Napi Online
A Facebook miatt oszt jutalmakat a Google
Néhány évvel ezelőtt még a Szilícium-völgy minden tehetséges és ambiciózus munkavállalója a Google-nál akart dolgozni, ám egy véletlenül nyilvánosságra került e-mail rávilágított arra, hogy ezek az idők elmúltak.
A sajtónak illegálisan kiadott emlékeztető szerint a cég vezető beosztású alkalmazottai tízszázalékos béremelésre számíthatnak, miközben az USA-ban mostanában inkább csak a bérbefagyasztásokról hallani. Hogy milyen érzékeny ügyről van szó, azt bizonyítja, hogy a levél kiadóját elbocsátották.
A 25 ezer embert foglalkoztató Google emberi erőforrásainak egyik legnagyobb megcsapolója az 1900 főnek munkát adó Facebook. Több felső vezető is átigazolt a versenytárshoz, az utolsó távozó, Lars Rasmussen volt munkahelye bürokratikus működésével indokolta döntését. A Facebooknál már 300 volt google-os dolgozik, azaz alkalmazottai 15 százalékát csábította át a világ legnépszerűbb keresőjét üzemeltető cégtől. A CNN Moneynak nyilatkozó egyik elemző szerint ez a nagyság és a sikeresség ára.
Amikor egy induló vállalkozásnál csak néhány százezer dollárt kockáztatnak az alapítók, akkor könnyen bánnak a pénzzel, nyitottabbak a beosztottak ötleteire. Ahogy azonban nő a vállalat, és az egyre bővülő jövedelem folyamatos megszerzése, illetve megtartása a tét, sokkal óvatosabbá válnak.
A sajtónak illegálisan kiadott emlékeztető szerint a cég vezető beosztású alkalmazottai tízszázalékos béremelésre számíthatnak, miközben az USA-ban mostanában inkább csak a bérbefagyasztásokról hallani. Hogy milyen érzékeny ügyről van szó, azt bizonyítja, hogy a levél kiadóját elbocsátották.
A 25 ezer embert foglalkoztató Google emberi erőforrásainak egyik legnagyobb megcsapolója az 1900 főnek munkát adó Facebook. Több felső vezető is átigazolt a versenytárshoz, az utolsó távozó, Lars Rasmussen volt munkahelye bürokratikus működésével indokolta döntését. A Facebooknál már 300 volt google-os dolgozik, azaz alkalmazottai 15 százalékát csábította át a világ legnépszerűbb keresőjét üzemeltető cégtől. A CNN Moneynak nyilatkozó egyik elemző szerint ez a nagyság és a sikeresség ára.
Amikor egy induló vállalkozásnál csak néhány százezer dollárt kockáztatnak az alapítók, akkor könnyen bánnak a pénzzel, nyitottabbak a beosztottak ötleteire. Ahogy azonban nő a vállalat, és az egyre bővülő jövedelem folyamatos megszerzése, illetve megtartása a tét, sokkal óvatosabbá válnak.