Napi Online
Nehezen tartja a lépést az Apple-lel a Samsung
A Samsung 2011 utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest 17 százalékkal, 3,6 milliárd dollárra növelte nettó profitját, az árbevétel pedig 13 százalékkal, 42,2 milliárd dollárra emelkedett.
A profit nagyjából kétharmadát az okostelefonokra építő telekommunikációs felszerelésgyártó részleg hozta. A cég bejelentette, hogy 9 százalékkal, 25 ezer milliárd vonra (22,3 milliárd dollár) növeli a chipek és kijelzők fejlesztésére fordított keretet; összevetésül, a négy legnagyobb japán tech-cég (a Sony, a Hitachi, a Sharp és a Toshiba) mindössze együttvéve költ 16,6 milliárd dollárt fejlesztésre.
Nem lehet tudni, hogy a Samsung pontosan mennyi okostelefont adott el a negyedévben, de valószínű, hogy az Apple visszavette az egyszer már elvesztett elsőségét az okostelefon-eladások terén. Becslések szerint az Apple 37 millió darabos iPhone-eladásától csak néhány százezerrel maradhatott el a dél-koreai cég (a két vezető cégtől messze lemaradva harmadik a Nokia 19 millió eladott készülékével). Az Apple utolsó negyedévben frissítette legnépszerűbb termékét, ezért kerülhetett vissza az élre − az egész évet tekintve azonban az iparági elemzők szerint bizonyosan a Samsung nyert. A lassan elavulttá váló Galaxy okostelefonok frissített generációja viszont csak tavasszal vagy nyáron kerülhet a boltokba, amitől nagyon sokat várnak a szakértők.
Voltak azonban negatív meglepések is a jelentésben. Egyrészt lehet, hogy az okostelefonok hosszú távon mégsem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket: a telekomrészleg profitrátája ugyanis a harmadik negyedévi 16,9 százalékról 14,8 százalékra esett, pedig az elemzők 17 százalék feletti mutatót vártak. Ennek az lehet az oka, hogy a Samsung − a piacszerzés reményében − részleges árcsökkentésbe kezdett. A másik negatív meglepetés pedig az lcd-tévé részleg teljesítménye, amely tavalyi minden negyedében veszteséget okozott a Samsungnak.
A profit nagyjából kétharmadát az okostelefonokra építő telekommunikációs felszerelésgyártó részleg hozta. A cég bejelentette, hogy 9 százalékkal, 25 ezer milliárd vonra (22,3 milliárd dollár) növeli a chipek és kijelzők fejlesztésére fordított keretet; összevetésül, a négy legnagyobb japán tech-cég (a Sony, a Hitachi, a Sharp és a Toshiba) mindössze együttvéve költ 16,6 milliárd dollárt fejlesztésre.
Nem lehet tudni, hogy a Samsung pontosan mennyi okostelefont adott el a negyedévben, de valószínű, hogy az Apple visszavette az egyszer már elvesztett elsőségét az okostelefon-eladások terén. Becslések szerint az Apple 37 millió darabos iPhone-eladásától csak néhány százezerrel maradhatott el a dél-koreai cég (a két vezető cégtől messze lemaradva harmadik a Nokia 19 millió eladott készülékével). Az Apple utolsó negyedévben frissítette legnépszerűbb termékét, ezért kerülhetett vissza az élre − az egész évet tekintve azonban az iparági elemzők szerint bizonyosan a Samsung nyert. A lassan elavulttá váló Galaxy okostelefonok frissített generációja viszont csak tavasszal vagy nyáron kerülhet a boltokba, amitől nagyon sokat várnak a szakértők.
Voltak azonban negatív meglepések is a jelentésben. Egyrészt lehet, hogy az okostelefonok hosszú távon mégsem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket: a telekomrészleg profitrátája ugyanis a harmadik negyedévi 16,9 százalékról 14,8 százalékra esett, pedig az elemzők 17 százalék feletti mutatót vártak. Ennek az lehet az oka, hogy a Samsung − a piacszerzés reményében − részleges árcsökkentésbe kezdett. A másik negatív meglepetés pedig az lcd-tévé részleg teljesítménye, amely tavalyi minden negyedében veszteséget okozott a Samsungnak.