Berta Sándor
WLAN-csomópontok lesznek a New York-i metróállomásokon
Berlinben, valamint a világ más nagyvárosaiban már természetes, hogy a földalattiban is lehet internetezni vagy telefonálni. Mindezt hamarosan New York metróhálózatában is megtehetik majd a helyi lakosok és a turisták.
A New York-i földalatti bizonyos szempontból jócskán el van maradva a német főváros és a Föld többi metropoliszának metróitól. Az ok egyszerű: a szerelvényeken vagy az állomásokon még mindig nem lehet mobiltelefonálni vagy vezeték nélküli internethozzáféréseket használni. A Broadcast Australia nevű vállalat azonban mindenképpen változtatni szeretne ezen a helyzeten és 6 esztendő alatt új életet lehelne a korábban elvetett projektbe. A cél az, hogy 2016-ra már a New York-i metróhálózat mind a 277 föld alatti megállóhelyén és állomásán működhessenek a mobil-, illetve okostelefonok, valamint a WLAN-modulokkal felvértezett eszközök, például a laptopok. A cégnek már vannak tapasztalatai, hiszen korábban egy hasonló program keretében fejlesztettek tovább a hongkongi földalatti-hálózat kommunikációs hálózatát is.
New Yorkban 2007-ben merült fel először, hogy korszerűsítik a metró kommunikációs rendszereit. Akkor a Transit Wireless nevű vállalat szerette volna megvalósítani a terveket, de a gazdasági világválság keresztülhúzta a városvezetés és a befektetők számításait. A Broadcast Australia időközben a társaság többségi tulajdonosa lett és ez vezetőcserét is jelentett. A Transit Wireless új vezetője az a Chris Jaeger lett, aki eddig a Broadcast Australia nemzetközi üzleteiért volt felelős.
Az ausztrál beruházó a projekt költségeit 200 millió amerikai dollárra becsülte és ehhez jön még az a 46 millió amerikai dollár, amelyet a Wireless Transitnek kell kifizetnie a New York-i metrót üzemeltető Metropolitan Transportation Authoritynek (MTA). A mobil szolgáltatók csak ezután állapodhatnak meg a Metropolitan Transportation Authorityvel. Ez fontos, hiszen csak azon szolgáltatók ügyfelei használhatják majd az új kommunikációs hálózatot, amelyeknek sikerült egyezségre jutniuk a közlekedési vállalattal.
A 2007-es eredeti elképzelések szerint a kommunikációs szolgáltatások kizárólag a megállóhelyeken és az állomásokon működnének. Ugyanakkor a projektben részt vevő egyik szakember most azt közölte, hogy a vételt az alagutak egy részében is biztosítani fogják, sőt a rövidebb szakaszokon a vétel egyáltalán nem szűnik majd meg. A munka várhatóan hat manhattani metróállomáson kezdődik, 2012-ben itt végzik majd el az első teszteket is. 2016-ig pedig a további 271 megállóhelyet és állomást is felszerelik a szükséges berendezésekkel.
A New York-i földalatti bizonyos szempontból jócskán el van maradva a német főváros és a Föld többi metropoliszának metróitól. Az ok egyszerű: a szerelvényeken vagy az állomásokon még mindig nem lehet mobiltelefonálni vagy vezeték nélküli internethozzáféréseket használni. A Broadcast Australia nevű vállalat azonban mindenképpen változtatni szeretne ezen a helyzeten és 6 esztendő alatt új életet lehelne a korábban elvetett projektbe. A cél az, hogy 2016-ra már a New York-i metróhálózat mind a 277 föld alatti megállóhelyén és állomásán működhessenek a mobil-, illetve okostelefonok, valamint a WLAN-modulokkal felvértezett eszközök, például a laptopok. A cégnek már vannak tapasztalatai, hiszen korábban egy hasonló program keretében fejlesztettek tovább a hongkongi földalatti-hálózat kommunikációs hálózatát is.
New Yorkban 2007-ben merült fel először, hogy korszerűsítik a metró kommunikációs rendszereit. Akkor a Transit Wireless nevű vállalat szerette volna megvalósítani a terveket, de a gazdasági világválság keresztülhúzta a városvezetés és a befektetők számításait. A Broadcast Australia időközben a társaság többségi tulajdonosa lett és ez vezetőcserét is jelentett. A Transit Wireless új vezetője az a Chris Jaeger lett, aki eddig a Broadcast Australia nemzetközi üzleteiért volt felelős.
Az ausztrál beruházó a projekt költségeit 200 millió amerikai dollárra becsülte és ehhez jön még az a 46 millió amerikai dollár, amelyet a Wireless Transitnek kell kifizetnie a New York-i metrót üzemeltető Metropolitan Transportation Authoritynek (MTA). A mobil szolgáltatók csak ezután állapodhatnak meg a Metropolitan Transportation Authorityvel. Ez fontos, hiszen csak azon szolgáltatók ügyfelei használhatják majd az új kommunikációs hálózatot, amelyeknek sikerült egyezségre jutniuk a közlekedési vállalattal.
A 2007-es eredeti elképzelések szerint a kommunikációs szolgáltatások kizárólag a megállóhelyeken és az állomásokon működnének. Ugyanakkor a projektben részt vevő egyik szakember most azt közölte, hogy a vételt az alagutak egy részében is biztosítani fogják, sőt a rövidebb szakaszokon a vétel egyáltalán nem szűnik majd meg. A munka várhatóan hat manhattani metróállomáson kezdődik, 2012-ben itt végzik majd el az első teszteket is. 2016-ig pedig a további 271 megállóhelyet és állomást is felszerelik a szükséges berendezésekkel.