Berta Sándor
Webes tévészolgáltatást indítana a Sony
A japán elektronikai konszern új stratégiával állt elő, szeretné meghódítani az internetes műsorszórás világát is. A médiavállalatok meglehetősen visszafogottan fogadták az elképzelést.
A The Wall Street Journal bennfentesektől származó információkra hivatkozva azt írta, hogy a Sony több egyesült államokbeli médiacéget is megkeresett, ezek között volt a Comcast tulajdonában lévő NBC Universal, a Discovery Communications és a News Corp. Az elképzelés lényege, hogy a Sony egy több online televíziós csatornából álló csomagot kínálna a felhasználóknak. A műsorokat kizárólag a Sony különböző termékein, például televíziókon, hálózati porttal rendelkező Blu-ray lejátszókon és a PlayStation 3 konzolokon lehet majd lejátszani. (A Microsoft is kínál különböző televíziós csatornákat, például az ESPN-t, amelyeknek a műsorai elérhetők az Xbox 360 konzolok tulajdonosainak számára is.)
A japán társaság ezzel a lépéssel a jelenlegi kábelszolgáltatók közvetlen konkurensévé válhatna. A stratégia másik elemeként a Sony megszerezné számos kisebb csatorna sugárzási jogait. A vállalat elsősorban olyan adókat nézett ki, amelyek műsorát jelenleg a kábelszolgáltatók sugározzák. A Sony tulajdonában már van egy film- és egy televíziós stúdió, a hazánkban is ismert AXN. Az adó a Sony Pictures Entertainment portfóliójának a részét képezi és elsősorban filmeket, illetve televíziós sorozatokat tűz a műsorára.
A Sony ajánlatára egyelőre egyik médiavállalat sem reagált, így kérdéses, hogy az új szolgáltatás mikor indulhat el leghamarabb. Emellett egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a vállalat összesen hány webes televíziós csatornát hozna létre és azok milyen témájú műsorokkal jelentkeznének. Az Egyesült Államokban egyébként a Dish Network nevű műholdas szolgáltató is webes televíziós szolgáltatást akar indítani.
A The Wall Street Journal bennfentesektől származó információkra hivatkozva azt írta, hogy a Sony több egyesült államokbeli médiacéget is megkeresett, ezek között volt a Comcast tulajdonában lévő NBC Universal, a Discovery Communications és a News Corp. Az elképzelés lényege, hogy a Sony egy több online televíziós csatornából álló csomagot kínálna a felhasználóknak. A műsorokat kizárólag a Sony különböző termékein, például televíziókon, hálózati porttal rendelkező Blu-ray lejátszókon és a PlayStation 3 konzolokon lehet majd lejátszani. (A Microsoft is kínál különböző televíziós csatornákat, például az ESPN-t, amelyeknek a műsorai elérhetők az Xbox 360 konzolok tulajdonosainak számára is.)
A japán társaság ezzel a lépéssel a jelenlegi kábelszolgáltatók közvetlen konkurensévé válhatna. A stratégia másik elemeként a Sony megszerezné számos kisebb csatorna sugárzási jogait. A vállalat elsősorban olyan adókat nézett ki, amelyek műsorát jelenleg a kábelszolgáltatók sugározzák. A Sony tulajdonában már van egy film- és egy televíziós stúdió, a hazánkban is ismert AXN. Az adó a Sony Pictures Entertainment portfóliójának a részét képezi és elsősorban filmeket, illetve televíziós sorozatokat tűz a műsorára.
A Sony ajánlatára egyelőre egyik médiavállalat sem reagált, így kérdéses, hogy az új szolgáltatás mikor indulhat el leghamarabb. Emellett egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a vállalat összesen hány webes televíziós csatornát hozna létre és azok milyen témájú műsorokkal jelentkeznének. Az Egyesült Államokban egyébként a Dish Network nevű műholdas szolgáltató is webes televíziós szolgáltatást akar indítani.