Móricz Krisztián
F.E.A.R. demó: kipróbáltuk
Megérkezett hozzánk is a F.E.A.R. egyszemélyes kipróbálható verziója, amelyről alapvetően pozitív benyomást szereztünk.
Természetesen a megjelenés után azonnal tele voltak a nemzetközi szerverek, de azért viszonylag hamar sikerült beszerezni a játékot, még annak ellenére is, hogy a demó 680 megabájton terpeszkedik. A telepítés könnyen megy. Beírjuk születési dátumunkat, megtekintjük a felhasználási szerződést és felmásoljuk a gépre a játékot. A DirectX 9.0c áprilisi verzióját is megkapjuk automatikusan, amennyiben még nem lenne meg.
Az első indítást követően érdemes belekukkantani a beállításokba. A program alapból gépünk teljesítményéhez optimalizálja a grafikát és minőséget, azonban ebbe természetesen mi magunk is beleszólhatunk. Nagyképűen mindent maximumra állítottam AMD A64 3500+, 1GB RAM, ATI X800-as gépemen, de sajnos elszomorító volt a végeredmény. Amíg csak bóklásztam a pályán, nem akadt semmi gond, azonban harc közben diavetítéssé alakult a játék. Ezért a felbontást 1024x768-ra visszavettem, valamint a dinamikus fényeffekteket is kikapcsoltam. Így már nem akadt problémám.
Játék közben több alkalommal a Doom harmadik epizódja jutott eszembe, mert néhol igen ismerősnek tűnt a grafika. Véleményem szerint a hasonlóság azonban csak a véletlen műve, inkább olyan deja vu érzés fogott el. Persze a F.E.A.R. sokkal szebb és részletesebb, mint a Doom 3. Elég csak a falba csapódó lövedékek hatását említeni: nemcsak hogy lyuk marad a helyén, de a falból egy rész is kiszakad törmelékdarabok és kis porfelhő kiséretében. Nagyon látványos.
Gondolom olvasóink is emlékeznek még a Monolith korábbi nagy sikereire, mint például a No One Lives Forever széria vagy a Tron 2. Ezekben már tapasztalhattuk, hogy a fejlesztőcsapat igazán odafigyel a részletekre. Nincs ez másképpen a F.E.A.R. esetében sem, bár néhány kivetnivalót azért találtam. Itt van mindjárt a játékmenet. Az egész elsőre arról szól, hogy megyünk előre, lelövünk mindenkit, majd megyünk tovább. Akciódús a javából, de ilyet már láttunk korábban, nem is egyet. Az viszont tény, hogy a hangulat a játék nevéhez méltóan félelmetes.
Annak idején még az Alone in the Dark szériában tudtam falra mászni egy-egy ijesztő mozzanat közben. Itt pedig egy kislány hozza ránk a frászt egyfolytában. Ellenfeleink okosan szövetkeznek ellenünk. A fejlett mesterséges intelligenciának köszönhetően, ha közelebb futunk, ügyesen körbevesznek és igyekeznek minden oldalról támadni. Akadt azonban olyan pillanat is, amikor egy búvóhelyekkel teli nagyobb területen hirtelen csak nekem rontott az ellen és végig egyenesen felém szaladva tökéletes célpontot nyújtott. Ezt pedig fedezék mögül figyelve ki is használtam.
Összességében véve tetszett a demó, ám roppant rövid volt a méretei ellenére. Titkon abban reménykedtem, hogy valamivel több játékidőt tartogat. Remekül konfigurálható teljesítményhez igazítható FPS-szám, izgalmas és akciódús játékmenet, félelmetes hangulat és nagyon szép grafika jellemzi a F.E.A.R.-t. Bízom benne, hogy a végleges verzióban kijavítják az AI egyes hibáit és optimalizálják kicsit a grafikát. Gratulálunk, Monolith!
A demó letöltése
Természetesen a megjelenés után azonnal tele voltak a nemzetközi szerverek, de azért viszonylag hamar sikerült beszerezni a játékot, még annak ellenére is, hogy a demó 680 megabájton terpeszkedik. A telepítés könnyen megy. Beírjuk születési dátumunkat, megtekintjük a felhasználási szerződést és felmásoljuk a gépre a játékot. A DirectX 9.0c áprilisi verzióját is megkapjuk automatikusan, amennyiben még nem lenne meg.
Játék közben több alkalommal a Doom harmadik epizódja jutott eszembe, mert néhol igen ismerősnek tűnt a grafika. Véleményem szerint a hasonlóság azonban csak a véletlen műve, inkább olyan deja vu érzés fogott el. Persze a F.E.A.R. sokkal szebb és részletesebb, mint a Doom 3. Elég csak a falba csapódó lövedékek hatását említeni: nemcsak hogy lyuk marad a helyén, de a falból egy rész is kiszakad törmelékdarabok és kis porfelhő kiséretében. Nagyon látványos.
Annak idején még az Alone in the Dark szériában tudtam falra mászni egy-egy ijesztő mozzanat közben. Itt pedig egy kislány hozza ránk a frászt egyfolytában. Ellenfeleink okosan szövetkeznek ellenünk. A fejlett mesterséges intelligenciának köszönhetően, ha közelebb futunk, ügyesen körbevesznek és igyekeznek minden oldalról támadni. Akadt azonban olyan pillanat is, amikor egy búvóhelyekkel teli nagyobb területen hirtelen csak nekem rontott az ellen és végig egyenesen felém szaladva tökéletes célpontot nyújtott. Ezt pedig fedezék mögül figyelve ki is használtam.
A demó letöltése