SG.hu
A közösségi üzlethez fejleszti szoftvereit az IBM
Ha egy vállalat virtuális közösségében munkakörtől, részlegektől, pozíciótól függetlenül kapcsolatba léphetnek egymással a dolgozók, sokkal több új meglátással, ötlettel fordulnak egymáshoz. Előbb születnek új válaszok a felmerülő kérdésekre, hatékonyabbá válik a munkavégzés. A 'Social Business', vagy közösségi üzlet előnyeit bármely vállalkozás csak a megfelelő rendszerelemekkel tudja kiaknázni. A témának nemrég konferenciát szenteltek a floridai Orlandoban, ahol a vállalati kommunikációs, csoportmunka és közösségi igényeket lefedő megoldásokról beszéltek a szakértők.
A közösségi munkavégzés lehetővé teszi, hogy egy vállalat virtuálisan összevonja a különböző országokba elosztott irodáit, egységessé tegye üzleti folyamatait, és közös információs bázist teremtsen. Az egyik országban kiadott árajánlat részleteit például azonnal láthatja a legtávolabbi kirendeltség is, egy-egy összetett megoldás kapcsán azonnal elérhető az illetékes személy, akivel például videókonferencián lehet egyeztetni. A téma szakértői szerint a közösségi üzlet modellje nem pusztán az együttműködést jelenti, hanem az üzleti működés folyamatos elemzéséből adódó tapasztalatokat, a munkavégzés mobilitását és rugalmasságát is. Az Orlandóban nemrég megrendezett IBM Connect konferencián olyan megoldásokat mutattak be, melyek ehhez a közösségi modellhez teremtenek biztos technológiai hátteret.
Nem meglepő, hogy a közösségi szolgáltatások kiterjesztéséhez a marketingben bevált gyakorlatok adták a mintát. A kérdés az lett, miként konvertálható mindez a vállalat más egységeire, hogyan hathatja át ez a koncepció a szervezet egész működését. Pozitív hatásairól már több területen gyűlnek a bizonyítékok: egy McKinsey tanulmány szerint a 'Social Business' a marketing hatékonyságát 17%-kal, az értékesítés hatékonyságát 15%-kal, az ügyfél-elégedettséget 20%-kal növeli, a termékfejlesztés idejét pedig 20%-kal csökkenti.
Az IBM független fejlesztőkkel is együttműködött, hogy képes legyen átfogó infrastruktúrával lefedni a végfelhasználók kommunikációs, csoportmunka és közösségi igényeit, melyek természetes része a mobil eszközök integrálása is. Ezek az igények egyáltalán nem korlátozódnak a nagyvállalati szektorra. Napjaink munkavégzési gyakorlata a felhő alapú megoldások felé tolódik, a mindennapos, rugalmasan bővíthető kollaborációhoz a Google dokumentumkezelő eszközei járták ki az utat. Ezekre a tapasztalatokra épít az IBM új, webes dokumentumkezelő megoldása is, az IBM Docs, amelyet nemrég jelentett be a vállalat. Ahogy a mai IBM szoftverek jelentős részének, ennek is van natív mobilos felülete.
A közösségi munkavégzés lehetővé teszi, hogy egy vállalat virtuálisan összevonja a különböző országokba elosztott irodáit, egységessé tegye üzleti folyamatait, és közös információs bázist teremtsen. Az egyik országban kiadott árajánlat részleteit például azonnal láthatja a legtávolabbi kirendeltség is, egy-egy összetett megoldás kapcsán azonnal elérhető az illetékes személy, akivel például videókonferencián lehet egyeztetni. A téma szakértői szerint a közösségi üzlet modellje nem pusztán az együttműködést jelenti, hanem az üzleti működés folyamatos elemzéséből adódó tapasztalatokat, a munkavégzés mobilitását és rugalmasságát is. Az Orlandóban nemrég megrendezett IBM Connect konferencián olyan megoldásokat mutattak be, melyek ehhez a közösségi modellhez teremtenek biztos technológiai hátteret.
Nem meglepő, hogy a közösségi szolgáltatások kiterjesztéséhez a marketingben bevált gyakorlatok adták a mintát. A kérdés az lett, miként konvertálható mindez a vállalat más egységeire, hogyan hathatja át ez a koncepció a szervezet egész működését. Pozitív hatásairól már több területen gyűlnek a bizonyítékok: egy McKinsey tanulmány szerint a 'Social Business' a marketing hatékonyságát 17%-kal, az értékesítés hatékonyságát 15%-kal, az ügyfél-elégedettséget 20%-kal növeli, a termékfejlesztés idejét pedig 20%-kal csökkenti.
Az IBM független fejlesztőkkel is együttműködött, hogy képes legyen átfogó infrastruktúrával lefedni a végfelhasználók kommunikációs, csoportmunka és közösségi igényeit, melyek természetes része a mobil eszközök integrálása is. Ezek az igények egyáltalán nem korlátozódnak a nagyvállalati szektorra. Napjaink munkavégzési gyakorlata a felhő alapú megoldások felé tolódik, a mindennapos, rugalmasan bővíthető kollaborációhoz a Google dokumentumkezelő eszközei járták ki az utat. Ezekre a tapasztalatokra épít az IBM új, webes dokumentumkezelő megoldása is, az IBM Docs, amelyet nemrég jelentett be a vállalat. Ahogy a mai IBM szoftverek jelentős részének, ennek is van natív mobilos felülete.