MTI

Korlátozzák Ausztráliában az internetes dohányreklámokat

Korlátozzák Ausztráliában a dohánytermékek "adómentesként" vagy "olcsóként" való internetes reklámozását.

A lépésre egy kampány részeként kerül sor, amelynek célja a dohányzás 10 százalékos visszaszorítása 2018-ig. Az ausztráloknak jelenleg közel 20 százaléka cigarettázik, és a dohányzók aránya éppen az internetet aktívan használó 24-29 éves korosztályban a legmagasabb. Ausztrália egyike azoknak az országoknak, amelyek a világon legszigorúbban korlátozzák a dohányáru-hirdetéseket: a reklám már eddig is tilos volt a televízióban és a rádióban, hírlapokban és magazinokban, valamint sporteseményeken. A boltokban is tilos kirakni a cigarettákat, amelyek dobozain rákbetegségekről készült képek és egészségügyi figyelmeztetések találhatók.

A cigaretták olcsóként vagy adómentesként való online hirdetésének tilalma a kormány "kemény és átfogó" dohányzásellenes programjának legutóbbi lépése - mondta Nicola Roxon egészségügyi miniszter, aki szerint országa jó úton halad afelé, hogy a világ legszigorúbb dohányzás elleni intézkedéseivel rendelkezzen. Közlése szerint hazájában a dohányzás a korai halálozások és betegségek legjelentősebb kiváltó oka, amely évente 15 ezer ember haláláért felelős, és 31,5 milliárd ausztrál dollár (6282 milliárd forint) kárt okoz a gazdaságnak. Az ausztrál dohányzási ráta a reklámozási korlátozások 1970-es évek közepén történő bevezetése óta 35 százalékról 19 százalékra csökkent.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kopasz1979 #1
    Itthon is valami hasonlót kénne bevezetni.