MTI
A metró szoftverhibája nem biztonsági kockázat
Az új Alstom metrószerelvényekben a vezető és az utasok közötti kommunikációs rendszert irányító szoftver működik hibásan, ez azonban nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot - közölte a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a BKV és az Alstom Transport.
A közleményben azt írták: az új budapesti metrószerelvények rendszereit működtető tizenkét számítógépes programból egy okoz hibát. A szoftverhiba miatt az utastér és a vezető közötti vészhívó rendszer néha leáll. Ez a BKV és az Alstom statisztikái szerint három-négy naponta egyszer fordul elő. Ilyenkor a metró biztonsági szabályzata szerint az adott vonatot ki kell vonni a forgalomból. Az utastájékoztató rendszert vezérlő szoftver hibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot, és e szoftverkomponensnek semmi köze a fékrendszert vezérlő szoftverhez.
A közlés szerint az érintett szoftverkomponenst frissíteni kell. Mielőtt azonban az Alstom a frissített szoftvert feltelepítené az összes, már forgalomban lévő szerelvényre, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak is meg kell vizsgálnia. Ez a folyamat várhatóan egy-két hónapot vesz igénybe - tették hozzá. A Blikk hétfőn honlapján azt írta: nem telik el nap, hogy ne romlana el valamelyik a darabonként egymilliárd forintért vásárolt új metrószerelvényekből, ezért a BKV új számítógépes program telepítésére kötelezte az Alstomot.
A közleményben azt írták: az új budapesti metrószerelvények rendszereit működtető tizenkét számítógépes programból egy okoz hibát. A szoftverhiba miatt az utastér és a vezető közötti vészhívó rendszer néha leáll. Ez a BKV és az Alstom statisztikái szerint három-négy naponta egyszer fordul elő. Ilyenkor a metró biztonsági szabályzata szerint az adott vonatot ki kell vonni a forgalomból. Az utastájékoztató rendszert vezérlő szoftver hibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot, és e szoftverkomponensnek semmi köze a fékrendszert vezérlő szoftverhez.
A közlés szerint az érintett szoftverkomponenst frissíteni kell. Mielőtt azonban az Alstom a frissített szoftvert feltelepítené az összes, már forgalomban lévő szerelvényre, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak is meg kell vizsgálnia. Ez a folyamat várhatóan egy-két hónapot vesz igénybe - tették hozzá. A Blikk hétfőn honlapján azt írta: nem telik el nap, hogy ne romlana el valamelyik a darabonként egymilliárd forintért vásárolt új metrószerelvényekből, ezért a BKV új számítógépes program telepítésére kötelezte az Alstomot.