SG.hu

A telefon- és internetadó kapta tavaly a legtöbb like-ot

A hazai vezető hírportálok a tavalyi évben összesen 170 ezer cikket közöltek, amelyeket több mint 10,5 millió alkalommal lájkoltak az olvasók.

Az év “legajánlottabb” cikke az internetadóról szóló bejegyzés volt, amelyet összesen 40 ezerszer osztottunk meg a vezető portálokon, derül ki abból a felmérésből, amit az IMEDIA médiafigyelő készített. A hazai négy fő hírportál, az index.hu, hvg.hu, origo.hu és hir24.hu újságírói a tavalyi évben összesen 170 ezer cikket tettek közzé, amelyek 45 millió szóból és 363 millió leütésből álltak össze. Kizárólag az index.hu domain alatt összesen 31 934 cikket publikáltak, ezzel 3 175 602 lájkot gyűjtve. A hvg.hu domain alatt publikáló szerkesztőségek voltak a legproduktívabbak: összesen 78 342 cikket készítettek, amelyek összesen 19,5 millió szó használatával jöttek létre, és 4 394 205 lájkot hoztak a kiadónak a Facebook hálózatán belül.


Az Origo második a produktivitás képzeletbeli listáján 36 869 publikációval (10,8 millió szó) és összesen 1 895 664 lájkot gyűjtött. A Sanoma Médiához tartozó hír24 szerkesztősége 23 301 cikket állított elő 5,2 millió szó használatával, és ezzel 1 133 729 lájkot kaptak, derül ki az IMEDIA adataiból. A hvg írásainak átlag hossza 249 szó, az Index átlagban 291 szót használt cikkenként, az Origo 293-at, míg a hír24 újságírói 223 szóval fejezték ki mondandójukat.

Mégis, hogy mely portál tartalmai a legnépszerűbbek, leginkább “megosztóak”, azt jól reprezentálja a lájkok átlaga, amelyből kiderül, hogy az Index cikkeit 2x többen “tetszikelik”, mint a versenytársak tartalmait. A hvg.hu átlaga 56,1 lájk-megosztás/cikk, az Origóé 51,4, a hír24 48,6 lájkot gyűjtött, az Index cikkei pedig 99,1 lájkot szedtek össze az olvasóktól. Mindennapi gyakorlatban a lájkok száma, amit egyes cikkekhez rendelve látunk, egy aggregált szám, amely tartalmazza az összes interakciót Facebookon belül. Pontosabban, amikor egy url-cím, azaz cikk lájkjairól beszélünk, az a Like-ok, a kommentek és a megosztások számát összesítve mutatja. A fentiekben ezekről az összesített adatokról volt szó, de ezt részletesebben elemezve kiderül, hogy az összes interakció kb 50 %-a Like, míg a megosztások száma 25-30 % körül mozog, a Facebook-komment pedig nagyjából 20%, kivéve a hvg.hu-t, ahol a kommentek száma 15%-ot tesz ki az összes közösségi interakcióból.


Az összes cikket lájkolási sorrendbe állítva kiderült, hogy a Gazdasági Minisztérium internet- és telefonadó bevezetési szándékáról szóló hír volt a tavalyi termés “legnépszerűbb” bejegyzése. A hír24 kivételével, mindegyik oldalnál a "leglájkoltabb" cikkek között van, összesen 42 058 lájkkal, pontosabban ajánlással, hiszen a kiadók a lájk-plugin megjelenésénél az Ajánlom feliratot választották a saját tartalmak mellett.

A második legnépszerűbb téma vélhetően a Schmitt Pál nevéhez fűződik, de azokat a publikációkat nem összesítettük, hiszen egy sokáig a figyelem középpontjában lévő témáról volt szó, ami éppen ezért aprózódott el az online médiában is. Az abszolút versenyben a képzeletbeli "Az év legkedveltebb", vagy az idei legtöbb megosztást kiérdemlő cikke címet a hvg.hu "Öt dolog, amit megbánunk halálunk előtt" című publikációja kapta 20 096 lájkkal.


A női portálok piacán a legtermékenyebb szerkesztőség 2012-ben egy nem kifejezetten “női” portál, a Velvet csapata 11 382 cikkel. Ennek ellenére a lájkolás trónjára a Life.hu került, mert nem csak a legtöbb, 502 630 lájkot gyűjtötték össze, hanem a 68,5 lájk/cikk átlaggal is kiemelkednek a többiektől, akik 31,5 (nlcafe.hu), 25,3 (femina.hu) és 30,9 (Velvet.hu) gyűjtöttek átlagban az év során. A Life.hu Müller Péter írásainak köszönheti a népszerűséget, hiszen az ismert szerző tavalyi 52 írása foglalja el a Life.hu legnépszerűbb cikkeiből összeállított toplista elejét.

A lájk mögötti számok a női magazinoknál 2012-ben az alábbiak szerint alakultak: a cikkek 50% -át lájkoljuk, míg a megosztások száma 10%-al magasabb mint a hírportáloknál. További érdekesség, hogy a Velvet cikkeit kétszer többen kommentelik mint a life.hu, nlcafe. hu és a femina.hu tartalmát.


Az autós oldalaknál a 180 960 lájkkal a totalcar.hu a nyertes a vezess.hu portállal szemben, bár fele annyi tartalmat, összesen 2 860 cikket állított elő mint versenytársa, akinek szerkesztősége 6 042 bejegyzést publikált 2012-ben. A vezess.hu cikkei átlagban 63,1 like-ot/megosztást/kommentet kaptak, míg a vezess.hu 20,3 lájkot generált cikkenként. Top kedvelt tartalom címet ebben a kategóriában a totalcar.hu, A világ legnagyobb lúzere című cikk kapta 5 271 lájkkal. A vezess.hu toplistája tetején az Opel Astrába ülnek a magyar rendőrök című cikk van 1 706 lájkkal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!