SG.hu
A World of Warcraft véletlen hibája új funkcióvá válik: lebegő házak érkeznek
A játékosok által felfedezett bugot a fejlesztők annyira látványosnak találták, hogy végül beépítik a játékba.
A World of Warcraft játékosok több mint két évtizede várnak arra, hogy saját otthont alakíthassanak ki Azeroth világában. A Blizzard tavaly jelentette be a lakóhelyek érkezését, a funkció pedig múlt héten indult el korai hozzáférésben. A megjelenés után nem sokkal azonban a közösség máris rátalált egy váratlan hibára, amelynek kihasználásával a házak látszólag a levegőbe emelhetők, jóval a talajszint fölé. A lebegő házak azonnal elárasztották a közösségi felületeket, és a játékosok kreativitása gyorsan kultikus jelenséggé tette a véletlenül megtalált hibát.
A Blizzard eredetileg javítani akarta a dolgot, hogy a házak visszatérjenek a rendeltetési helyükre. A fejlesztők azonban hamar rájöttek, hogy a játékosok lelkesedése messze felülmúlja azt, amit egy új lakóhelyrendszertől vártak. Jesse Kurlancheek vezető tervező azt írta közösségi oldalán, hogy bár a csapat elkészült a lebegtetést megszüntető frissítéssel, a játékosok által épített fantasztikus építmények láttán inkább úgy döntöttek: hivatalossá teszik a lebegő házakat. Kyle Hartline vezető producer hozzátette, hogy a fejlesztési csatornákon már folyt a munka a javításon, ám amikor néhány, a hibát kihasználó látványos konstrukciót megmutattak egymásnak, a stúdióban mindenki egyetértett abban, hogy ez túl izgalmas lehetőség ahhoz, hogy eltűnjön a játékból.
A Blizzard egy fórumposztban formálisan is bejelentette a változtatást. Randy “Kaivax” Jordan közösségi menedzser szerint a játékosok szinte azonnal alkalmazták és továbbgondolták a hibát, ezért a csapat gyorsan elkezdett dolgozni azon, hogy a lebegő házak kialakítása az alapfelhasználói felületből is elérhető legyen. Ugyanakkor figyelmeztetett arra, hogy a fejlesztők eredetileg nem készítettek textúrákat és modelleket a házak alsó részeihez, így azok a levegőben gyakran csupán durván megrajzolt, befejezetlen felületek. A játékosoknak azt javasolta, hogy kreatív építményi elemekkel - például dekorációval vagy szerkezeti kiegészítésekkel - fedjék el a kevésbé esztétikus részeket.
A magasba emelt épületek egy másik gyakorlati problémát is felvetnek: a túl magasan lebegő házak esetében a kamera sokszor nehezen igazítható úgy, hogy a játékos egyszerűen rákattinthasson az ajtóra. Erre a közösségi menedzser különféle megoldásokat ajánlott, például rámpák építését, ugróplatformok kialakítását vagy olyan pontok létrehozását, ahol egy repülő hátas leszállhat.
A World of Warcraft lebegő házai így egy olyan hagyományba illeszkednek, amelyben a játékvilág legkedveltebb mechanikái gyakran váratlan hibákból születnek. A Street Fighter II-ben felfedezett kombórendszer, a Doom ikonikus rakétaugrása vagy más klasszikus példák mind azt mutatják, hogy a játékosok kreatív felfedezései sokszor jobb irányba viszik a játékot, mint a legaprólékosabb fejlesztői tervek. Most pedig a WoW is csatlakozik ehhez a sorhoz azzal, hogy egy véletlen glitchet a játék hivatalos részének emel be.
A World of Warcraft játékosok több mint két évtizede várnak arra, hogy saját otthont alakíthassanak ki Azeroth világában. A Blizzard tavaly jelentette be a lakóhelyek érkezését, a funkció pedig múlt héten indult el korai hozzáférésben. A megjelenés után nem sokkal azonban a közösség máris rátalált egy váratlan hibára, amelynek kihasználásával a házak látszólag a levegőbe emelhetők, jóval a talajszint fölé. A lebegő házak azonnal elárasztották a közösségi felületeket, és a játékosok kreativitása gyorsan kultikus jelenséggé tette a véletlenül megtalált hibát.
A Blizzard eredetileg javítani akarta a dolgot, hogy a házak visszatérjenek a rendeltetési helyükre. A fejlesztők azonban hamar rájöttek, hogy a játékosok lelkesedése messze felülmúlja azt, amit egy új lakóhelyrendszertől vártak. Jesse Kurlancheek vezető tervező azt írta közösségi oldalán, hogy bár a csapat elkészült a lebegtetést megszüntető frissítéssel, a játékosok által épített fantasztikus építmények láttán inkább úgy döntöttek: hivatalossá teszik a lebegő házakat. Kyle Hartline vezető producer hozzátette, hogy a fejlesztési csatornákon már folyt a munka a javításon, ám amikor néhány, a hibát kihasználó látványos konstrukciót megmutattak egymásnak, a stúdióban mindenki egyetértett abban, hogy ez túl izgalmas lehetőség ahhoz, hogy eltűnjön a játékból.
A Blizzard egy fórumposztban formálisan is bejelentette a változtatást. Randy “Kaivax” Jordan közösségi menedzser szerint a játékosok szinte azonnal alkalmazták és továbbgondolták a hibát, ezért a csapat gyorsan elkezdett dolgozni azon, hogy a lebegő házak kialakítása az alapfelhasználói felületből is elérhető legyen. Ugyanakkor figyelmeztetett arra, hogy a fejlesztők eredetileg nem készítettek textúrákat és modelleket a házak alsó részeihez, így azok a levegőben gyakran csupán durván megrajzolt, befejezetlen felületek. A játékosoknak azt javasolta, hogy kreatív építményi elemekkel - például dekorációval vagy szerkezeti kiegészítésekkel - fedjék el a kevésbé esztétikus részeket.
A magasba emelt épületek egy másik gyakorlati problémát is felvetnek: a túl magasan lebegő házak esetében a kamera sokszor nehezen igazítható úgy, hogy a játékos egyszerűen rákattinthasson az ajtóra. Erre a közösségi menedzser különféle megoldásokat ajánlott, például rámpák építését, ugróplatformok kialakítását vagy olyan pontok létrehozását, ahol egy repülő hátas leszállhat.
A World of Warcraft lebegő házai így egy olyan hagyományba illeszkednek, amelyben a játékvilág legkedveltebb mechanikái gyakran váratlan hibákból születnek. A Street Fighter II-ben felfedezett kombórendszer, a Doom ikonikus rakétaugrása vagy más klasszikus példák mind azt mutatják, hogy a játékosok kreatív felfedezései sokszor jobb irányba viszik a játékot, mint a legaprólékosabb fejlesztői tervek. Most pedig a WoW is csatlakozik ehhez a sorhoz azzal, hogy egy véletlen glitchet a játék hivatalos részének emel be.