Berta Sándor
Sportjátékok fejlesztésébe vág a Ubisoft
Meglepő bejelentést tett a Ubisoft. A francia cég ugyanis közölte, hogy sikerült megszereznie a Microsoft Game Studios számos licencét, technológiákat és forráskódokat.
Ezeket korábban a redmondi szoftveróriás leányvállalata olyan játékokban használta fel, mint például az NHL Rivals (jégkorong), NFL Fever (amerikai futball), NBA Inside Drive (kosárlabda) és az MLB Inside Pitch (baseball). Mindez azt jelenti, hogy a Ubisoft már nem csak akció-, FPS- vagy kalandjátékokat fog fejleszteni, hanem a francia játékfejlesztő stúdió egy új, számára ismeretlen területre evez, és portjátékokat is készít. Első termékük egy golfjáték lesz, amelyet a jelenlegi golf-világranglista vezetője, Vijay Singh után fognak elnevezni.
A Ubisoft azt is bejelentette, hogy ugyan minden platformra fejlesztenek majd játékot, de a jövőben főleg a konzolokra szánt címekre koncentrálnak majd. Mint azt az Yves Guillemot, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta, a sportjátékok területén elég nagy játéklehetőség kínálkozik a fejlesztők számára és a francia cég azt reméli, hogy számos új ötletét megvalósíthatja majd ezen a területen. Guillemot szerint céljuk nem csak az, hogy olyan termékeket adjanak ki a kezeik közül, amelyben egyedülálló karakterek vannak, hanem hogy a játékok már kiaknázhassák a jelenlegi és a jövőbeni konzolokban rejlő lehetőségeket is.
A sportjátékok piacát jelenleg a Ubisoftot felvásárolni akaró Electronic Arts vezeti
Az ügynek van egy pikantériája is, nevezetesen az, hogy a Ubisoft ezzel a lépésével egy meglehetősen érdekes helyzetet teremtett, hiszen a sportjátékok piacán a legnagyobb konkurense az Electronic Arts lesz. Mint ismeretes, az amerikai vállalat korábban már megvásárolta a Ubisoft tulajdonjogának 20 százalékát és most az egész stúdió bekebelezésére készül. A felhasználókat azonban elsősorban az érdekli, hogy az új sportjátékok milyenek lesznek, megfelelnek-e majd elvárásaiknak? A fejlesztő kiléte ebből a szempontból tehát másodlagosnak nevezhető, bár tény: az Electronic Arts esetleges egyeduralma nem tenne jót a játékiparnak.
Ezeket korábban a redmondi szoftveróriás leányvállalata olyan játékokban használta fel, mint például az NHL Rivals (jégkorong), NFL Fever (amerikai futball), NBA Inside Drive (kosárlabda) és az MLB Inside Pitch (baseball). Mindez azt jelenti, hogy a Ubisoft már nem csak akció-, FPS- vagy kalandjátékokat fog fejleszteni, hanem a francia játékfejlesztő stúdió egy új, számára ismeretlen területre evez, és portjátékokat is készít. Első termékük egy golfjáték lesz, amelyet a jelenlegi golf-világranglista vezetője, Vijay Singh után fognak elnevezni.
A Ubisoft azt is bejelentette, hogy ugyan minden platformra fejlesztenek majd játékot, de a jövőben főleg a konzolokra szánt címekre koncentrálnak majd. Mint azt az Yves Guillemot, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta, a sportjátékok területén elég nagy játéklehetőség kínálkozik a fejlesztők számára és a francia cég azt reméli, hogy számos új ötletét megvalósíthatja majd ezen a területen. Guillemot szerint céljuk nem csak az, hogy olyan termékeket adjanak ki a kezeik közül, amelyben egyedülálló karakterek vannak, hanem hogy a játékok már kiaknázhassák a jelenlegi és a jövőbeni konzolokban rejlő lehetőségeket is.
A sportjátékok piacát jelenleg a Ubisoftot felvásárolni akaró Electronic Arts vezeti
Az ügynek van egy pikantériája is, nevezetesen az, hogy a Ubisoft ezzel a lépésével egy meglehetősen érdekes helyzetet teremtett, hiszen a sportjátékok piacán a legnagyobb konkurense az Electronic Arts lesz. Mint ismeretes, az amerikai vállalat korábban már megvásárolta a Ubisoft tulajdonjogának 20 százalékát és most az egész stúdió bekebelezésére készül. A felhasználókat azonban elsősorban az érdekli, hogy az új sportjátékok milyenek lesznek, megfelelnek-e majd elvárásaiknak? A fejlesztő kiléte ebből a szempontból tehát másodlagosnak nevezhető, bár tény: az Electronic Arts esetleges egyeduralma nem tenne jót a játékiparnak.