Berta Sándor

India meghódítására készül az eBay

Az internetes aukciós platform átdolgozza indiai üzleti stratégiáját és az eddiginél több beruházást akar végrehajtani az országban. A helyi felhasználókat rá akarják szoktatni az online vásárlásra.

Indiában az emberek általában műszaki cikkeket és könyveket vásárolnak a világhálón, ezek azonban az eBay számára kevesebb hasznot hoznak. A kaliforniai vállalat forgalmának 80 százaléka jelenleg a digitális kamerák, mobiltelefonok, laptopok és különböző kijelzők eladásából származik. Az eBay azonban szeretne egy olyan portállá válni, ahol más árucikkek is kaphatók, például ruhák és cipők, így együttműködési megállapodást kötött a Batával, a Reebokkal, a Fabindiával és a Catwalkkal.

India a világ egyik legdinamikusabban fejlődő e-kereskedelmi piaca. A számítógéppel rendelkező középosztály tagjai körében egyre népszerűbb az internetes vásárlás. A szakértők szerint 2020-ig Indiában évente 70 milliárd dollár értékben értékesítenek majd különböző termékeket. A helyi online piac értékét 600 millió dollárra becsülik és a globális e-kereskedelem 0,05 százalékát teszi ki. Ez ugyan nem tűnik soknak, de az országra felfigyelt az eBay is, hiszen India számos lehetőséget kínál a cégeknek az internetes kereskedelem területén. A helyi emberek szeretik használni a számítógépeket, kellően nyitottak és intenzíven használják a világhálót a vásárlásaik és az eladásaik lebonyolításához. Az indiai középosztálynak jelenleg körülbelül 300 millió tagja van.

Az eBay hagyományosan nyitottnak számít Indiával kapcsolatban, ami érthető is, hiszen a konszern volt az első cég, amely megvetette a lábát az indiai e-kereskedelmi piacon. A platform 2004-ben felvásárolta a Baazee.com-ot, amelynek jelenleg már több mint 3 millió regisztrált tagja van.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!