Berta Sándor
Újra hódítanak az egyszerű játékok
Azt gondolhatnánk, hogy sokan már nem is emlékeznek a hőskorszakra, amikor a Pasziánsz vagy a Tetris volt a csúcskategória. Pedig egyre többen fedezik fel újra ezeket a programokat.
A RealNetworks megbízásából, a Harris Interactive cég által elkészített felmérésből kiderült, hogy nagyon is sokan játszanak az egyszerű unaloműzőkkel és például az amerikai felhasználók egyharmada szívesebben pasziánszozik egy órát, mint tévézik. A 40 év feletti nők fele szintén az egyszerű játékokat részesíti előnyben a mozifilmekkel szemben. Az eredményen maguk a szakemberek is meglepődtek.
A 18 évesnél idősebb amerikai állampolgárok 31 százalékát hozza még mindig újra lázba egy flipper- vagy kártyajáték, 21 százalékuk még egy tv-filmet is képes kihagyni egy jó pasziánszozásért. A nők körében még magasabbak az arányok. 49 százalékuk szívesebben játszik kirakóssal, mintsem hogy moziba menne, 32 százalékuk még egy kikölcsönzött videót is kihagy egy jó játékért, míg 37 százalékuk a tévéműsort is képes felcserélni egy óra Tetrisért.
A nők kétharmada hetente legalább négyszer, fele mindennap játszik. S hogy miért jöttek újra divatba az egyszerű unaloműző programok? Nos, a legtöbben, a válaszadók 53 százaléka stresszcsökkentő, kikapcsolódást nyújtó szerepük miatt kedvelik őket, míg az emberek 42 százaléka szellemi tornaként fogja fel ezt a tevékenységet.
Hiába a gyönyörű grafika, sokan még mindig egy pasziánszt vagy flippert választanak egy FPS helyett. Persze más az élmény és talán pont ezért döntenek így. Egyre több cég fedezi fel magának, hogy a játékok nyújtják az egyik legjobb reklámlehetőséget. A 40 év feletti nők például kifejezetten jó ötletnek tartanák, hogy ha az egyes szintek között lenne egy kis reklámmegszakítás.
A DFC Intelligence piackutató cég adatai szerint az egyszerű logikai, kártya- és egyéb játékok forgalma a korábbi évekhez képest folyamatosan emelkedik. 2002-ben még csak 228 millió dollár volt, tavaly 713 millió dollár, míg az idén várhatóan eléri majd a 953 millió dollárt.
A RealNetworks megbízásából, a Harris Interactive cég által elkészített felmérésből kiderült, hogy nagyon is sokan játszanak az egyszerű unaloműzőkkel és például az amerikai felhasználók egyharmada szívesebben pasziánszozik egy órát, mint tévézik. A 40 év feletti nők fele szintén az egyszerű játékokat részesíti előnyben a mozifilmekkel szemben. Az eredményen maguk a szakemberek is meglepődtek.
A 18 évesnél idősebb amerikai állampolgárok 31 százalékát hozza még mindig újra lázba egy flipper- vagy kártyajáték, 21 százalékuk még egy tv-filmet is képes kihagyni egy jó pasziánszozásért. A nők körében még magasabbak az arányok. 49 százalékuk szívesebben játszik kirakóssal, mintsem hogy moziba menne, 32 százalékuk még egy kikölcsönzött videót is kihagy egy jó játékért, míg 37 százalékuk a tévéműsort is képes felcserélni egy óra Tetrisért.
A nők kétharmada hetente legalább négyszer, fele mindennap játszik. S hogy miért jöttek újra divatba az egyszerű unaloműző programok? Nos, a legtöbben, a válaszadók 53 százaléka stresszcsökkentő, kikapcsolódást nyújtó szerepük miatt kedvelik őket, míg az emberek 42 százaléka szellemi tornaként fogja fel ezt a tevékenységet.
Hiába a gyönyörű grafika, sokan még mindig egy pasziánszt vagy flippert választanak egy FPS helyett. Persze más az élmény és talán pont ezért döntenek így. Egyre több cég fedezi fel magának, hogy a játékok nyújtják az egyik legjobb reklámlehetőséget. A 40 év feletti nők például kifejezetten jó ötletnek tartanák, hogy ha az egyes szintek között lenne egy kis reklámmegszakítás.
A DFC Intelligence piackutató cég adatai szerint az egyszerű logikai, kártya- és egyéb játékok forgalma a korábbi évekhez képest folyamatosan emelkedik. 2002-ben még csak 228 millió dollár volt, tavaly 713 millió dollár, míg az idén várhatóan eléri majd a 953 millió dollárt.