Lionel
Diggles: stratégia, kicsit másképp
A német Innonics fejlesztőgárda figyelemreméltó projekten dolgozik. A vélhetően 2002. első negyedévében piacra kerülő Diggles, egy speciális stratégiai játék, mely leginkább a már jól ismert The Sims és az Age of Empires ötvözetéhez hasonlítható. A 3 dimenziós stratégiai játék főszereplői törpeszerű karakterek, akik egy varázslatos földalatti világ lakosai. A játékos azt a megtiszteltetést kapja, hogy átveheti a vezetést az egyik klán felett. De a törpök élete nem csak játék és mese. Életünket a rivális csoportok tagjai, a ragadozó vadállatok, és a csúf kopasz Fenrist, a főgonosz keserítik meg.
A nem éppen szokványos helyszíneken kívül igazán érdekes, hogy a küldetések több törpe generációt is lefednek. Az utazások során különleges világon keresztül vándorolnak az apró kalandorok. A veszélyekkel teli úton a játékosnak kell megtanítania őket új túlélési technikákra, így például új fegyverek feltalálására, melyekkel meg tudják védeni magukat a többi klán tagjaival, és a vadon lényeivel szemben. Főzni is meg kell tanulniuk, nem is beszélve az állattartásról, a bányászatról, és a szerszámkészítésről. A játékos vállára nehezedik a napi program összeállítása is, mely nem csak abból áll, hogy meghatározzuk a törpék feladatát, mivel pihenésükről is nekünk kell gondoskodnunk. A szabadidő hasznos eltöltését szolgálja a pihenés, az alvás, a különböző kártyajátékok, a beszélgetés, és a helyi bár rendszeres látogatása. Még az is előfordulhat, hogy két Diggles szerelmes lesz egymásba, és olyan utótokat hoznak világra, akik rendelkeznek szüleik képességivel és tulajdonságaival.
A nem éppen szokványos helyszíneken kívül igazán érdekes, hogy a küldetések több törpe generációt is lefednek. Az utazások során különleges világon keresztül vándorolnak az apró kalandorok. A veszélyekkel teli úton a játékosnak kell megtanítania őket új túlélési technikákra, így például új fegyverek feltalálására, melyekkel meg tudják védeni magukat a többi klán tagjaival, és a vadon lényeivel szemben. Főzni is meg kell tanulniuk, nem is beszélve az állattartásról, a bányászatról, és a szerszámkészítésről. A játékos vállára nehezedik a napi program összeállítása is, mely nem csak abból áll, hogy meghatározzuk a törpék feladatát, mivel pihenésükről is nekünk kell gondoskodnunk. A szabadidő hasznos eltöltését szolgálja a pihenés, az alvás, a különböző kártyajátékok, a beszélgetés, és a helyi bár rendszeres látogatása. Még az is előfordulhat, hogy két Diggles szerelmes lesz egymásba, és olyan utótokat hoznak világra, akik rendelkeznek szüleik képességivel és tulajdonságaival.