Alex

Nehéz eladni a minőségi kompaktokat

A Panasonic vezető mérnökei szerint hiába készítenének kiváló képminőségű kompakt fényképezőgépeket, azok tudását nem tudnák elmagyarázni a fogyasztóknak.

Michiharu Uematsu, a vállalat képalkotási részlegének tanácsadója nyilatkozott a vállalat termékeiről és az okostelefonok által támasztott kihívásról. "Szinte mindenkinek van már okostelefonja, ami nagyon bonyolult helyzetet okoz. Az LX, TZ, FZ és FT sorozataink egyértelműen felülmúlják ezeket, és talán kellene készítenünk egy nagyobb szenzoros prémium modellt is. Ez elég sok mérnöki erőforrást foglalna le, ráadásul aggódhatnánk, hogy az extra minőségért hajlandók-e fizetni az emberek. Ha 100 - 200 ezer darabot el tudnánk adni belőle akkor megcsináljuk." - nyilatkozta Uematsu.


Michiharu Uematsu és Yoshiyuki Inoue

Yoshiyuki Inoue vezető mérnök ehhez azt tette hozzá, hogy közel sem elég egy jó fényképezőgépet készíteni. "A marketing nagyon problémás dolog, mivel a képminőséget nehéz eladni. Talán a nagyfelbontású tévék, melyeknél átjön ez a különbség javíthatnak ezen a helyzeten, de nagyon át kell gondolnunk hogyan árusítsuk ezeket. Lehetne hivatkozni arra, hogy 'nagyobb szenzorunk van', de egy csupán elég nagy szenzort egy jó fényerejű optikával kombinálva jobb eredményt kapunk, viszont ilyenkor el kell magyaráznunk az F-szám jelentését, ami rettentő nehéz."

Uematsu kifejtette a vállalat lehetőségeit: "Három megoldás van. Első, egy kis szenzoros, nagy fényerejű optikával kombinált gép, mint az LX7, a második a nagyobb szenzor egy lassabb zoom objektívvel, harmadikként pedig a nagy szenzor - fix optika kombinálása. A legjobb képminőséget a harmadik biztosítaná, talán még jobbat is, mint egy DSLR vagy egy MILC, hiszen nem kell mechanikai tűréshatárok miatt aggódni a csatlakoztatásnál. De ez már egy teljesen más piacot jelent, a profik és a nagyon képzett amatőrök területe, és mindenki másnak nagyon nehéz elmondani miért jó ez a készülék. Az átlagembereknél egyensúlyozni kell az arányok között, és talán a legjobb válasz egy kis szenzor - fényes lencse párosa."


A filmesek jól fogadták a GH3-mat

Kitértek egyéb termékeik piaci fogadtatására is, Uematsu ennél a GH3 filmesek általi népszerűségét emelte ki. "Számtalan amerikai és európai iparági szereplőtől kérdeztük meg mire vágynak, és az 50 Mbps feletti bitrátát jelölték meg, szóval 50 és 72 Mbps-t nyújtunk, Európában pedig a 25p-t preferálják az 50i helyett. Számukra készült a GH3, ami kisebb és könnyebb a profi kameráknál, és nem kel több ember a működtetéséhez." A további fejlesztésekről szólva a fókusz kiemelése és a zebra mintázat iránti igényt említette, a kérések 90 százaléka ezeket jelölte meg. Ezek képfeldolgozó megoldásuk, a Venus Engine gyengesége miatt nincsenek még megvalósítva, de már dolgoznak a problémán.

A G-termékcsalád többi tagjának jövője kevésbé tiszta, mivel népszerűségükben nagyok az országonkénti eltérések. "A GH világszerte népszerű, de a GF míg Japánban és Ázsia többi országában nagyon jó pozíciókkal bír, addig Európában nem túl sikeres. Japánban a GF a legsikeresebb termékünk, de itt sem pihenhetünk, hiszen az Olympus, Sony, Canon és Nikon nagyon erős konkurenciát jelent. Nagyon át kell gondolnunk a GF, és az egész G sorozat jövőjét, mert ugyan sokan szeretnék keresőt bele, de európai és amerikai fogyasztóink preferenciáit is át kell gondolnunk."


