Berta Sándor
Apple: fontosabb a jó termék a nyereségnél
Tim Cook az Apple legújabb üzleti eredményei után kénytelen volt állást foglalni abban a kérdésben, hogy mi az igazán fontos a kaliforniai óriáscég számára.
Az Apple vezérigazgatója pénzügyi elemzőknek arról beszélt, hogy a társaságnak mindig az a fontos, hogy az ügyfeleit tegye elégedetté és ne a pénzügyi világot. Közlése szerint a jobb termékek végeredményben nagyobb növekedéshez vezetnek. Megkérdezték tőle, hogy figyelembe veszik-e a Wall Street érdekeit egy új termék megalkotásakor vagy az üzleti szempontokat teljesen figyelmen kívül hagyják? Cook azt válaszolta, hogy a termékekre vagy a forgalomra, illetve a nyereségre való összepontosítás egyáltalán nem zárják ki egymást.
A menedzser azt a filozófiát követi, hogy az erős termékek üzleti növekedéshez is vezetnek, ezzel szemben a jó megoldások és szolgáltatások megalkotása helyett a pénzügyi célok elérésére való összpontosítás negatív eredményeket hozhat magával. Éppen ezért a termékre koncentrálnak, mivel az a legfontosabb, hogy az emberek azokat szeressék és azokat tőlük akarják megszerezni. Amennyiben nem ez a helyzet, akkor felmerülne annak a kockázata, hogy egy olyan készüléket terveznek, ami a vásárlókat nem érdekli és ezáltal nem is lehet eladni.
Cook nyilatkozata annak szólt, hogy a részvényesek nyomás alatt tartják az Apple menedzsmentjét és állandóan új slágertermékek piacra dobását követelik azért, hogy emelkedjenek a részvényárak. A vezérigazgató kitért az okostelefon-piacra is. Elmondta, hogy sok tőzsdei szakembertől eltérően szerinte a prémium kategóriás eszközök piaca még nem érte el a csúcspontját, véleménye szerint még bőven van növekedési lehetőség ebben a szegmensben.
Az Apple vezérigazgatója pénzügyi elemzőknek arról beszélt, hogy a társaságnak mindig az a fontos, hogy az ügyfeleit tegye elégedetté és ne a pénzügyi világot. Közlése szerint a jobb termékek végeredményben nagyobb növekedéshez vezetnek. Megkérdezték tőle, hogy figyelembe veszik-e a Wall Street érdekeit egy új termék megalkotásakor vagy az üzleti szempontokat teljesen figyelmen kívül hagyják? Cook azt válaszolta, hogy a termékekre vagy a forgalomra, illetve a nyereségre való összepontosítás egyáltalán nem zárják ki egymást.
A menedzser azt a filozófiát követi, hogy az erős termékek üzleti növekedéshez is vezetnek, ezzel szemben a jó megoldások és szolgáltatások megalkotása helyett a pénzügyi célok elérésére való összpontosítás negatív eredményeket hozhat magával. Éppen ezért a termékre koncentrálnak, mivel az a legfontosabb, hogy az emberek azokat szeressék és azokat tőlük akarják megszerezni. Amennyiben nem ez a helyzet, akkor felmerülne annak a kockázata, hogy egy olyan készüléket terveznek, ami a vásárlókat nem érdekli és ezáltal nem is lehet eladni.
Cook nyilatkozata annak szólt, hogy a részvényesek nyomás alatt tartják az Apple menedzsmentjét és állandóan új slágertermékek piacra dobását követelik azért, hogy emelkedjenek a részvényárak. A vezérigazgató kitért az okostelefon-piacra is. Elmondta, hogy sok tőzsdei szakembertől eltérően szerinte a prémium kategóriás eszközök piaca még nem érte el a csúcspontját, véleménye szerint még bőven van növekedési lehetőség ebben a szegmensben.