Alex
Megjelent az iPad 2
Nem kis meglepetésre az egészségügyi problémái miatt egy időre visszavonult Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója mutatta be a nagyközönségnek az új iPad-modellt San Franciscóban.
A vállalat egy új termékkategóriát teremtett az első készülékkel, kielégítve azok igényeit, akik egy az okostelefonok és a laptopok közötti eszközre vágytak. Jobs szerint a második verzió nem csak egy újabb számítástechnikai készülék, és miközben a versenytársak a műszaki jellemzőkre koncentrálnak, addig az Apple továbbra is a felhasználói élményt tartja az első helyen. "Az Apple alapvetése, hogy a technológia nem elég" - mondta a bemutató alatt.
Steve Jobs látványosan lefogyott betegsége miatt
Az Apple új táblagépe gyorsabb, könnyebb és vékonyabb, mint elődje, a 680 grammos modell. Ezen kívül erősebb grafikus processzor és több memória van benne, és mind előlapi, mind hátoldali kamerával fel van szerelve. A hátsó kamera 720p felbontásra képes, az előlapi VGA (640x480). Három különböző kapacitással lesz elérhető mind a csak Wi-Fi-s, mind a a Wi-Fi +3G modell: 16GB, 32GB, 64GB. Akkumulátora 10 órás működést tesz lehetővé.
Az operációs rendszer, az iOS 4.3 friss verziója is több újdonságot hoz, mint az AirPlay támogatás, a személyes hotspot kialakításának lehetősége. Opcionálisan elérhető HDMI kimenet, amivel egy külsö kijelzőn (pl. nagyképernyős tévén) tükrözhető a megjelenített tartalom - Jobs közlése szerint ez a tanárok kérése volt. Szintén a kiegészítők közé tartozik egy színes takarófólia, melynek jelenlétét érzékeli a készülék, és automatikusan ki-bekapcsol ráhelyezéskor és eltávolításkor. Ez a mágnesesen rögzített műanyag vagy bőr borítás védi a kijelzőt és akár hozzá is támasztható az álló iPad 2.
Az első iPad csaknem egy évvel ezelőtt jelent meg a piacon, azóta csaknem 15 millió darabot adtak el belőle világszerte. Idén az Apple várakozása szerint 27 milliót értékesítenek úgy, hogy nem terveznek lényeges árváltoztatást. Ez nem lesz egyszerű, tekintve hogy az elődnek gyakorlatilag nem volt konkurense, viszont a második verzió már szó szerint versenytársak százaival kell megküzdjön. A legnagyobb ellenfelek a számítógépgyártók termékei, mint a Motorola Xoom és a Samsung Galaxy Tab, melyek a Google Android operációs rendszerét alkalmazzák, és a Hewlett-Packard WebOS-t használó TouchPad-ja. A Microsoft sem tétlen a Windows piaci szegmensbe erőltetésével, no és a BlackBerry is erős játékos a területen, mivel kritikusok szerint a PlayBook elég jól sikerült.
Az Apple előnye mindazonáltal nagy, hiszen több, mint 65 ezer speciális alkalmazás van rá, míg a táblákra készült Android 3.0 alig száz körüli mennyiséget tud felmutatni. Az új iPad értékesítése a tervek szerint március 11-én kezdődik az Egyesült Államokban, majd 25-től kezdve már más országokban is kapható lesz. Az alapmodell ára ugyanannyi lesz, mint az első generációs iPadé, azaz 499 dollár.
A vállalat egy új termékkategóriát teremtett az első készülékkel, kielégítve azok igényeit, akik egy az okostelefonok és a laptopok közötti eszközre vágytak. Jobs szerint a második verzió nem csak egy újabb számítástechnikai készülék, és miközben a versenytársak a műszaki jellemzőkre koncentrálnak, addig az Apple továbbra is a felhasználói élményt tartja az első helyen. "Az Apple alapvetése, hogy a technológia nem elég" - mondta a bemutató alatt.
Steve Jobs látványosan lefogyott betegsége miatt
Az Apple új táblagépe gyorsabb, könnyebb és vékonyabb, mint elődje, a 680 grammos modell. Ezen kívül erősebb grafikus processzor és több memória van benne, és mind előlapi, mind hátoldali kamerával fel van szerelve. A hátsó kamera 720p felbontásra képes, az előlapi VGA (640x480). Három különböző kapacitással lesz elérhető mind a csak Wi-Fi-s, mind a a Wi-Fi +3G modell: 16GB, 32GB, 64GB. Akkumulátora 10 órás működést tesz lehetővé.
Az operációs rendszer, az iOS 4.3 friss verziója is több újdonságot hoz, mint az AirPlay támogatás, a személyes hotspot kialakításának lehetősége. Opcionálisan elérhető HDMI kimenet, amivel egy külsö kijelzőn (pl. nagyképernyős tévén) tükrözhető a megjelenített tartalom - Jobs közlése szerint ez a tanárok kérése volt. Szintén a kiegészítők közé tartozik egy színes takarófólia, melynek jelenlétét érzékeli a készülék, és automatikusan ki-bekapcsol ráhelyezéskor és eltávolításkor. Ez a mágnesesen rögzített műanyag vagy bőr borítás védi a kijelzőt és akár hozzá is támasztható az álló iPad 2.
Az első iPad csaknem egy évvel ezelőtt jelent meg a piacon, azóta csaknem 15 millió darabot adtak el belőle világszerte. Idén az Apple várakozása szerint 27 milliót értékesítenek úgy, hogy nem terveznek lényeges árváltoztatást. Ez nem lesz egyszerű, tekintve hogy az elődnek gyakorlatilag nem volt konkurense, viszont a második verzió már szó szerint versenytársak százaival kell megküzdjön. A legnagyobb ellenfelek a számítógépgyártók termékei, mint a Motorola Xoom és a Samsung Galaxy Tab, melyek a Google Android operációs rendszerét alkalmazzák, és a Hewlett-Packard WebOS-t használó TouchPad-ja. A Microsoft sem tétlen a Windows piaci szegmensbe erőltetésével, no és a BlackBerry is erős játékos a területen, mivel kritikusok szerint a PlayBook elég jól sikerült.
Az Apple előnye mindazonáltal nagy, hiszen több, mint 65 ezer speciális alkalmazás van rá, míg a táblákra készült Android 3.0 alig száz körüli mennyiséget tud felmutatni. Az új iPad értékesítése a tervek szerint március 11-én kezdődik az Egyesült Államokban, majd 25-től kezdve már más országokban is kapható lesz. Az alapmodell ára ugyanannyi lesz, mint az első generációs iPadé, azaz 499 dollár.