Berta Sándor
A Facebook- és Twitter-használókat rabolná el a Skype
A Microsoft által felvásárolt cég plakátokkal és bannerekkel igyekszik meggyőzni a közösségi portálok látogatóit arról, hogy az ő szolgáltatásait válasszák.
Az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában elindított kampány fő mottója: "It's time for Skype", s elsődleges célpontjai a Facebook és a Twitter használói. A cég növelni akarja a VoIP-megoldásokat használók táborát, és hogy az emberek inkább ingyen telefonáljanak egymással SMS-ezés vagy chatelés helyett. A kampányban többek között olyan szlogeneket alkalmaz a Skype, mint: "140 karakter nem egyenlő a kapcsolattartással", "Mióta helyettesíti a LOL a nevetés hangját?", "Mióta normális dolog az édesanyának küldött szülinapi SMS?", "Menetjegy vissza az emberek közé".
Az AdAge nevű reklámszaklap információi alapján a konszern több mint 12 millió dollárt költött a projektre és ennek megfelelően magasak az elvárások is. Francie Strong, a Skype globális marketingigazgatója leszögezte: "Arra összpontosítunk, hogy a felhasználók figyelmét világos üzenetekkel keltsük fel és elgondolkoztassuk őket arról, hogy miként kommunikálnak." A szakember hozzátette: direkt választottak provokatív és agresszív szlogeneket, ugyanis arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a VoIP-szoftverük egy lehetőséget jelent a családtagokkal, rokonokkal és ismerősökkel való kapcsolattartásra.
Az, hogy a kampány sikeres volt-e, csak néhány hét múlva derül majd ki. Amennyiben az emberek fogékonyak lesznek a szlogenekre, úgy más országokra is kiterjeszthetik a programot, jelenleg azonban az Egyesült Államok és Nagy-Britannia a két legfontosabb állam a vállalat számára. A tervek szerint a bannereket és felugró reklámablakokat a nagyobb oldalakon (Yahoo, CNN, Hulu, Wired, Facebook) helyezik majd el.
Az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában elindított kampány fő mottója: "It's time for Skype", s elsődleges célpontjai a Facebook és a Twitter használói. A cég növelni akarja a VoIP-megoldásokat használók táborát, és hogy az emberek inkább ingyen telefonáljanak egymással SMS-ezés vagy chatelés helyett. A kampányban többek között olyan szlogeneket alkalmaz a Skype, mint: "140 karakter nem egyenlő a kapcsolattartással", "Mióta helyettesíti a LOL a nevetés hangját?", "Mióta normális dolog az édesanyának küldött szülinapi SMS?", "Menetjegy vissza az emberek közé".
Az AdAge nevű reklámszaklap információi alapján a konszern több mint 12 millió dollárt költött a projektre és ennek megfelelően magasak az elvárások is. Francie Strong, a Skype globális marketingigazgatója leszögezte: "Arra összpontosítunk, hogy a felhasználók figyelmét világos üzenetekkel keltsük fel és elgondolkoztassuk őket arról, hogy miként kommunikálnak." A szakember hozzátette: direkt választottak provokatív és agresszív szlogeneket, ugyanis arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a VoIP-szoftverük egy lehetőséget jelent a családtagokkal, rokonokkal és ismerősökkel való kapcsolattartásra.
Az, hogy a kampány sikeres volt-e, csak néhány hét múlva derül majd ki. Amennyiben az emberek fogékonyak lesznek a szlogenekre, úgy más országokra is kiterjeszthetik a programot, jelenleg azonban az Egyesült Államok és Nagy-Britannia a két legfontosabb állam a vállalat számára. A tervek szerint a bannereket és felugró reklámablakokat a nagyobb oldalakon (Yahoo, CNN, Hulu, Wired, Facebook) helyezik majd el.