MTI
83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak
Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak: a héten nyilvánosságra hozott becslések tovább növelik a népszerű közösségi portál marketingértékével kapcsolatos aggodalmakat.
A cég saját számításai szerint a 955 millió aktív felhasználó nagyjából 8,7 százaléka nem valós személy. A becslések alapján nagyjából 83,09 millió hamis fiók működik a közösségi portálon. Ezek legnagyobb hányadát a "másodlatok" teszik ki (4,8 százalék), amelyeket az elsődlegesen használt profiljuk mellett működtetnek a felhasználók. Utánuk a "helytelenül besorolt fiókok" következnek (2,4 százalék), vagyis a személyként feltüntetett cégek, szervezetek és háziállatok. Végül a "nem kívánatos" fiókok (1,5 százalék) zárják a sort, amelyeket általában spamek és hasonló tartalmak küldözgetésére használnak - adta hírül a BBC.
A Facebookot, amelynek üzleti modellje a célzott reklámozásra épül, egyre több kritika éri a felhasználók "lájkolására" alapozott hirdetési politikájának hatékonysága és megbízhatósága miatt. Nemrég a Limited Press nevű cég bejelentette, hogy saját számításai szerint a Facebookon lévő hirdetéseire érkezett kattintások mintegy nyolcvan százaléka hamis felhasználóktól származik.
A cég saját számításai szerint a 955 millió aktív felhasználó nagyjából 8,7 százaléka nem valós személy. A becslések alapján nagyjából 83,09 millió hamis fiók működik a közösségi portálon. Ezek legnagyobb hányadát a "másodlatok" teszik ki (4,8 százalék), amelyeket az elsődlegesen használt profiljuk mellett működtetnek a felhasználók. Utánuk a "helytelenül besorolt fiókok" következnek (2,4 százalék), vagyis a személyként feltüntetett cégek, szervezetek és háziállatok. Végül a "nem kívánatos" fiókok (1,5 százalék) zárják a sort, amelyeket általában spamek és hasonló tartalmak küldözgetésére használnak - adta hírül a BBC.
A Facebookot, amelynek üzleti modellje a célzott reklámozásra épül, egyre több kritika éri a felhasználók "lájkolására" alapozott hirdetési politikájának hatékonysága és megbízhatósága miatt. Nemrég a Limited Press nevű cég bejelentette, hogy saját számításai szerint a Facebookon lévő hirdetéseire érkezett kattintások mintegy nyolcvan százaléka hamis felhasználóktól származik.