Demkó Zsolt
Need for Speed Underground 2 demóteszt
Az Electronic Arts október 27-én kiadta az Need for Speed Underground második részének a demóját, ahogyan azt megígérték pár héttel ezelőtt. A demóval offline és online is játszhatunk.
Az offline része két részből áll. Indíthatunk egy Quick Race-t, vagy a Free Roam módban kocsikázhatunk a városban. Ez utóbbi a második rész egyik nagy újítása. Ha valaki játszott a Street Legallal, annak ismerős lehet a szituáció. Bal oldalt alul látható a radar, amelyen be vannak jelölve a város boltjai és a versenyhelyszínek, a kis háromszögek pedig kihívható autókat jelentenek. Egy szimpatikus autó mellé döngetünk és mobiltelefonon kihívjuk egy kis üldözéses versenyre. Ez arról szól, hogy az elöl lévő autó diktálja az útvonalat. Ha mi vagyunk az élen akkor arra megyünk amerre akarunk, próbáljuk lerázni az ipsét. Ha viszont az ellenfél van elöl (Leader), akkor viszont nekünk kell a nyomába érnünk és lehagynunk. 1000 lábra (1 láb=30,5 centiméter) kell elhagynunk az ellenfél autóját a győzelemhez.
A városban egyéb érdekességek is vannak. A telített körök boltokat takarnak, a lyukas körök pedig versenyhelyszíneket. A versenyek az első részből megismertek lehetnek: Quick Race, Drift, stb. A Drift nagyon tetszett, ugyanis végre nem egy zárt pályán kell csúszkálnunk, hanem egy hegyről levezető szerpentinen kell lavírozgatni. A Quick Race magától értetődő, három ellenféllel kell megbirkóznunk egy adott városi pályán.
Grafikai újítást ne keressetek, és akkor találtok. Az első rész grafikai motorját kapta a második rész, igaz azért belecsempésztek egy két új fícsört. Pl. a nitrózás alatt szép kis lángnyelvek lövellnek ki a kipufogókból. A Motion Blur-effekt (elmosás) is sokkal elviselhetőbb és látványosabb lett, már nem akart kifolyni a szemem. A beígért törést sajnos még nem tették be a demóba, legalábbis remélem, ugyanis egy karcolást sem fedeztem fel a Nissan 350Z-men, ami az egyetlen választható jármű a demóban.
Mindent összevetve akinek az első rész tetszett, az jól fog szórakozni a folytatással is, amiben végre össze-vissza autókázhatunk. Ez szerintem nagy pozitívum. A gépigényére is kap egy plusz pontot, ugyanis teszteltem egy 1200 MHz-es AMD/Gef2MX400-zal felszerelt gépen és egy 3 GHz-es PIV/Gef5900XT-vel felszerelt konfiguráción is és mind a kettőn élvezhetően futott - persze más-más beállításokkal. Negatívumként említem, hogy a törést még nem láttuk és hogy maradt az éjszakai versenyzés, soha nem süt ki a nap. A Juicedet is jövő nyárra tolták, szóval marad az éjszakai versenyzés. A játék november 9-én jelenik meg a boltokban.
A demót innen töltheted le.
Az offline része két részből áll. Indíthatunk egy Quick Race-t, vagy a Free Roam módban kocsikázhatunk a városban. Ez utóbbi a második rész egyik nagy újítása. Ha valaki játszott a Street Legallal, annak ismerős lehet a szituáció. Bal oldalt alul látható a radar, amelyen be vannak jelölve a város boltjai és a versenyhelyszínek, a kis háromszögek pedig kihívható autókat jelentenek. Egy szimpatikus autó mellé döngetünk és mobiltelefonon kihívjuk egy kis üldözéses versenyre. Ez arról szól, hogy az elöl lévő autó diktálja az útvonalat. Ha mi vagyunk az élen akkor arra megyünk amerre akarunk, próbáljuk lerázni az ipsét. Ha viszont az ellenfél van elöl (Leader), akkor viszont nekünk kell a nyomába érnünk és lehagynunk. 1000 lábra (1 láb=30,5 centiméter) kell elhagynunk az ellenfél autóját a győzelemhez.
A városban egyéb érdekességek is vannak. A telített körök boltokat takarnak, a lyukas körök pedig versenyhelyszíneket. A versenyek az első részből megismertek lehetnek: Quick Race, Drift, stb. A Drift nagyon tetszett, ugyanis végre nem egy zárt pályán kell csúszkálnunk, hanem egy hegyről levezető szerpentinen kell lavírozgatni. A Quick Race magától értetődő, három ellenféllel kell megbirkóznunk egy adott városi pályán.
Grafikai újítást ne keressetek, és akkor találtok. Az első rész grafikai motorját kapta a második rész, igaz azért belecsempésztek egy két új fícsört. Pl. a nitrózás alatt szép kis lángnyelvek lövellnek ki a kipufogókból. A Motion Blur-effekt (elmosás) is sokkal elviselhetőbb és látványosabb lett, már nem akart kifolyni a szemem. A beígért törést sajnos még nem tették be a demóba, legalábbis remélem, ugyanis egy karcolást sem fedeztem fel a Nissan 350Z-men, ami az egyetlen választható jármű a demóban.
Mindent összevetve akinek az első rész tetszett, az jól fog szórakozni a folytatással is, amiben végre össze-vissza autókázhatunk. Ez szerintem nagy pozitívum. A gépigényére is kap egy plusz pontot, ugyanis teszteltem egy 1200 MHz-es AMD/Gef2MX400-zal felszerelt gépen és egy 3 GHz-es PIV/Gef5900XT-vel felszerelt konfiguráción is és mind a kettőn élvezhetően futott - persze más-más beállításokkal. Negatívumként említem, hogy a törést még nem láttuk és hogy maradt az éjszakai versenyzés, soha nem süt ki a nap. A Juicedet is jövő nyárra tolták, szóval marad az éjszakai versenyzés. A játék november 9-én jelenik meg a boltokban.
A demót innen töltheted le.