Berta Sándor
Felhasználja ügyfelei adatait a Mastercard
A pénzügyi társaság igyekszik hasznosítani az ügyfelei tranzakcióihoz kapcsolódó adatokat. Ennek legegyszerűbb módja az, ha kielemzi, hogy kik és mit vásároltak a bankkártyákkal.
A Financial Times értesülései alapján a Mastercard a jövőben megnyithatja a hirdetési vállalatok előtt az adatbázisait, amelyek igazi kincsesbányának számítanak, hiszen a cég évente körülbelül 34 milliárd pénzügyi tranzakció adatait gyűjti össze és elemzi ki. Az ezekből leszűrt tapasztalatok nagyon hasznosak lehetnek a reklámügynökségeknek, amelyek hajlandók fizetni az információkért, hiszen így pontos képet kaphatnak a felhasználók anyagi helyzetéről, vásárlási szokásairól és személyre szabott ajánlatokkal kereshetik meg őket.
A Mastercard már tavaly is vizsgálta annak a lehetőségét, hogy megpróbálja hozzárendelni az ügyfelei adatait az online vásárlásokhoz, ez az elképzelés azonban akkor még elbukott a különböző jogi korlátozásokon. A megoldást az az új szolgáltatás jelentheti, amit a társaság MasterCard Audiences néven idén februárban indított el az Egyesült Államokban. Az elemzésekből gyorsan kiderül, hogy kik azok, akik az átlagosnál jóval több pénzt költenek szórakoztató elektronikai termékekre, vagy azok, akik a következő 30 napban valószínűleg luxuscikkeket fognak vásárolni.
"Minden megoldásunk alapját a tranzakciós adatok jelentik" - ismerte el Susan Grossman, aki az új szolgáltatásért felel. A Mastercard azt állítja, hogy tiszteletben tartja az emberek magánéletét, az átadott információkból nem lehet majd következtetni az adott személyre. Az adatok összegyűjtése során kizárólag a kártyák számát jegyzik fel, a tulajdonos nevét és más személyes adatokat nem. Később a bankkártyák számát is törlik, így elvileg nem sérülnek majd a felhasználók jogai.
A cég a napokban vezette be az első olyan betéti kártyaprogramot, mely biometrikus azonosítást használ.
A Financial Times értesülései alapján a Mastercard a jövőben megnyithatja a hirdetési vállalatok előtt az adatbázisait, amelyek igazi kincsesbányának számítanak, hiszen a cég évente körülbelül 34 milliárd pénzügyi tranzakció adatait gyűjti össze és elemzi ki. Az ezekből leszűrt tapasztalatok nagyon hasznosak lehetnek a reklámügynökségeknek, amelyek hajlandók fizetni az információkért, hiszen így pontos képet kaphatnak a felhasználók anyagi helyzetéről, vásárlási szokásairól és személyre szabott ajánlatokkal kereshetik meg őket.
A Mastercard már tavaly is vizsgálta annak a lehetőségét, hogy megpróbálja hozzárendelni az ügyfelei adatait az online vásárlásokhoz, ez az elképzelés azonban akkor még elbukott a különböző jogi korlátozásokon. A megoldást az az új szolgáltatás jelentheti, amit a társaság MasterCard Audiences néven idén februárban indított el az Egyesült Államokban. Az elemzésekből gyorsan kiderül, hogy kik azok, akik az átlagosnál jóval több pénzt költenek szórakoztató elektronikai termékekre, vagy azok, akik a következő 30 napban valószínűleg luxuscikkeket fognak vásárolni.
"Minden megoldásunk alapját a tranzakciós adatok jelentik" - ismerte el Susan Grossman, aki az új szolgáltatásért felel. A Mastercard azt állítja, hogy tiszteletben tartja az emberek magánéletét, az átadott információkból nem lehet majd következtetni az adott személyre. Az adatok összegyűjtése során kizárólag a kártyák számát jegyzik fel, a tulajdonos nevét és más személyes adatokat nem. Később a bankkártyák számát is törlik, így elvileg nem sérülnek majd a felhasználók jogai.
A cég a napokban vezette be az első olyan betéti kártyaprogramot, mely biometrikus azonosítást használ.