SG.hu
25 milliós bírság a Vodafone-nak
A Vodafone Magyarország 2012. májusában és júniusában lefolytatott "Feltöltés jutalompercekkel" és a "BlackBerry" kampányaiban megtévesztette a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a jogsértés megállapítása mellett 25 000 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 Ft feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van.
Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni. A vállalkozás a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a fenti magatartásával a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte. A hivatal a bírság összegének megállapításánál súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a jogsértés megállapítása mellett 25 000 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 Ft feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van.
Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni. A vállalkozás a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a fenti magatartásával a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte. A hivatal a bírság összegének megállapításánál súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.