Gyurkity Péter
Az új vásárlók 41%-a az Androidé
Bár az okostelefonok versenyében a tengerentúlon az Apple és a RIM egyaránt megelőzi a Google mobil operációs rendszerét, az új vásárlók túlnyomó része már az Android mellett teszi le voksát.
A Nielsen adatai szerint érdekes fejleményeket figyelhettünk meg az elmúlt hat hónapban, pontosabban a június és november közötti időszakban, amikor is a három rivális egymáshoz viszonyított helyzete több szempontból is megváltozott. A trend egyértelműen az Android előretörését mutatja, miközben az Apple stagnál, a Blackberry OS pedig visszaszorul.
Ami a piaci részesedést illeti, novemberben az új vásárlók 45 százaléka döntött valamilyen okostelefon mellett a hagyományos készülékek helyett, tehát a többség még mindig ez utóbbiak mellett van, ám ez már nem sokáig lesz így, tekintettel arra, hogy júniusban még csak 34 százalékban volt meghatározható előbbiek aránya. Még érdekesebb, hogy bár az okostelefonok szegmensében az Apple vezetett a maga 28,6 százalékával, a RIM pedig a Blackberry OS révén a második helyen volt 26,1 százalékkal, az Android alig lemaradva követte őket 25,8 százalékkal - a nyár elején ez ugyanis még 33,9 - 27,9 - 15 százalék volt.
A Google platformja elsősorban amiatt növeli gyorsan részesedését, hogy immár az okostelefonok mellett szavazó új vásárlók 40,8 százaléka szerez be ilyen szoftvert futtató készüléket, vagyis csaknem minden második új ügyfél próbálja ki az Androidot. Az iOS esetében ez 26,9 százalék, a RIM pedig kénytelen megelégedni 19,2 százalékkal. A cég által közölt ábrán az is jól látható, hogy az iPhone 4 megjelenését követően a RIM 10 százalékot esett az új vásárlók között, az Apple nagyjából stagnált, míg az Android előretörését semmi nem tudta lelassítani, nem hogy megállítani. Ezen előreláthatóan az Apple Verizonnal kötendő állítólagos szerződése sem változtat majd, vagyis a stagnálás elsődleges oka nem az AT&T kizárólagos jogaiban keresendő.
Az Android népszerűségének hullámait többek között az a Samsung tudja kitűnően meglovagolni, amely június óta 10 millió Galaxy S készüléken adott túl - a családba immár a Nexus S is beletartozik, így további kellemes adatokat várnak a gyártó oldalán.
A Nielsen adatai szerint érdekes fejleményeket figyelhettünk meg az elmúlt hat hónapban, pontosabban a június és november közötti időszakban, amikor is a három rivális egymáshoz viszonyított helyzete több szempontból is megváltozott. A trend egyértelműen az Android előretörését mutatja, miközben az Apple stagnál, a Blackberry OS pedig visszaszorul.
Ami a piaci részesedést illeti, novemberben az új vásárlók 45 százaléka döntött valamilyen okostelefon mellett a hagyományos készülékek helyett, tehát a többség még mindig ez utóbbiak mellett van, ám ez már nem sokáig lesz így, tekintettel arra, hogy júniusban még csak 34 százalékban volt meghatározható előbbiek aránya. Még érdekesebb, hogy bár az okostelefonok szegmensében az Apple vezetett a maga 28,6 százalékával, a RIM pedig a Blackberry OS révén a második helyen volt 26,1 százalékkal, az Android alig lemaradva követte őket 25,8 százalékkal - a nyár elején ez ugyanis még 33,9 - 27,9 - 15 százalék volt.
A Google platformja elsősorban amiatt növeli gyorsan részesedését, hogy immár az okostelefonok mellett szavazó új vásárlók 40,8 százaléka szerez be ilyen szoftvert futtató készüléket, vagyis csaknem minden második új ügyfél próbálja ki az Androidot. Az iOS esetében ez 26,9 százalék, a RIM pedig kénytelen megelégedni 19,2 százalékkal. A cég által közölt ábrán az is jól látható, hogy az iPhone 4 megjelenését követően a RIM 10 százalékot esett az új vásárlók között, az Apple nagyjából stagnált, míg az Android előretörését semmi nem tudta lelassítani, nem hogy megállítani. Ezen előreláthatóan az Apple Verizonnal kötendő állítólagos szerződése sem változtat majd, vagyis a stagnálás elsődleges oka nem az AT&T kizárólagos jogaiban keresendő.
Az Android népszerűségének hullámait többek között az a Samsung tudja kitűnően meglovagolni, amely június óta 10 millió Galaxy S készüléken adott túl - a családba immár a Nexus S is beletartozik, így további kellemes adatokat várnak a gyártó oldalán.