Sok ember nem szereti a nagyon kicsi gépeket, mert nem tudják jól megfogni

"A GX1-et jobban fogadták az európai országokban, mint a GF-szériát, ezért az első gondolatunk az volt, hogy ezek vásárlói a kompakt fényképezőgépekről váltottak feljebb. De Japánon kívül más országokra ez nem igaz, sok ember egyszerűen szereti a nagyobb termékeket, ezért változtatnunk kellett elképzeléseinken. Rá kellett jönnünk, hogy ebben az esetben nem csupán a nagyobb szenzor jelentett előnyt, hanem a méret és az optika minősége is." A fogyasztók ezen megoszlása elég bonyolulttá tette a tervezést. "18 objektívünk van gyártásban, és míg a profik, illetve a képzett amatőrök gyorsaságra vágynak, addig a felfelé váltó kezdők egyáltalán nem vesznek újabb objektíveket. El kell nyernünk az ő tetszésüket is, rá kell vennünk őket további objektívek vásárlására."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cloud.strife #22
    RX1 optikájával mi a bajod?
  • bunny #21
    Köszi az xz2 tippet, megnéztem, a videó részét eléggé lehúzták és a max fényerőn a képminőséggel sem voltak boldogok, de amúgy nem tűnik rossznak. Mondjuk én eddig nem kedveltem az olyt, nem tetszett a képe de épp olvastam ez a vas sony érzékelőt kapott, úgy látszik az olynál is rájöttek, hogy nem tudnak érzékelőt gyártani.
    fotosképezo: Viz alatt nagyon más a világ, kézi élességállítás pl. csak makrónál jöhet szóba, amikor nagy sebességgel mozog valami mondjuk egy cápa úszik rád képtelenség követni kézi fókusszal.
    A tükrös (én inkább cserélhető obit mondanék egyébként, mert nem a tükör adja a minőséget) gépekkel kapcsolatban pedig már az első hsz-ban írtam, hogy a súly miatt egyre kevésbé jöhet szóba. Amikor a kézipogyász 5kg, a feladós meg 15, akkor nehéz egy 20kg-nyi fotós felszerelést magaddal vinni + a másik 15-20kg búvárcuccot, és akkor még egy pólót se raktál a táskába.
  • kvp #20
    "Én egyröl tudok, a sony rx1. De aranyárban van, fix 35mm F2-es obival."

    Koszonom. Megneztem, a kepe gyonyoru, de a lencse nem az igazi. En sokat fotoztam regen f8-assal es az utolso rendes digitalis gepem is egy f4-es full frame-es kompakt volt. (meg mechanikus shutter-rel, egy filmes gep digit hatlapos valtozatakent adtak ki) Gyakorlatilag optikailag majdnem ezt hozza az rx1-es csak joval nagyobb felbontassal. Szomoru, hogy optikaban nem kepesek teljesiteni egy 10 evvel ezelotti szintet, de meg egy jobb 20 eves fix optikas filmes gep is jobb minoseget hoz ha jo film van benne.

