SG.hu

Egyedi képgeneráló eszközzel jelentkezett az Adobe

Az Adobe ma három új generatív mesterséges intelligencia modellt jelentett be, amelyek erős funkciókkal bővítik az Illustrator és az Adobe Express programokat, és jelentősen javítják a Photoshop szöveg-kép képességeit. A vállalat Adobe Max rendezvényén bemutatták a Firefly Image 2 modellt, a Firefly AI képgenerátor legújabb verzióját, valamint két új Firefly modellt vektoros képek és tervezési sablonok generálására.

A Midjourney és a Stable Diffusion cégek képgeneráló technológiája veszélyezteti az Adobe kreatív szakemberekből álló, Photoshopot használó ügyfélkörét. A kaliforniai székhelyű vállalat erre úgy reagált, hogy kifejlesztett egy saját verziót, és azt beillesztette a szoftverprogramjaiba. Az Adobe azt ígéri az ügyfeleinek, hogy az elkészített művek jogi szempontból tiszták. A cég közlése szerint ügyfelei eddig hárommilliárd képet generáltak le, ebből egymilliárdot csak az elmúlt hónapban. A ma bejelentett új generációs eszközök, az új Firefly Image 2 modell az elődhöz képest jelentősen jobb minőségű képeket generál, különösen a részletek, például a lombozat, a bőr textúrája, a haj, a kezek és az arcvonások tekintetében. A vállalat közlése szerint a Firefly Image 2 modellel létrehozott képek nagyobb felbontásúak, élénkebb színekkel és színkontraszttal rendelkeznek.

Az Image 2 modell új, mesterséges intelligenciával támogatott szerkesztési lehetőségeket is bevezet, amelyek segítségével a felhasználók testre szabhatják az eredményeket. A fotóbeállítások segítségével manuálisan vagy automatikusan beállítható a mélységélesség, a mozgási elmosódás és a létrehozott kép látómezeje, akárcsak a kézi kameravezérlőknél. A "Prompt Guidance" funkció segít a felhasználóknak a szöveges leírások megfogalmazásának javításában. Különlegesség a "Generative Match" nevű funkció: mely lehetővé teszi, hogy a felhasználók akár 10-20 képet is feltöltsenek, amelyek alapján a generált képeket elkészíthetik, és egy csúszkával szabályozhatják, hogy mennyire közelítsen a hasonlóság.

Ely Greenfield, az Adobe digitális médiáért felelős technológiai igazgatója elmondta, hogy a vállalat célja, hogy a nagy márkák feltölthessenek egy maroknyi fotót egy termékről vagy karakterről, majd a generatív technológia segítségével automatikusan több száz vagy ezer képet készítsenek különböző igényekhez, például weboldalakhoz, közösségi média kampányokhoz és nyomtatott hirdetésekhez. "Néhány hónappal ezelőttig még nagyon manuális folyamat volt az összes ilyen fotó beszerzése - nemcsak a fotók elkészítése, hanem a feldolgozásuk is" - mondta Greenfield. "A fotózás egy része már csak virtuális fotózás lesz, ahol a teljes anyagból generáljuk a képeket. De sok lesz olyan is, hogy bizonyos mennyiségű fotózást vagy hagyományos kreatív munkát végzel, majd egy csomó adaptációt végzel a generatív technológia segítségével."


Scott Belsky, az Adobe design vezetője egy blogbejegyzésben leírta, hogy a vállalat "új irányelveket és biztosítékokat" dolgozott ki a Generative Match visszaélésektől való védelme érdekében. A funkció felszólítja a felhasználókat, hogy fogadják el az Adobe felhasználási feltételeit, és erősítsék meg, hogy rendelkeznek a feltöltött kép felhasználási jogaival, emellett a feltöltött tartalom miniatűr képét (amelyet nem használnak fel MI-modellek betanítására) az Adobe szerverein tárolják, hogy bizonyos szintű elszámoltathatóságot biztosítsanak. A Generative Match béta-verzióban marad, arról a vállalat visszajelzéseket vár, és a felhasználók ez idő alatt nem használhatják kereskedelmi célokra.

Persze jelenleg nagyon kevés dolog akadályozza meg a felhasználókat a védett tartalmak utánzásában, ami még nagyobb éket verhet az Adobe és a kreatívok közé, akik ellenzik, hogy az MI lemásolja a stílusukat. Jelenleg úgy tűnik, hogy ez a rendszer inkább az Adobe felelősségének korlátozásáról szól, mint arról, hogy megakadályozza a másolós viselkedést.


Az Adobe olyan eszközöket is bemutatott, amelyek vektorgrafikákat generálnak, valamint olyan eszközöket, amelyekkel brosúrák és egyéb tárgyak sablonjait lehet létrehozni. A hagyományos JPEG- és PNG-fájlokkal ellentétben a vektorgrafikák (más néven SVG-fájlok) ideálisak az olyan kreatívok számára, akik logókat és termékcímkéket terveznek, mivel bármilyen méretre méretezhetők anélkül, hogy a kép minőségét befolyásolnák. A Firefly Vector modellt szintén úgy tervezték, hogy biztonságos legyen kereskedelmi felhasználás céljára, mivel licencelt tartalmakon, például az Adobe Stock-on és olyan közkincseken képezték ki, ahol a szerzői jog lejárt. A Firefly Vector modell már ma kipróbálható az Adobe Illustrator béta verzióján keresztül, olyan további béta funkciókkal együtt, mint a Mockup (amely valósághűen állítja színpadra a terveket egy 3D-s modellen) és a Retype, mely a vektoros betűtípusok azonosítására és szerkesztésére készült.

Végül az Adobe bemutatta a Firefly Design modellt, amely testreszabható sablonokat generál nyomtatáshoz, közösségi posztokhoz, online reklámokhoz, videókhoz és sok máshoz. Szöveges utasítások segítségével teljesen szerkeszthető sablonokat hoz létre "minden népszerű képarányhoz". Ez némi hasonlóságot mutat a Canva Magic Design funkciójával (egy másik, az Adobe Express-szel konkuráló, minden egyben tervezési platform), mivel a felhasználók leírhatnak valamit, például egy "tengerparti nyaralási szórólapot", hogy egyedi sablonokat generáljanak ahelyett, hogy egyedi szöveg- és képelemeket dobnának az üres vászonra. A Firefly Image 2 már ma kipróbálható a webes Firefly bétaverzióján keresztül, és hamarosan a Creative Cloud alkalmazásokban is elérhető lesz. Ez azt jelenti, hogy a Photoshopban (standard, béta vagy webes verzióban) még nem elérhető. Greenfield szerint az árak nem változnak a korábban, szeptemberben nyilvánosságra hozott emelésekhez képest.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!