MTI

Fedélzeti számítógép a Jászkun Volán buszain

A Jászkun Volán Zrt. valamennyi helyközi forgalomban közlekedő autóbuszát pénztárgéppel integrált fedélzeti számítógéppel szerelik fel.

A projekt megvalósítására a cég az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanácstól uniós forrásból 214 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert - jelentette be Pozsonyi István vezérigazgató a közlekedési cég hétfői szolnoki sajtótájékoztatóján. Első körben - szintén sikeres pályázati révén - ezt a rendszert 2009 végétől már működtették a Jászkun Volánnak a karcagi, a tiszafüredi és a kisújszállási térségben menetrend szerint közlekedő autóbuszain. Most a második szakaszban 150 autóbuszban és 17 bérletpénztárban felszerelendő jegykiadó gép felszerelésének teljes költsége 269 millió forint, a fejlesztésre kiírt közbeszerzési pályázatot a Magyar Telekom Nyrt. Vállalati Üzletágához tartozó budapesti IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. nyerte el.

A diszpécserek munkáját is segítő korszerűsítés lehetővé teszi a hatékonyabb forgalomirányítást, a menetrend pontosabb betartását, az utazóközönség magas színvonalú tájékoztatását - tette hozzá a cégvezető.

Horváth Gábor, az IQSYS kereskedelmi igazgatója a fejlesztés egyik várható előnyéről elmondta: a pénztárgéppel integrált fedélzeti számítógép az adatokat mobilinternetes kapcsolaton át továbbítja a központi rendszer felé. A központi rendszer a járművek helyzetét folyamatosan értékeli, összehasonlítja a menetrenddel, megjeleníti a diszpécser térképén, egyben figyelmeztető funkciókat és beavatkozási lehetőségeket kínálva számára. Ezzel az üzemeltető állandó felügyeletet tud gyakorolni a buszflotta felett, az utasok pedig probléma esetén hatékonyabb beavatkozást fognak érzékelni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mavericko #1
    Azért a rendszer még távol van a tökéletestől...nem hiszem hogy az elfogadható dolog lenne ma, hogy akár 1 buszon is a régi jegykiadó gépet használják, mert a fedélzeti számítógéppel egybekötött jegykiadó gép nem működik, vagy hogy azért kelljen egy teli buszon várni negyed órát a bérletemre, mert újra kell indítani a gépet.