Berta Sándor
Kis játékokkal virrad majd fel a virtuális valóság hajnala
Nem szabad túlzottan nagy elvárásokat támasztani a virtuális és a kiterjesztett valósággal szemben.
Tim Sweeney, az Epic Games vezetője a GamesBeat 2015 konferencián elmondta, hgoy ugyan izgatottan várja a virtuális és a kiterjesztett valóság (AR) technológiát, de ezzel együtt úgy gondolja, hogy a játékosoknak annak bevezetésekor nem szabad jelentős programokra számítaniuk. Eleinte inkább kisebb játékok jelenhetnek majd meg, amelyek meg fogják mutatni, hogy mi minden lehetséges az új technológiák segítségével. Ezek a szoftverek tesztelési célokat is szolgálnak majd, így a fejlesztők megtudhatják, hogy a virtuális valóság játékélményt mennyire fogadják jól a felhasználók.
Merész előrejelzése szerint a 8K felbontású vagy még finomabb kijelzővel megjelenő szemüvegek idővel minden kijelzőt le fognak cserélni. A menedzser szerint a virtuális és a kiterjesztett valóság egy olyan terület lesz, ahol nagy harc fog dúlni, a verseny pedig jó minőségű játékok megalkotásához vezethet. A technológia bevezetésekor sok technológiai demóra lehet majd számítani. Hátrányt jelent, hogy az Oculus Rift vagy a Vive használatához nagy teljesítményű számítógépre lesz szükség. Napjainkban kevés embernek van ilyen erős PC-je, éppen ezért időbe telik a megfelelő célközönség kialakulása és a játékok kifejlesztése.
A virtuális valóságban nagy potenciál rejlik, teljesen új lehetőségek nyílhatnak meg a gépekkel kapcsolatba kerülő emberek előtt, legyen szó játékosokról, építészekről vagy tervezőkről. A kezelés, az ember-gép interfész terén nagy átalakulásra számít, emiatt a jelenleg használt szoftvereket teljesen újra kell tervezni ahhoz, hogy azokat a virtuális és a kiterjesztett valóságban alkalmazni lehessen. Véleménye szerint egy ilyen technológiai váltást nem lehet korábbi folyamatok alapján extrapolálni, ez nem Moore-törvénye, ahol a növekedési görbe inkrementális, és a hatása minden jelenleg használt szoftvert érinteni fog.
Sweeney augusztusban a kiterjesztett valóságban rejlő jövőbeli lehetőségekről beszélt. Az üzletember kijelentette, hogy az AR a jövőben feleslegessé teheti a hagyományos képernyőket.
Tim Sweeney, az Epic Games vezetője a GamesBeat 2015 konferencián elmondta, hgoy ugyan izgatottan várja a virtuális és a kiterjesztett valóság (AR) technológiát, de ezzel együtt úgy gondolja, hogy a játékosoknak annak bevezetésekor nem szabad jelentős programokra számítaniuk. Eleinte inkább kisebb játékok jelenhetnek majd meg, amelyek meg fogják mutatni, hogy mi minden lehetséges az új technológiák segítségével. Ezek a szoftverek tesztelési célokat is szolgálnak majd, így a fejlesztők megtudhatják, hogy a virtuális valóság játékélményt mennyire fogadják jól a felhasználók.
Merész előrejelzése szerint a 8K felbontású vagy még finomabb kijelzővel megjelenő szemüvegek idővel minden kijelzőt le fognak cserélni. A menedzser szerint a virtuális és a kiterjesztett valóság egy olyan terület lesz, ahol nagy harc fog dúlni, a verseny pedig jó minőségű játékok megalkotásához vezethet. A technológia bevezetésekor sok technológiai demóra lehet majd számítani. Hátrányt jelent, hogy az Oculus Rift vagy a Vive használatához nagy teljesítményű számítógépre lesz szükség. Napjainkban kevés embernek van ilyen erős PC-je, éppen ezért időbe telik a megfelelő célközönség kialakulása és a játékok kifejlesztése.
A virtuális valóságban nagy potenciál rejlik, teljesen új lehetőségek nyílhatnak meg a gépekkel kapcsolatba kerülő emberek előtt, legyen szó játékosokról, építészekről vagy tervezőkről. A kezelés, az ember-gép interfész terén nagy átalakulásra számít, emiatt a jelenleg használt szoftvereket teljesen újra kell tervezni ahhoz, hogy azokat a virtuális és a kiterjesztett valóságban alkalmazni lehessen. Véleménye szerint egy ilyen technológiai váltást nem lehet korábbi folyamatok alapján extrapolálni, ez nem Moore-törvénye, ahol a növekedési görbe inkrementális, és a hatása minden jelenleg használt szoftvert érinteni fog.
Sweeney augusztusban a kiterjesztett valóságban rejlő jövőbeli lehetőségekről beszélt. Az üzletember kijelentette, hogy az AR a jövőben feleslegessé teheti a hagyományos képernyőket.