Napi Online
A blogok regisztrálása nem érinti a reklámtevékenységet
A decemberben elfogadott médiatörvény szerint minden üzleti céllal működtetett blogoldalt regisztrálni kell, de az Európai Bizottság elfogadott ajánlása alapján a kormányzat hírek szerint most úgy változtatna a jogszabályon, hogy ezen oldalak regisztrációját nem lehetne megtagadni elégtelen adatközlésre hivatkozva, s a kiegyensúlyozott tájékoztatást sem kérnék számon a blogokon.
Erős Attila, az online reklámvásárlással foglalkozó Fastbridge Kft. ügyvezető igazgatója szerint a médiatörvénynek a blogoldalakon elhelyezett reklámokra vonatkozóan nincs különösebb hatása, sőt a jogszabály általában több ponton könnyítést hozott a reklámozással kapcsolatban. A törvényalkotó szándéka sokkal inkább az lehetett a regisztrációval, hogy azok is felfedhetőek legyenek, akik egy-egy blogoldal mögött állnak.
A nagy hirdetők (például a Heineken, a Nike, a Jack Daniel's) eddig is minden hatályos jogszabályt vagy ezeknél néha sokkal szigorúbb céges policyt betartottak, így különösebb nehezítést nem jelent számukra, ha a reklámcéllal létrehozott blogjukat regisztrálni lennének kötelesek. A Jack Daniel'snél például piacukon meglévő összes szabályozás közül mindig a legerősebbet veszik alapul mindegyik országban. Erős szerint a hirdetők magatartását tehát önmagában a médiatörvény finomítása nem változtatja meg.
A törvény más passzusa - mint például a bírságolás lehetősége - gyakorolhat hatást a blogszolgáltatásra, illetve az oldalak üzemeltetőire, ekörül még sok a tisztázatlan kérdés. A blogokkal kapcsolatosan például az Önszabályozó Reklám Testület által az év elején kiadott összefoglaló sem tartalmaz semmiféle információt, ahogy a további két, kifejezetten a reklámozás szempontjait figyelembe vevő kivonat sem. Végső esetben a blogok esetén rendkívül könnyű azoknak külföldre vitele, így a szabályozásuk is nehéz - hogy a közösségi oldalakról, szolgáltatásokról és az ezzel megnyíló lehetőségekről ne is beszéljünk (utóbbira elég jó példa a Facebook szerepe az arab világban elindult tüntetéshullámban).
A blogoldalakra sokkal inkább az egyéb piaci folyamatok lesznek várhatóan nagyobb hatással - emelte ki Erős Attila -, az, hogy miként változik a tartalom fogyasztása, s milyen véleményformáló szerepük lehet a blogoknak.
Erős Attila, az online reklámvásárlással foglalkozó Fastbridge Kft. ügyvezető igazgatója szerint a médiatörvénynek a blogoldalakon elhelyezett reklámokra vonatkozóan nincs különösebb hatása, sőt a jogszabály általában több ponton könnyítést hozott a reklámozással kapcsolatban. A törvényalkotó szándéka sokkal inkább az lehetett a regisztrációval, hogy azok is felfedhetőek legyenek, akik egy-egy blogoldal mögött állnak.
A nagy hirdetők (például a Heineken, a Nike, a Jack Daniel's) eddig is minden hatályos jogszabályt vagy ezeknél néha sokkal szigorúbb céges policyt betartottak, így különösebb nehezítést nem jelent számukra, ha a reklámcéllal létrehozott blogjukat regisztrálni lennének kötelesek. A Jack Daniel'snél például piacukon meglévő összes szabályozás közül mindig a legerősebbet veszik alapul mindegyik országban. Erős szerint a hirdetők magatartását tehát önmagában a médiatörvény finomítása nem változtatja meg.
A törvény más passzusa - mint például a bírságolás lehetősége - gyakorolhat hatást a blogszolgáltatásra, illetve az oldalak üzemeltetőire, ekörül még sok a tisztázatlan kérdés. A blogokkal kapcsolatosan például az Önszabályozó Reklám Testület által az év elején kiadott összefoglaló sem tartalmaz semmiféle információt, ahogy a további két, kifejezetten a reklámozás szempontjait figyelembe vevő kivonat sem. Végső esetben a blogok esetén rendkívül könnyű azoknak külföldre vitele, így a szabályozásuk is nehéz - hogy a közösségi oldalakról, szolgáltatásokról és az ezzel megnyíló lehetőségekről ne is beszéljünk (utóbbira elég jó példa a Facebook szerepe az arab világban elindult tüntetéshullámban).
A blogoldalakra sokkal inkább az egyéb piaci folyamatok lesznek várhatóan nagyobb hatással - emelte ki Erős Attila -, az, hogy miként változik a tartalom fogyasztása, s milyen véleményformáló szerepük lehet a blogoknak.