Gyurkity Péter
A mobilosok többsége már telefonján internetezik
A tengerentúlon jól kirajzódik a szegmens jövőképe, hiszen itt már a többség használja online jelenlétre hordozható készülékét, a PC pedig elvesztette kiemelt pozícióját.
A napokban éppen arról jelent meg hosszabb cikkünk, hogy a vállalatok jó része ma még inkább küszködik a megfelelő mobil szolgáltatások és megoldások házon belüli kialakításával, számukra komoly gondot okoz ez, miközben a vásárlók egyre gyakrabban támasztanak igényt erre. Ez utóbbi állítást húzza alá a Pew által elkészített felmérés, amely figyelmeztet az idők változására.
A dokumentumban szereplő adatok szerint a megkérdezettek nagy többsége használja böngészésre avagy levelezésre mobiltelefonját, ez az arány az Egyesült Államokban jelenleg 63 százalék. Mi több, a tavaly ilyenkor kimutatott 17 százalékról 21 százalékra ugrott azok aránya, akik elsősorban hordozható készülékükön bonyolítják le ezen tevékenységeiket, ami egyben azt is jelenti, hogy a felhasználók egyötöde számára már jóval kisebb jelentőséggel bír a hagyományos számítógép jelenléte, legyen szó a háztartásról vagy a munkahelyről.
A mobiljukon internetezők vagy levelezők aránya
Odaát a teljes lakosság 91 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, vagyis valójában az amerikaiak 57 százaléka internetezik rendszeresen saját telefonján. Válság ide vagy oda, ez az arány 2009 óta, vagyis alig 4 év alatt megduplázódott, és érdekes módon ezen a téren nemcsak a fiatalok, hanem a nem fehérek, illetve az alacsony jövedelemmel és képzettséggel rendelkezők szerepelnek előkelő helyen a listán.
Itthon sem állunk éppenséggel rosszul, Magyarországon már több mint 3 millió mobilinternet előfizetés van, a világhálóra azonban meglehetősen kevesen csatlakoznak hordozható eszközökről, ahogy arra egy tavalyi uniós felmérés is figyelmeztet. Indokként többnyire a biztonsággal kapcsolatos félelmeket, a szolgáltatói árakat, valamint a szintén kedvezőtlen európai trendet hozzák fel.
A napokban éppen arról jelent meg hosszabb cikkünk, hogy a vállalatok jó része ma még inkább küszködik a megfelelő mobil szolgáltatások és megoldások házon belüli kialakításával, számukra komoly gondot okoz ez, miközben a vásárlók egyre gyakrabban támasztanak igényt erre. Ez utóbbi állítást húzza alá a Pew által elkészített felmérés, amely figyelmeztet az idők változására.
A dokumentumban szereplő adatok szerint a megkérdezettek nagy többsége használja böngészésre avagy levelezésre mobiltelefonját, ez az arány az Egyesült Államokban jelenleg 63 százalék. Mi több, a tavaly ilyenkor kimutatott 17 százalékról 21 százalékra ugrott azok aránya, akik elsősorban hordozható készülékükön bonyolítják le ezen tevékenységeiket, ami egyben azt is jelenti, hogy a felhasználók egyötöde számára már jóval kisebb jelentőséggel bír a hagyományos számítógép jelenléte, legyen szó a háztartásról vagy a munkahelyről.
A mobiljukon internetezők vagy levelezők aránya
Odaát a teljes lakosság 91 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, vagyis valójában az amerikaiak 57 százaléka internetezik rendszeresen saját telefonján. Válság ide vagy oda, ez az arány 2009 óta, vagyis alig 4 év alatt megduplázódott, és érdekes módon ezen a téren nemcsak a fiatalok, hanem a nem fehérek, illetve az alacsony jövedelemmel és képzettséggel rendelkezők szerepelnek előkelő helyen a listán.
Itthon sem állunk éppenséggel rosszul, Magyarországon már több mint 3 millió mobilinternet előfizetés van, a világhálóra azonban meglehetősen kevesen csatlakoznak hordozható eszközökről, ahogy arra egy tavalyi uniós felmérés is figyelmeztet. Indokként többnyire a biztonsággal kapcsolatos félelmeket, a szolgáltatói árakat, valamint a szintén kedvezőtlen európai trendet hozzák fel.