Berta Sándor
Apple - Yahoo szövetség a Google ellen
Bennfentesek tájékoztatása alapján tárgyalásokat folytatnak egymással a két óriáscég képviselői arról, hogy több Yahoo!-szolgáltatás legyen elérhető az iPad és az iPhone készülékeken.
A Yahoo! Finance és a Yahoo! Weather információi már most is hozzáférhetők az iPhone telefonokon, és számos egyéb adat - például a sportstatisztikák - a Siri rendszerébe kerül bele. A két társaság azonban ennél sokkal többet szeretne; a mostani megbeszélések témája az, hogy a Yahoo! News és más webes szolgáltatások is elérhetők legyenek az Apple különböző készülékein, emellett a Siri-partnerséget szintén kibővítenék.
A lépés hátterében az áll, hogy a Yahoo! így akarja felvenni a harcot a Google szolgáltatásaival. Az Apple jelenleg elsősorban a Google megoldásaira támaszkodik, és hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy ez megváltozzon. A Marissa Mayer vezette társaság azonban fokozatosan ledolgozná a hátrányát és megjelenne a mobil eszközökön is. Az együttműködés tavaly kezdődött, amikor az Apple egyre több adatot használt fel a Yahoo!-tól arra, hogy frissítse a Siri szoftverét. Mayer stratégiája teljes mértékben érthető, hiszen elemzői becslések szerint az Apple csak idén több mint 200 millió iPhone és iPad készüléket dobhat piacra.
A Yahoo!-val való kooperációból természetesen az Apple is profitálhat, hiszen így csökkentheti a függőségét a Google mobil szolgáltatásaitól, mely egyébként megfogalmazott hosszú távú cél a vállalatnál, de a váltást semmiképpen sem sürgetnék. A Yahoo!, mint jövőbeli partner mellett szólhat az is, hogy csupán kevés területen vetélytársa a kaliforniai konszernnek: nem épít hardvereket, nem fejleszt közösségi portált, böngészőt vagy operációs rendszert, s nincs mobil alkalmazásboltja sem. A Yahoo! kapcsán március közepén felmerült, hogy megvásárolná a Dailymotiont, majd 30 millió dollárért megvette a Summly nevű iPhone-kompatibilis hírolvasó szoftvert.
A Yahoo! Finance és a Yahoo! Weather információi már most is hozzáférhetők az iPhone telefonokon, és számos egyéb adat - például a sportstatisztikák - a Siri rendszerébe kerül bele. A két társaság azonban ennél sokkal többet szeretne; a mostani megbeszélések témája az, hogy a Yahoo! News és más webes szolgáltatások is elérhetők legyenek az Apple különböző készülékein, emellett a Siri-partnerséget szintén kibővítenék.
A lépés hátterében az áll, hogy a Yahoo! így akarja felvenni a harcot a Google szolgáltatásaival. Az Apple jelenleg elsősorban a Google megoldásaira támaszkodik, és hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy ez megváltozzon. A Marissa Mayer vezette társaság azonban fokozatosan ledolgozná a hátrányát és megjelenne a mobil eszközökön is. Az együttműködés tavaly kezdődött, amikor az Apple egyre több adatot használt fel a Yahoo!-tól arra, hogy frissítse a Siri szoftverét. Mayer stratégiája teljes mértékben érthető, hiszen elemzői becslések szerint az Apple csak idén több mint 200 millió iPhone és iPad készüléket dobhat piacra.
A Yahoo!-val való kooperációból természetesen az Apple is profitálhat, hiszen így csökkentheti a függőségét a Google mobil szolgáltatásaitól, mely egyébként megfogalmazott hosszú távú cél a vállalatnál, de a váltást semmiképpen sem sürgetnék. A Yahoo!, mint jövőbeli partner mellett szólhat az is, hogy csupán kevés területen vetélytársa a kaliforniai konszernnek: nem épít hardvereket, nem fejleszt közösségi portált, böngészőt vagy operációs rendszert, s nincs mobil alkalmazásboltja sem. A Yahoo! kapcsán március közepén felmerült, hogy megvásárolná a Dailymotiont, majd 30 millió dollárért megvette a Summly nevű iPhone-kompatibilis hírolvasó szoftvert.