Berta Sándor

A játékpiacra próbál betörni a Sony

A japán szórakoztató-elektronikai csoport a PC-s játékosokat akarja megszólítani egy új márkával.

A Sony egy új márkát indított el, amely az Inzone nevet kapta. A vállalat a hang- és kijelzőtechnológiájára fókuszálva akar új piacokat keresni hardvereinek. A PC-s játékosok felé fordulás a Playstationön túli stratégiát is megváltoztatja. "Az e-sport versenyek elterjedésével és a videojátékok fejlődésével egyre nagyobb érdeklődést mutatkozik az iparág iránt. Mivel a Sony nagy múltra tekint vissza a csúcskategóriás audio- és vizuális technológiai termékek terén, úgy gondoljuk, ez az új termékcsalád még több lehetőséget kínál majd azoknak, akik frissíteni szeretnék jelenlegi játékrendszerüket. " - mondta Yukihiro Kitajima, a Sony játéküzletág és marketing vezetője.

A Sony Inzone márkanév alatt mutatta be a három fejhallgatóból és két monitorból álló modellcsaládját. Kazuo Kii, a cég elektronikai részlegének vezetője elmondta, hogy a játékpiac nagyon érdekes számukra és mivel egy olyan területre lépnek, amely már most számos ismert beszállító között oszlik meg, ezért adnak maguknak két-három esztendőt arra, hogy jó pozícióba kerüljenek. A menedzser hozzátette, hogy még ha néhány Playstation-felhasználó valószínűleg meg is vásárolja az új készülékeket, azok elsősorban a komoly PC-s játékosoknak szólnak majd.

Az M9 gaming monitor 4K felbontást és nagy kontrasztot kínál. A vevők 144 Hz-es frissítési arányra, IPS kijelzőre és 1 ms GtG (Gray to Gray) válaszidőre számíthatnak. A szintén 27 collos M3 gaming monitor pedig már 240 Hz-es frissítést biztosít Full HD mellett, így a játékosok pontosan követhetik a gyors játékokban is az ellenfelek mozgását. Nagy figyelmet fordítottak a háromlábú állványra, a kialakításának köszönhetően a játékosok könnyen elhelyezhetnek egy hajlított billentyűzetet és egy nagyméretű egérpadot a kijelző környékén. További jellemzői közé tartozik az állítható magasság és dőlésszög, a hátsó világítás és a tiszta asztalt biztosító kábelelrendezés. Az M9 2022 nyarától, az M3 pedig 2022 telétől lesz kapható.


A vállalat azt reméli, hogy a hang- és kijelzőtechnológiában szerzett szakértelmére támaszkodva új vásárlókat nyerhet meg. Ez magában foglalja a 3D-s hangkörnyezet megvalósítását, ahol a hangok a játékmenetnek megfelelően különböző irányokból érkezhetnek. A technológiáért folytatott formátumháborúban a Sony felismerte a saját korlátait: a saját fejlesztésű 360 Reality Audio helyett a fejhallgató a Dolby Atmos szabványra támaszkodik, amelyet az Apple és az Amazon is használ 3D-s zenei kínálatában. Kii kiemelte, hogy a jövőbeni eszközök, például a hangszórók, mindkét szabványt támogatni fogják.

Az elektronikai részleg vezetője - aki többek között a tévéüzletágért is felelős - közölte továbbá, hogy egyelőre nem lát javulást az alkatrészhiány terén. Kii arra számít, hogy a nagyobb pixelszámú 8K felbontásnak köszönhetően élesebb képet adó televíziók előnye idővel érvényesülni fog a mai HD vagy 4K modellekkel szemben. Az egyik akadály a 8K tartalom előállításának és továbbításának technológiája, ami jelentősen nagyobb adatmennyiséget jelent. A Sony a kijelzőn megjelenő tartalom valós idejű elemzésére is támaszkodik a képminőség javítása érdekében, hogy az egyes objektumok optimálisan jelenjenek meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • YaniMan #2
    A Sony már jó ideje jelen van a játékpiacon.
  • Tetsuo #1
    "A japán szórakoztató-elektronikai csoport a PC-s játékosokat akarja megszólítani egy új márkával."
    A mondat 1994-es keltezésű?