    Szoval ha minosegi kompaktot akarnak gyartani, akkor nagyjabol leirtam milyen specifikaciot kellene hozni. Ha erre nem kepesek, akkor azok nem minosegi kompaktok, hanem valam mas.
  • ati271 #19
    bocs Leica-nak
  • ati271 #18
    Full frame szenzoros kompakt? Én egyröl tudok, a sony rx1. De aranyárban van, fix 35mm F2-es obival. Ezen kivül a leicanac van cserélhetö obis fullframe tükörnélküli cucca, viszonylag kompakt méretben, de ha a sony aranyár, akkor ez "gyémánt" kategoria... Dupla mint a sony.. (sony kb 900 ezer, a leica 1,6 milla)
  • kvp #17
    Tud mondani valaki egy kompakt, full frame szenzoros, tukor nelkuli, f/4-f/16-os lencseju gepet, ami rendelkezik minimalis zoom-mal is es kepes 1/1000-es (de legalabb 1/500-as) exponalasra, lehetoleg leaf shutter-rel vagy digitalis full frame buffer-rel (global shutter-rel)?
  • fotoskepzo #16
    Az autofókusz sebessége a tükörreflexes gépek esetén erősen függ az objektívtől is: az olcsóbb obik lassúak, míg a drágábbak, amibe eleve jobb AF-motorrendszer kerül, sokkal gyorsabbak (pl. Canonnál az USM rendszer). Az Oly tartja most a leggyorsabb AF-rekordot, valami 0,1-0,3 s alatt állít élességet a 12-60-as zoom az E-5-ön. De csak ezzel az obival. A Nikon is gyárt gyors fókuszú obikat.
    Zoomnál pedig alapesetben változik a fényerő, vagy ha fix fényerős, akkor meg nagyobb méretű az obi. Azért az a 2,5 sem rossz az XZ-2-nél.
  • ati271 #15
    Azért az xz2-nél a tele végen is 2.5 a fényerö. De néztem màr a canon g1x-et is. Aban egy igen szép méretü érzékelö van.
  • ati271 #14
    Mostansàg màr a kontrax érzékelös af is elég jók, és gyorsak. Pl a panàk, de az új olyk is. Volt olyan sràc, aki em5-röl vàltott nikon d7000-re. Azóta is àtkozza a napot, mert hiàba lehet korigàlni a d7000-nél a front és backfokus hibàt, rendesen beleszaladt.. szóval manapsàg bizony egy-egy milc vagy szuperkompakt hozza a belépö, esetlek középkategoriàs dslr-ét..
  • fotoskepzo #13
    Ha valaki fotózott már (csúcs)kompakttal, akkor látja, hogy sokkal jobb a képminőség, mint a mobilos "képrögzítő eszközzel" készített képek esetében. Hozzánk járnak tanulni sokan olyanok is, akik nem tükörreflexest, hanem csúcskompaktot használnak. Tehát az igény egyértelműen megvan rá. Persze, minden fotózásnál nem árt tisztában lenni a fotós alapokkal sem, nem csak a géphez kell érteni. De mivel egy fényképezőgép összetett eszköz, azt is meg kell tanulni használni. Sokan azt gondolják, hogy mivel egy gép ma már tud teljesen automata üzemmódban fotózni, minden képnek jónak _kell_ lennie. Pedig a gépnek is vannak korlátai, amiket nem tudunk átlépni. Egy tükörreflexes gép sem sokkal bonyolultabb, ott inkább a funkciókat és azok elérését kell megtanulni. De megéri, mert jobb lesz a képminőség. Viszont ha valaki csak az utazási élményeit, vagy a családi történeteket akarja megörökíteni, felesleges egy tükörreflexes, elég egy jobb kompakt is.

    bunny: Az igényeid elég nagyok, a kompakt kategóriában nehezen találsz ezeknek megfelelő gépet.
    Nagyobb zoomtartománynál már a legnagyobb blende is kisebb lesz.
    A gyors autofókusz igazából csak a tükörreflexeseknél található, mert azoknak más az AF-rendszerük. Víz alatt egyébként is kevés a fény, az AF ilyenkor nehezen működik, szóval gyanítom, hogy inkább kézi élességállítással fogsz tudni egyszerűbben, hatékonyabban fotózni.
    Az Olympus a búvár témában már nagyon régóta otthon van, az XZ-2-t nemrég teszteltem, merem ajánlani neked (de a többi gépüket is).
    Ha komolyan szeretnél fotózni (akár víz alatt is), akkor meg egyébként is tükörreflexest érdemes választani, már csak a nagyobb és ezért jobb minőségű objektívek miatt.