ZAX
Newerwinter Nights frissítés
Rob Bartel tolmácsolásában megtudhatjátok, hogy állnak a BioWare háza táján a készülődő 3D-s szerepjáték, a Neverwinter Nights fejlesztésével.
"A Newerwinter Nights szépen alakul, de sajnos első kézből tapasztaljuk, milyen hihetetlen erőfeszítést igényel egy ilyen horderejű projekt véghezvitele. Hol is tartunk most? A rendszer maga már szinte teljesen kész. Van egy grafikus motorunk, majdnem teljes a szabályrendszerhez szükséges modul, bíztató a hálózati kommunikációs rész, a kezelőfelület is alakul, már csaknem tökéletesen működik. Ezen kívül a játék kinézete is már szinte végleges, és a Neverwinter Toolset is lassan eléri azt a pontot, amikor már nekiláthatunk a végleges tartalom megalkotásának.
Sokan panaszkodnak a ma ismert teljesen online szerepjátékokkal kapcsolatban, hogy valami hiányzik belőlük, nem tökéletes a kalandélmény. Szerintem ez azért van, mert a most működő RPG-k nem igazán a játékosokról szólnak. Az online megoldásokkal szemben az egyszemélyes szerepjátékok legfőbb előnye éppen az, hogy az egész világ körénk épül fel. Folyamatosan olyan helyzetekbe, eseményekbe csöppenünk, amelyekre a jelenlétünk és a cselekedeteink aktív hatással vannak, tulajdonképpen mi alakítunk mindent. Ez a megoldás valóban hősökként kezeli a játékosokat, és ez az, ami véleményem szerint a Neverwinter Nightsnak is a legnagyobb előnye lesz - átveszi az egyszemélyes RPG-k legfőbb pozitív tulajdonságát, miközben megoszthatjuk a kalandozás élményét barátainkkal, a többjátékos lehetőségen keresztül megvalósul ez a manapság egyre fontosabb közösségteremtő érték. Egy élő KalandMester jelenléte, a jól használható szerkesztőprogramok, a több-kisebb mértékben a felhasználók által kreált tartalom lehetővé teszik, hogy minden egyes Neverwinter játékos a saját kalandjának igazi hőse lehessen, és szerintem ez a szerepjáték lényege."
Bizony ígéretesnek tűnik a játék, amire azért még sajnos kicsit várnunk kell - pontos megjelenési dátum egyelőre nincsen, de mint láttuk, már igencsak előre haladott stádiumban van a fejlesztés. Addig is két háttérképpel tudunk szolgálni nektek, hátha ez megkönnyíti a várakozást.
"A Newerwinter Nights szépen alakul, de sajnos első kézből tapasztaljuk, milyen hihetetlen erőfeszítést igényel egy ilyen horderejű projekt véghezvitele. Hol is tartunk most? A rendszer maga már szinte teljesen kész. Van egy grafikus motorunk, majdnem teljes a szabályrendszerhez szükséges modul, bíztató a hálózati kommunikációs rész, a kezelőfelület is alakul, már csaknem tökéletesen működik. Ezen kívül a játék kinézete is már szinte végleges, és a Neverwinter Toolset is lassan eléri azt a pontot, amikor már nekiláthatunk a végleges tartalom megalkotásának.
Sokan panaszkodnak a ma ismert teljesen online szerepjátékokkal kapcsolatban, hogy valami hiányzik belőlük, nem tökéletes a kalandélmény. Szerintem ez azért van, mert a most működő RPG-k nem igazán a játékosokról szólnak. Az online megoldásokkal szemben az egyszemélyes szerepjátékok legfőbb előnye éppen az, hogy az egész világ körénk épül fel. Folyamatosan olyan helyzetekbe, eseményekbe csöppenünk, amelyekre a jelenlétünk és a cselekedeteink aktív hatással vannak, tulajdonképpen mi alakítunk mindent. Ez a megoldás valóban hősökként kezeli a játékosokat, és ez az, ami véleményem szerint a Neverwinter Nightsnak is a legnagyobb előnye lesz - átveszi az egyszemélyes RPG-k legfőbb pozitív tulajdonságát, miközben megoszthatjuk a kalandozás élményét barátainkkal, a többjátékos lehetőségen keresztül megvalósul ez a manapság egyre fontosabb közösségteremtő érték. Egy élő KalandMester jelenléte, a jól használható szerkesztőprogramok, a több-kisebb mértékben a felhasználók által kreált tartalom lehetővé teszik, hogy minden egyes Neverwinter játékos a saját kalandjának igazi hőse lehessen, és szerintem ez a szerepjáték lényege."
Bizony ígéretesnek tűnik a játék, amire azért még sajnos kicsit várnunk kell - pontos megjelenési dátum egyelőre nincsen, de mint láttuk, már igencsak előre haladott stádiumban van a fejlesztés. Addig is két háttérképpel tudunk szolgálni nektek, hátha ez megkönnyíti a várakozást.