SG.hu
Kikerülhetetlen a közösségi média az újságírásban
A magyar újságírók közösségi média használatát is felmérő nemzetközi kutatás készült. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar újságírók jelentős hányada ma már napi szinten támaszkodik a közösségi médiára. Elsősorban információ-gyűjtésére és háttérkutatásra használják.
A Strategic Scope Kft., az ECCO International Network tagjaként részt vett az újságírók közösségi médiahasználatát vizsgáló nemzetközi felmérésben. A magyarországi kutatást a Magyar Újságírók Országos Szövetségével közösen végezték el. A kérdőívet összesen 305 fő töltötte ki. A kutatásból kiderül, hogy a magyar újságírók nagy része (81%) rendelkezik saját profillal legalább egy, de általában több közösségi média platformon. A legnépszerűbb közösségi média az újságírók körében is a Facebook, de nagy számban csatlakoztak a Google+, a YouTube és a Linkedl közösségéhez. Szembetűnő, de talán nem meglepő, hogy más felhasználói körökhöz hasonlóan, az újságírók körében is egyre kevesebb regisztrált tagja van az iWiW-nek.
Az újságírók jelentős hányada ma már nem csak magáncélra, hanem napi rendszerességgel, munkájához is használja a közösségi médiát. Leggyakrabban gyors információgyűjtésre, háttérkutatásra, illetve egyes eseményekre való reakcióik feltérképezésére. A kommunikációs szakma számára jó hír, hogy bár kisebb mértékben, de a pr-szakemberekkel való kapcsolattartásra is igénybe veszik a közösségi média adta lehetőségeket.
A megkérdezettek több mint négyötöde úgy véli, hogy a közösségi média inkább kiegészíti a hagyományos médiát a jövőben, és csak 10 százalékuk gondolja ennek ellenkezőjét, hogy fenyegetné, vagy kiszorítaná azt. Ugyanakkor sokan látnak problémát a közösségi média gyorsaságában és a források ellenőrizetlenségében, ami kockázatot jelent az újságírás minőségére, hitelességére.
A Strategic Scope Kft., az ECCO International Network tagjaként részt vett az újságírók közösségi médiahasználatát vizsgáló nemzetközi felmérésben. A magyarországi kutatást a Magyar Újságírók Országos Szövetségével közösen végezték el. A kérdőívet összesen 305 fő töltötte ki. A kutatásból kiderül, hogy a magyar újságírók nagy része (81%) rendelkezik saját profillal legalább egy, de általában több közösségi média platformon. A legnépszerűbb közösségi média az újságírók körében is a Facebook, de nagy számban csatlakoztak a Google+, a YouTube és a Linkedl közösségéhez. Szembetűnő, de talán nem meglepő, hogy más felhasználói körökhöz hasonlóan, az újságírók körében is egyre kevesebb regisztrált tagja van az iWiW-nek.
Az újságírók jelentős hányada ma már nem csak magáncélra, hanem napi rendszerességgel, munkájához is használja a közösségi médiát. Leggyakrabban gyors információgyűjtésre, háttérkutatásra, illetve egyes eseményekre való reakcióik feltérképezésére. A kommunikációs szakma számára jó hír, hogy bár kisebb mértékben, de a pr-szakemberekkel való kapcsolattartásra is igénybe veszik a közösségi média adta lehetőségeket.
A megkérdezettek több mint négyötöde úgy véli, hogy a közösségi média inkább kiegészíti a hagyományos médiát a jövőben, és csak 10 százalékuk gondolja ennek ellenkezőjét, hogy fenyegetné, vagy kiszorítaná azt. Ugyanakkor sokan látnak problémát a közösségi média gyorsaságában és a források ellenőrizetlenségében, ami kockázatot jelent az újságírás minőségére, hitelességére.