Napi Online
Kártalanítják a pórul járt Facebook-befektetőket
A Nasdaq kártalanítja azokat a pénzügyi cégeket, amelyek veszteségeket szenvedtek el a Facebook-részvények tőzsdei bevezetésekor fellépett műszaki problémák miatt.
A Wall Street Journal úgy értesült, hogy a technológiai papírok tőzsdéje a tranzakciós díjak csökkentésével kárpótolja a pénzügyi befektetőket. A közösségi portál papírjait óriási érdeklődés mellett május közepén vitték tőzsdére, és a kereskedési rendszer túlterheltsége miatt a kereskedők gyakran órákig nem tudták meg, hogy teljesültek-e megbízásaik. Veszteségeiket mintegy 100 millió dollárra becsülik, ebből a Nasdaq 13,7 milliót már elismert.
A részvény kibocsátási ára 38 dollár volt, de azóta értékének csaknem harmadát elvesztette, keddi záróára 25,87 dollár volt. A társaság piaci tőkeértéke 104 milliárd dollárról 71 milliárdra csökkent. Ebben volt ugyan valami szerepe a bevezetéskori technológiai bakiknak, de a nagyobb baj az, hogy a cégnek az eredetileg jelzettnél rosszabbak a kilátásai a hirdetési piacon. A 900 millió felhasználó nagyobb része okostelefonon vagy táblagépen lép a portálra, ezekre az eszközökre még nem tudnak hatékonyan hirdetéseket eljuttatni.
A Facebook tavalyi 3,7 milliárd dolláros bevételének 85 százaléka származott hirdetésekből.
A Wall Street Journal úgy értesült, hogy a technológiai papírok tőzsdéje a tranzakciós díjak csökkentésével kárpótolja a pénzügyi befektetőket. A közösségi portál papírjait óriási érdeklődés mellett május közepén vitték tőzsdére, és a kereskedési rendszer túlterheltsége miatt a kereskedők gyakran órákig nem tudták meg, hogy teljesültek-e megbízásaik. Veszteségeiket mintegy 100 millió dollárra becsülik, ebből a Nasdaq 13,7 milliót már elismert.
A részvény kibocsátási ára 38 dollár volt, de azóta értékének csaknem harmadát elvesztette, keddi záróára 25,87 dollár volt. A társaság piaci tőkeértéke 104 milliárd dollárról 71 milliárdra csökkent. Ebben volt ugyan valami szerepe a bevezetéskori technológiai bakiknak, de a nagyobb baj az, hogy a cégnek az eredetileg jelzettnél rosszabbak a kilátásai a hirdetési piacon. A 900 millió felhasználó nagyobb része okostelefonon vagy táblagépen lép a portálra, ezekre az eszközökre még nem tudnak hatékonyan hirdetéseket eljuttatni.
A Facebook tavalyi 3,7 milliárd dolláros bevételének 85 százaléka származott hirdetésekből.