Berta Sándor
Apple - a márkaboltok termelik a bevétel jelentős részét
Bármennyire is jó készülékeket fejleszt ki a kaliforniai társaság, mindez mit sem érne megfelelő értékesítési hálózat nélkül. Az utóbbiban pedig az Apple Store üzletlánc játssza a főszerepet.
Az Apple márkaboltoknak rendkívül komoly szerepük van abban, hogy a cég sikeresen tudja értékesíteni a különböző termékeit - ez derült ki a Location Group ingatlan-tanácsadó cég által készített tanulmányból, amibe újságírók is betekinthettek. A dokumentum készítői kiemelték, hogy a New York-i Fifth Avenue Apple Store tavaly 330 millió eurós forgalmat bonyolított, de a zürichi márkabolt is évente és négyzetméterenként több mint 180 000 euró forgalmat könyvelhetett el, az üzlet éves forgalma pedig több mint 80 millió euró. Nem véletlen, hogy az amerikai vállalat már világszerte 390 saját áruházat üzemeltet és a közeljövőben újabbakat szeretne nyitni, elsősorban Ázsiában, ahol manapság a luxusmárkák igencsak keresettek.
A termékek árában az elegáns környék magas bérleti díja is benne van
A márkaboltok megnyitásakor figyelembe veszik az adott városban lévő ingatlanárakat és bérleti díjakat. Az egyes üzletek bérleti díja kiemelkedő, amin nem is lehet csodálkozni, hiszen általában a legelőkelőbb helyeken nyílnak meg. Már nem a Champs-Elysées számít a világ legdrágább befektetési területének, hanem a hongkongi Causeway Bay, illetve a Queens Road. Itt például egyetlen négyzetméterért évente közel 30 000 eurót is elkérnek. Marc-Christian Riebe, a Location Group vezetője szerint ugyanakkor hamarosan leáldozhat a nagy bevásárlóközpontok és márkaboltok korszaka, mivel az online értékesítés sokkal kevesebb pénzt emészt fel és éppen ezért az olyan cégek, mint az Amazon lépéselőnybe kerülhetnek riválisaikkal szemben.
Az Apple márkaboltoknak rendkívül komoly szerepük van abban, hogy a cég sikeresen tudja értékesíteni a különböző termékeit - ez derült ki a Location Group ingatlan-tanácsadó cég által készített tanulmányból, amibe újságírók is betekinthettek. A dokumentum készítői kiemelték, hogy a New York-i Fifth Avenue Apple Store tavaly 330 millió eurós forgalmat bonyolított, de a zürichi márkabolt is évente és négyzetméterenként több mint 180 000 euró forgalmat könyvelhetett el, az üzlet éves forgalma pedig több mint 80 millió euró. Nem véletlen, hogy az amerikai vállalat már világszerte 390 saját áruházat üzemeltet és a közeljövőben újabbakat szeretne nyitni, elsősorban Ázsiában, ahol manapság a luxusmárkák igencsak keresettek.
A termékek árában az elegáns környék magas bérleti díja is benne van
A márkaboltok megnyitásakor figyelembe veszik az adott városban lévő ingatlanárakat és bérleti díjakat. Az egyes üzletek bérleti díja kiemelkedő, amin nem is lehet csodálkozni, hiszen általában a legelőkelőbb helyeken nyílnak meg. Már nem a Champs-Elysées számít a világ legdrágább befektetési területének, hanem a hongkongi Causeway Bay, illetve a Queens Road. Itt például egyetlen négyzetméterért évente közel 30 000 eurót is elkérnek. Marc-Christian Riebe, a Location Group vezetője szerint ugyanakkor hamarosan leáldozhat a nagy bevásárlóközpontok és márkaboltok korszaka, mivel az online értékesítés sokkal kevesebb pénzt emészt fel és éppen ezért az olyan cégek, mint az Amazon lépéselőnybe kerülhetnek riválisaikkal szemben.