Berta Sándor
Saját boltokat akar Európában a Microsoft
A tengerentúli konszern nem szeretne lemaradni az Apple mögött, ezért jövőre kiépítené saját üzlethálózatát Európában. Ez a lépés stratégiaváltást mutat.
Apple Stores kontra Microsoft Shops - úgy tűnik, hogy az európai felhasználók kénytelenek lesznek megszokni az új helyzetet. Az Apple után a redmondi társaság is saját üzletekkel jelenik meg a kontinensen. Mindez szorosan kapcsolódik a Surface táblagépek piacra dobásához, a társaság ugyanis exkluzív környezetben akarja kínálni a legújabb termékeit és ezzel is azt hangsúlyozza, hogy azok sikere mennyire fontos a számára.
A vállalat Nagy-Britanniában már keresi az ideális üzlethelyszíneket, az első boltokat pedig már jövőre megnyitná. A telektulajdonosokkal kapcsolatos tárgyalások már folyamatban vannak. Ezzel a lépéssel egyébként nem csak az Apple és az Apple Stores jelentette kihívásra akar reagálni, hanem részét képezi a nemrég bevezetett radikális stratégiaváltásnak is. Az utóbbi kapcsolódik a saját tábla PC kifejlesztéséhez és ahhoz, hogy a szoftverfejlesztés mellett a jövőben nagyobb hangsúlyt kaphat a hardverek létrehozása. Ezzel a Microsoft gyakorlatilag még inkább saját OEM-partnerei konkurensévé válik. A Surface tábla jóval több lehet egyszerű referenciaterméknél: a cél annak a gazdasági környezetnek a megteremtése, amelyben a hardver, a szoftver és a tartalom egyaránt megtalálható. Ennek részese többek között az Xbox konzol is.
A Microsoftnak már most is vannak saját boltjai, de azok csak az Amerikai Egyesült Államokban találhatók meg és ezeket csak arra használja fel, hogy a Windows 8 operációs rendszert és a Surface-t népszerűsítse. A Financial Times rámutatott, hogy már most van egy komoly különbség az Apple Stores hálózathoz képest: a Microsoft ugyanis az üzleteiben más gyártók termékeit, kiegészítőit is árulja, így például a Nokia és a HTC okostelefonjai, s egyes partnerei notebookjai is kaphatóak.
Apple Stores kontra Microsoft Shops - úgy tűnik, hogy az európai felhasználók kénytelenek lesznek megszokni az új helyzetet. Az Apple után a redmondi társaság is saját üzletekkel jelenik meg a kontinensen. Mindez szorosan kapcsolódik a Surface táblagépek piacra dobásához, a társaság ugyanis exkluzív környezetben akarja kínálni a legújabb termékeit és ezzel is azt hangsúlyozza, hogy azok sikere mennyire fontos a számára.
A vállalat Nagy-Britanniában már keresi az ideális üzlethelyszíneket, az első boltokat pedig már jövőre megnyitná. A telektulajdonosokkal kapcsolatos tárgyalások már folyamatban vannak. Ezzel a lépéssel egyébként nem csak az Apple és az Apple Stores jelentette kihívásra akar reagálni, hanem részét képezi a nemrég bevezetett radikális stratégiaváltásnak is. Az utóbbi kapcsolódik a saját tábla PC kifejlesztéséhez és ahhoz, hogy a szoftverfejlesztés mellett a jövőben nagyobb hangsúlyt kaphat a hardverek létrehozása. Ezzel a Microsoft gyakorlatilag még inkább saját OEM-partnerei konkurensévé válik. A Surface tábla jóval több lehet egyszerű referenciaterméknél: a cél annak a gazdasági környezetnek a megteremtése, amelyben a hardver, a szoftver és a tartalom egyaránt megtalálható. Ennek részese többek között az Xbox konzol is.
A Microsoftnak már most is vannak saját boltjai, de azok csak az Amerikai Egyesült Államokban találhatók meg és ezeket csak arra használja fel, hogy a Windows 8 operációs rendszert és a Surface-t népszerűsítse. A Financial Times rámutatott, hogy már most van egy komoly különbség az Apple Stores hálózathoz képest: a Microsoft ugyanis az üzleteiben más gyártók termékeit, kiegészítőit is árulja, így például a Nokia és a HTC okostelefonjai, s egyes partnerei notebookjai is kaphatóak.