Berta Sándor

Kis játékokkal virrad majd fel a virtuális valóság hajnala

Nem szabad túlzottan nagy elvárásokat támasztani a virtuális és a kiterjesztett valósággal szemben.

Tim Sweeney, az Epic Games vezetője a GamesBeat 2015 konferencián elmondta, hgoy ugyan izgatottan várja a virtuális és a kiterjesztett valóság (AR) technológiát, de ezzel együtt úgy gondolja, hogy a játékosoknak annak bevezetésekor nem szabad jelentős programokra számítaniuk. Eleinte inkább kisebb játékok jelenhetnek majd meg, amelyek meg fogják mutatni, hogy mi minden lehetséges az új technológiák segítségével. Ezek a szoftverek tesztelési célokat is szolgálnak majd, így a fejlesztők megtudhatják, hogy a virtuális valóság játékélményt mennyire fogadják jól a felhasználók.

Merész előrejelzése szerint a 8K felbontású vagy még finomabb kijelzővel megjelenő szemüvegek idővel minden kijelzőt le fognak cserélni. A menedzser szerint a virtuális és a kiterjesztett valóság egy olyan terület lesz, ahol nagy harc fog dúlni, a verseny pedig jó minőségű játékok megalkotásához vezethet. A technológia bevezetésekor sok technológiai demóra lehet majd számítani. Hátrányt jelent, hogy az Oculus Rift vagy a Vive használatához nagy teljesítményű számítógépre lesz szükség. Napjainkban kevés embernek van ilyen erős PC-je, éppen ezért időbe telik a megfelelő célközönség kialakulása és a játékok kifejlesztése.


A virtuális valóságban nagy potenciál rejlik, teljesen új lehetőségek nyílhatnak meg a gépekkel kapcsolatba kerülő emberek előtt, legyen szó játékosokról, építészekről vagy tervezőkről. A kezelés, az ember-gép interfész terén nagy átalakulásra számít, emiatt a jelenleg használt szoftvereket teljesen újra kell tervezni ahhoz, hogy azokat a virtuális és a kiterjesztett valóságban alkalmazni lehessen. Véleménye szerint egy ilyen technológiai váltást nem lehet korábbi folyamatok alapján extrapolálni, ez nem Moore-törvénye, ahol a növekedési görbe inkrementális, és a hatása minden jelenleg használt szoftvert érinteni fog.

Sweeney augusztusban a kiterjesztett valóságban rejlő jövőbeli lehetőségekről beszélt. Az üzletember kijelentette, hogy az AR a jövőben feleslegessé teheti a hagyományos képernyőket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Prii #4
    Ha látnád VR-ban, rájönnél, hogy mit demoznak rajta...
  • cateran #3
    Ezen mit demoznak? Hogy meg mindig rettento szar az egesz 3d? Az a raketa becsapodas (0:17) kritikan aluli, a robbanas meg azelott bekovetkezik, hogy a raketa elerne a falat, a tormelek meg csak es kizarolag arra repul amerrol a raketa jott (a hatasfok alapjan gyengebb lehetett, mint 1 villanogranat...)..aham...szanalmas...
  • zola2000 #2
    Tényleg kis játékok ... a final fantasy 15öt, hatsune mikut, danganronpát és sok más játékot japánban már demózzák playstation VRel, elvileg nem nagy munka volt kompatibilissé tenni a fejlesztőknek, egyszerűen a kamera helyén van a nézőpont.

    Persze lehet hogyha hagyományos játékban sínpályaszerűen megindul a világ azt tényleg szokni kell, de pl sportjátékban simán lehet az ember a pálya szélén.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2015.10.15. 15:49:39
  • Sir Cryalot #1
    Nem újdonság hogy infantilis megalomániások hobbijával kapcsolatban kevésbé lehet nagy elvárásokat támasztani, mint ők.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.10.15. 08:30:11