Berta Sándor
Bérelhetővé teszi programjait az Adobe
A konszern stratégiaváltás előtt áll: a következő hetektől bárki kibérelheti például projektmunkákhoz programjai legújabb verzióit. A cég így próbál versenyezni vetélytársaival.
"Tény, hogy kockázatot vállalunk" - ismerte el Kevin Lynch, az Adobe műszaki igazgatója az új ajánlat elindítása kapcsán. Ugyanakkor sietett leszögezni, hogy ez a modell jelenti a szoftverterjesztés jövőjét. A cél a jelenleg stagnáló forgalom növelése, úgy tűnik ugyanis, hogy hiába fektettek be különböző vállalkozásokba dollármilliárdokat, például felvásárolták többek között a honlapokhoz elemzőeszközöket fejlesztő Omniture céget, önmagában ez nem volt elegendő.
A módszer nem új, de korábban a Microsoft és az SAP is csak bizonyos szoftverei esetében tette lehetővé ezt a konstrukciót a felhasználók és a társaságok számára. A Creative Suite éppúgy bérelhető lesz, mint a többi alkalmazás, ugyanakkor természetesen továbbra is lehetőség lesz a termékek megvásárlására is.
Kevin Lynch
"Reméljük, hogy öt év múlva már a legtöbb ügyfelünk a Creative Cloud szolgáltatást fogja használni. Hisszük, hogy a programok így nyújtják a legjobb teljesítményt " - mondta Lynch, aki viszont nem tart attól, hogy ezzel eltűnhet a licencbevétel, a forgalom szerinte csupán átalakul. Kiemelik, hogy az új megoldás jobban tervezhetővé teszi a költségeket a vállalatok számára és biztosítani fogják azt is, hogy minden ügyfél időben kapja meg a szükséges frissítéseket.
Stefan Rieds, a Forrester Research elemzője úgy vélte, hogy az Adobe ezzel a lépéssel új esélyt kaphat és növelheti árbevételét. Sőt, ha a cég okosan csinálja ezt a dolgot, akkor további ügyfelekhez is juthat, hiszen azoknak is vonzó lehet az új lehetőség, akik csak bizonyos időszakban használnák a társaság termékeit. A szoftverek bérlése pedig akár olcsóbb is lehet a megrendelők számára annál, mintha megvásárolnák a licenceket.
"Tény, hogy kockázatot vállalunk" - ismerte el Kevin Lynch, az Adobe műszaki igazgatója az új ajánlat elindítása kapcsán. Ugyanakkor sietett leszögezni, hogy ez a modell jelenti a szoftverterjesztés jövőjét. A cél a jelenleg stagnáló forgalom növelése, úgy tűnik ugyanis, hogy hiába fektettek be különböző vállalkozásokba dollármilliárdokat, például felvásárolták többek között a honlapokhoz elemzőeszközöket fejlesztő Omniture céget, önmagában ez nem volt elegendő.
A módszer nem új, de korábban a Microsoft és az SAP is csak bizonyos szoftverei esetében tette lehetővé ezt a konstrukciót a felhasználók és a társaságok számára. A Creative Suite éppúgy bérelhető lesz, mint a többi alkalmazás, ugyanakkor természetesen továbbra is lehetőség lesz a termékek megvásárlására is.
Kevin Lynch
"Reméljük, hogy öt év múlva már a legtöbb ügyfelünk a Creative Cloud szolgáltatást fogja használni. Hisszük, hogy a programok így nyújtják a legjobb teljesítményt " - mondta Lynch, aki viszont nem tart attól, hogy ezzel eltűnhet a licencbevétel, a forgalom szerinte csupán átalakul. Kiemelik, hogy az új megoldás jobban tervezhetővé teszi a költségeket a vállalatok számára és biztosítani fogják azt is, hogy minden ügyfél időben kapja meg a szükséges frissítéseket.
Stefan Rieds, a Forrester Research elemzője úgy vélte, hogy az Adobe ezzel a lépéssel új esélyt kaphat és növelheti árbevételét. Sőt, ha a cég okosan csinálja ezt a dolgot, akkor további ügyfelekhez is juthat, hiszen azoknak is vonzó lehet az új lehetőség, akik csak bizonyos időszakban használnák a társaság termékeit. A szoftverek bérlése pedig akár olcsóbb is lehet a megrendelők számára annál, mintha megvásárolnák a licenceket.