SG.hu
Intelligens busz-projekt Győrben
Október 31-én indul a próbaüzeme annak a most kiépítés alatt álló rendszernek, amelynek révén komplex utas-tájékoztatás valósul meg és több buszmegállóban jegykiadó automata is létesül.
A város közösségi autóbusz-közlekedésének átalakítása, a Kisalföld Volán és az önkormányzat közös projektjének teljes költsége mintegy 563 millió forint, ami az Európai Uniós támogatás mellett 56 milliós önrészt tartalmaz. Ha a rendszer elkészül, információs oszlopokon tájékozódhatnak majd a várakozók arról, mikor érkezik a következő járat. A járművek fedélzetén a következő megállóról, átszállási lehetőségről kapnak információt az utasok. Az informatikai rendszer kiépítésével az utazóközönség interneten és mobiltelefonon is azonnal értesülhet a járatokat érintő változásokról.
A járművekben GPS alapon működő fedélzeti számítógép lesz, így a központ mindig tudni fogja, merre halad a busz. A kereszteződésbe érkező járatok a jelzőlámpáknál szükség esetén zöld jelzést kapnak. A szakemberek több mint száz helyi járatú autóbuszba szerelik be a technikai eszközöket, 20 kiemelt buszmegállóba helyeznek ki információs táblákat, és 24 darab éjjel-nappal működő jegy- és bérletkiadó automatát telepítenek.
A kivitelezés javában zajlik, egy a már szükséges technikai berendezésekkel felszerelt buszt 2011. október 3-án mutattak be a sajtó képviselőinek. A rendezvényen Simon Róbert Balázs alpolgármester elmondta, ahhoz, hogy az utazóközönség továbbra is a tömegközlekedés mellett döntsön, fontos a korszerű szolgáltatás. A beruházás révén teljesen kiszámíthatóvá válik a menetrend, hiszen az utas pontos információt kaphat a járat érkezéséről, és kényelmesebbé válik a jegyvásárlás is. Pócza Mihály vezérigazgató hozzátette, Győrben a tömegközlekedés részaránya közel negyven százalék, ami az európai átlag csaknem kétszerese. A fejlesztésekkel arra törekednek, hogy ezt az arányt megtartsák.
A tájékoztatón elhangzott, a kivitelezés jó ütemben halad, a buszmegállókban zajlanak a kábelfektetések, a héten pedig a buszok mintegy nyolcvan százalékába bekerülnek a technikai eszközök. A kivitelezés után, várhatóan október 31-én indulhat a rendszer próbaüzeme.
A város közösségi autóbusz-közlekedésének átalakítása, a Kisalföld Volán és az önkormányzat közös projektjének teljes költsége mintegy 563 millió forint, ami az Európai Uniós támogatás mellett 56 milliós önrészt tartalmaz. Ha a rendszer elkészül, információs oszlopokon tájékozódhatnak majd a várakozók arról, mikor érkezik a következő járat. A járművek fedélzetén a következő megállóról, átszállási lehetőségről kapnak információt az utasok. Az informatikai rendszer kiépítésével az utazóközönség interneten és mobiltelefonon is azonnal értesülhet a járatokat érintő változásokról.
A járművekben GPS alapon működő fedélzeti számítógép lesz, így a központ mindig tudni fogja, merre halad a busz. A kereszteződésbe érkező járatok a jelzőlámpáknál szükség esetén zöld jelzést kapnak. A szakemberek több mint száz helyi járatú autóbuszba szerelik be a technikai eszközöket, 20 kiemelt buszmegállóba helyeznek ki információs táblákat, és 24 darab éjjel-nappal működő jegy- és bérletkiadó automatát telepítenek.
A kivitelezés javában zajlik, egy a már szükséges technikai berendezésekkel felszerelt buszt 2011. október 3-án mutattak be a sajtó képviselőinek. A rendezvényen Simon Róbert Balázs alpolgármester elmondta, ahhoz, hogy az utazóközönség továbbra is a tömegközlekedés mellett döntsön, fontos a korszerű szolgáltatás. A beruházás révén teljesen kiszámíthatóvá válik a menetrend, hiszen az utas pontos információt kaphat a járat érkezéséről, és kényelmesebbé válik a jegyvásárlás is. Pócza Mihály vezérigazgató hozzátette, Győrben a tömegközlekedés részaránya közel negyven százalék, ami az európai átlag csaknem kétszerese. A fejlesztésekkel arra törekednek, hogy ezt az arányt megtartsák.
A tájékoztatón elhangzott, a kivitelezés jó ütemben halad, a buszmegállókban zajlanak a kábelfektetések, a héten pedig a buszok mintegy nyolcvan százalékába bekerülnek a technikai eszközök. A kivitelezés után, várhatóan október 31-én indulhat a rendszer próbaüzeme.