Berta Sándor

Felhasználja ügyfelei adatait a Mastercard

A pénzügyi társaság igyekszik hasznosítani az ügyfelei tranzakcióihoz kapcsolódó adatokat. Ennek legegyszerűbb módja az, ha kielemzi, hogy kik és mit vásároltak a bankkártyákkal.

A Financial Times értesülései alapján a Mastercard a jövőben megnyithatja a hirdetési vállalatok előtt az adatbázisait, amelyek igazi kincsesbányának számítanak, hiszen a cég évente körülbelül 34 milliárd pénzügyi tranzakció adatait gyűjti össze és elemzi ki. Az ezekből leszűrt tapasztalatok nagyon hasznosak lehetnek a reklámügynökségeknek, amelyek hajlandók fizetni az információkért, hiszen így pontos képet kaphatnak a felhasználók anyagi helyzetéről, vásárlási szokásairól és személyre szabott ajánlatokkal kereshetik meg őket.


A Mastercard már tavaly is vizsgálta annak a lehetőségét, hogy megpróbálja hozzárendelni az ügyfelei adatait az online vásárlásokhoz, ez az elképzelés azonban akkor még elbukott a különböző jogi korlátozásokon. A megoldást az az új szolgáltatás jelentheti, amit a társaság MasterCard Audiences néven idén februárban indított el az Egyesült Államokban. Az elemzésekből gyorsan kiderül, hogy kik azok, akik az átlagosnál jóval több pénzt költenek szórakoztató elektronikai termékekre, vagy azok, akik a következő 30 napban valószínűleg luxuscikkeket fognak vásárolni.


"Minden megoldásunk alapját a tranzakciós adatok jelentik" - ismerte el Susan Grossman, aki az új szolgáltatásért felel. A Mastercard azt állítja, hogy tiszteletben tartja az emberek magánéletét, az átadott információkból nem lehet majd következtetni az adott személyre. Az adatok összegyűjtése során kizárólag a kártyák számát jegyzik fel, a tulajdonos nevét és más személyes adatokat nem. Később a bankkártyák számát is törlik, így elvileg nem sérülnek majd a felhasználók jogai.

A cég a napokban vezette be az első olyan betéti kártyaprogramot, mely biometrikus azonosítást használ.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #6
    Csak azt nem értem, hogy a "Büdösbohóc" nevű felhasználó miért nem jön ide ajnározni a bankokat ilyenkor. Olyan jól elküldött a múltkor a fenébe, mert én KP-t használok. Többek között a cikkben említettek miatt is. Továbbra is maradok a KP-nál. Mint nagyon sokan. Nem véletlen ez.
  • Palinko #5
    a bevételt meg osszák vissza az adatmennyiséggel arányosan, vagy kapják be
  • Papichulo #4
    "A legtobb tranzakcios adaton ott van a vasarolt termekek listaja is, ami a blokkon is megtalalhato. "

    Hogyan lenne mar?! Ne viccelodj!

    "De mar a bolt tipusa is sok adatot jelent."

    Errol van itt szo.

    " Az online vasarlaskor is megkapja a kartyaceg a teljes szamlat."

    De megsem... honnan veszed te ezeket a hulyesegeket?
  • kvp #3
    A legtobb tranzakcios adaton ott van a vasarolt termekek listaja is, ami a blokkon is megtalalhato. Csak a penztargepek nem nyomtatjak ki mindket cetlire. De mar a bolt tipusa is sok adatot jelent. Az online vasarlaskor is megkapja a kartyaceg a teljes szamlat. Ezert is van az, hogy a paypal csak kodokat ad meg a kartyaceg fele, amiket csak az o rendszeruk segitsegevel lehet feloldani, igy nem latszik csak az o szamukra, hogy ki mire hasznalta a penzet. Egyebkent ok is spam-elesre (=celzott reklamra) hasznaljak az adatokat, csak nem osztjak meg a bankokkal.

    Az emberek mindig attol feltek, hogy a kormanyok fogjak lehallgatni es megfigyelni oket. Ez is igaz, de a nemzetkozi magancegek sokkal hatekonyabbak ebben, ami ertheto is hiszen megis csak ok iranyitjak a nemzetkozi folyamatokat nem a helyi politikusok.

    A szemelyre szabott reklamokrol meg annyit, hogy minden anonimizalva van, hiszen csak a kartyaszam kerul tarolasra. A hirdeto viszont mar csak az ugyfelek szemelyes adatait (nev, cim, telefon) kapja meg, a kartyaszam nelkul. Egyebkent ez az adatbazis pontosabb mint a nepessegnyilvantartas, mert sok ember lusta atiratni a lakcimkartyajat (foleg ha kulfoldre megy dolgozni), de ha a bankkartyajat hasznalni is akarja, akkor oda a valodi cime kell.
  • AgentKis #2
    De nem csak azt tudják, hogy hol mennyit fizettem?
    Mondjuk egy 31.417 Ft-os áruházi vásárlásból mennyi a műszaki cikk, mennyi a mosópor, mennyi az almakompót, na ezt honnan tudja meg?
  • Zombee #1
    Hogyan lehet és kinek személyre szabott reklámokat csinálni, ha a személy elvileg nem azonosítható, és el sem érhető? Mi értelme akkor?
    Amúgy meg a retkes anyjukat, az én adataimmal ne játszanak!