Berta Sándor
Jöhet a virtuális avatár
A jövőben akár egyetlen érintéssel juthatunk majd el a virtuális világokba. Egy Kinect révén az emberek saját teste a kontroller, és a kiterjesztett valóságban a saját testünk az avatárunk.
Constantinos Miltiadis, a Zürichi Főiskolai munkatársa az Anywhere projekt keretében egy olyan virtuális avatárt fejleszt, amely a játékosok számára egy virtuális téren belül teszi lehetővé a közös játékot. A koncepció különösen azért érdekes, mert a használt intelligens kesztyűket 3D-nyomtatóval állítják elő és az emberek ezek segítségével, valamint a gesztusfelismerési funkció segítségével irányíthatják a játékokat.
A szakember kiemelte, hogy a kesztyűk egy olyan elasztikus anyagból készültek, amelyeket bárki akár otthon is kinyomtathat egy 3D-nyomtatóval. Ezeket egészítik ki a mozgásérzékelő szenzorok, a vezeték nélküli modul, a gyorsulásmérő, a giroszkóp és a digitális iránytű. A játékosoknak szükségük van még egy iPhone készülékre és egy szintén 3D-nyomtatóval készített szemüvegre is, majd indulhatnak a virtuális világba.
A felhasználók pontos pozícióit egy a Java platformmal összekötött Kinect szenzor határozza meg és szinkronizálja a felhőkörnyezetből érkező adatokkal. A kutató hangsúlyozta, hogy nem ismer egyetlen olyan más rendszert sem, amely képes a testet egy digitális környezetben elhelyezni. Normális esetekben az avatárokat egy vezérlő segítségével lehet irányítani, itt azonban lehetőség van arra is, hogy a saját testünk legyen a kontroller, ráadásul valós időben, így az emberek a kiterjesztett valósággal léphetnek kapcsolatba és a testünk lehet a digitális avatárunk. Ez jelenti a nagy innovációt.
A játékok mellett Constantinos Miltiadis szerint a megoldás használható lesz a virtuális múzeumokban is. Már életre is hívott egy ilyen projektet, a rendszerben rejlő lehetőségeket az idén megnyitandó washingtoni sci-fi múzeum segítségével mutatná be. Ausztrál kutatók már 2007-ben olyan projekten dolgoztak, amelynek keretében érzelmeket kaphatnak az avatárok. A Microsoft olyan 3D-s, fotorealisztikus avatárokat fejleszt, amelyek a felhasználókhoz hasonlóan mozgathatják a szemeiket vagy a szájukat, és természetes gesztusokat is tanulhatnak az avatárok.
Constantinos Miltiadis, a Zürichi Főiskolai munkatársa az Anywhere projekt keretében egy olyan virtuális avatárt fejleszt, amely a játékosok számára egy virtuális téren belül teszi lehetővé a közös játékot. A koncepció különösen azért érdekes, mert a használt intelligens kesztyűket 3D-nyomtatóval állítják elő és az emberek ezek segítségével, valamint a gesztusfelismerési funkció segítségével irányíthatják a játékokat.
A szakember kiemelte, hogy a kesztyűk egy olyan elasztikus anyagból készültek, amelyeket bárki akár otthon is kinyomtathat egy 3D-nyomtatóval. Ezeket egészítik ki a mozgásérzékelő szenzorok, a vezeték nélküli modul, a gyorsulásmérő, a giroszkóp és a digitális iránytű. A játékosoknak szükségük van még egy iPhone készülékre és egy szintén 3D-nyomtatóval készített szemüvegre is, majd indulhatnak a virtuális világba.
A felhasználók pontos pozícióit egy a Java platformmal összekötött Kinect szenzor határozza meg és szinkronizálja a felhőkörnyezetből érkező adatokkal. A kutató hangsúlyozta, hogy nem ismer egyetlen olyan más rendszert sem, amely képes a testet egy digitális környezetben elhelyezni. Normális esetekben az avatárokat egy vezérlő segítségével lehet irányítani, itt azonban lehetőség van arra is, hogy a saját testünk legyen a kontroller, ráadásul valós időben, így az emberek a kiterjesztett valósággal léphetnek kapcsolatba és a testünk lehet a digitális avatárunk. Ez jelenti a nagy innovációt.
A játékok mellett Constantinos Miltiadis szerint a megoldás használható lesz a virtuális múzeumokban is. Már életre is hívott egy ilyen projektet, a rendszerben rejlő lehetőségeket az idén megnyitandó washingtoni sci-fi múzeum segítségével mutatná be. Ausztrál kutatók már 2007-ben olyan projekten dolgoztak, amelynek keretében érzelmeket kaphatnak az avatárok. A Microsoft olyan 3D-s, fotorealisztikus avatárokat fejleszt, amelyek a felhasználókhoz hasonlóan mozgathatják a szemeiket vagy a szájukat, és természetes gesztusokat is tanulhatnak az avatárok.