Napi Online
A Sziget és a Balaton Sound hozza a külföldieket
A nagy nyári fesztiválok közül az augusztusi Sziget hozza a legtöbb külföldi vendéget, látogatói harmada ebből a körből kerül ki - mondta Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője.
Idén a legtöbb nemzetközi piacon (Nagy-Britanniában, Németországban, Hollandiában, Olaszországban) tovább nő az érdeklődés a rendezvény iránt - számolt be Gerendai -, a francia piacon azonban visszaesés tapasztalható, de ez alapvetően a partnerrel függ össze. Összességében idén is körülbelül annyi külföldire számítanak, mint tavaly, amikor összesen 390 ezren mentek ki a Szigetre. (Az egy hét alatt ténylegesen körülbelül 150 ezren fordulnak meg a Hajógyári-szigeten, de sokan több napra váltanak belépőt, így jön ki az összlátogatói szám.
Miután a külföldiek közül sokan már a rendezvény előtt megérkeznek, s utána is maradnak néhány napig, magyarországi vendégéjszakáik száma meghaladja a 150 ezret). A bérletesek 70 százaléka, a napijegyeket vevőknek pedig körülbelül 15-20 százaléka külföldi. Mivel idén várhatóan legalább stabil marad a külföldiek jelenléte és drágultak a jegyek, növekedhet a tőlük származó bevétel. A magyarok viszont visszafogottabbak, ott várhatóan csökkennek a bevételek, Gerendai szerint ez az árérzékenységgel indokolható. Az ügyvezető arra számít, hogy Magyarországon is sikerül a tavalyihoz hasonló számú bérletet értékesíteni, de a nagy részüket fél áron adják el, a diákoknak nyújtott csoportos kedvezményekkel.
A külföldiek szempontjából a tegnap indult Balaton Sound a második legnépesebb fesztivál: 2009-ben arányuk elérte a 10 százalékot. Tavaly 94 ezer látogatója volt a zamárdi eseménynek, de Gerendai szerint nem biztos, hogy ezt az idén sikerül elérni. Az időarányos jegyértékesítés alapján a külföldiek érdeklődése töretlen, sőt erősödik, a magyaroké szolidabb; tavaly az összes bérletet elővételben eladták, az idén ezt nem sikerült elérni, és a napijegyekből is van még. A jellemzően a bérletesek által igénybe vett kemping befogadó képességét mindenesetre ezerrel bővítették, hogy a környező szálláshelyek borsos árai ne riasszák el a vendégeket.
A napokban véget ért soproni Volt fesztiválon ugyanannyian voltak, mint egy évvel korábban - tudtuk meg Gerendaitól -, a 79 ezres látogatószám elmaradt a remélttől, de így is pozitívan zárt a rendezvény. A szervezők azért is szerettek volna még több vendéget (és bevételt), mert növekedtek a költségeik: a zenekarok az elmúlt egy-két évben 50-100 százalékkal magasabb gázsit kérnek szerte a világon, miután az egyéb, például lemezeladásból származó bevételeik visszaestek. A három fesztivál közül a külföldiek aránya Sopronban volt a legkisebb, noha a Volt Szlovákiához és Ausztriához is közel van, de például az utóbbi országban olyan nagy a kínálat, hogy azt nagyon nehéz felülmúlni, ráadásul a Volt nem olyan műfajspecifikus, mint például a balatoni.
Idén a legtöbb nemzetközi piacon (Nagy-Britanniában, Németországban, Hollandiában, Olaszországban) tovább nő az érdeklődés a rendezvény iránt - számolt be Gerendai -, a francia piacon azonban visszaesés tapasztalható, de ez alapvetően a partnerrel függ össze. Összességében idén is körülbelül annyi külföldire számítanak, mint tavaly, amikor összesen 390 ezren mentek ki a Szigetre. (Az egy hét alatt ténylegesen körülbelül 150 ezren fordulnak meg a Hajógyári-szigeten, de sokan több napra váltanak belépőt, így jön ki az összlátogatói szám.
Miután a külföldiek közül sokan már a rendezvény előtt megérkeznek, s utána is maradnak néhány napig, magyarországi vendégéjszakáik száma meghaladja a 150 ezret). A bérletesek 70 százaléka, a napijegyeket vevőknek pedig körülbelül 15-20 százaléka külföldi. Mivel idén várhatóan legalább stabil marad a külföldiek jelenléte és drágultak a jegyek, növekedhet a tőlük származó bevétel. A magyarok viszont visszafogottabbak, ott várhatóan csökkennek a bevételek, Gerendai szerint ez az árérzékenységgel indokolható. Az ügyvezető arra számít, hogy Magyarországon is sikerül a tavalyihoz hasonló számú bérletet értékesíteni, de a nagy részüket fél áron adják el, a diákoknak nyújtott csoportos kedvezményekkel.
A külföldiek szempontjából a tegnap indult Balaton Sound a második legnépesebb fesztivál: 2009-ben arányuk elérte a 10 százalékot. Tavaly 94 ezer látogatója volt a zamárdi eseménynek, de Gerendai szerint nem biztos, hogy ezt az idén sikerül elérni. Az időarányos jegyértékesítés alapján a külföldiek érdeklődése töretlen, sőt erősödik, a magyaroké szolidabb; tavaly az összes bérletet elővételben eladták, az idén ezt nem sikerült elérni, és a napijegyekből is van még. A jellemzően a bérletesek által igénybe vett kemping befogadó képességét mindenesetre ezerrel bővítették, hogy a környező szálláshelyek borsos árai ne riasszák el a vendégeket.
A napokban véget ért soproni Volt fesztiválon ugyanannyian voltak, mint egy évvel korábban - tudtuk meg Gerendaitól -, a 79 ezres látogatószám elmaradt a remélttől, de így is pozitívan zárt a rendezvény. A szervezők azért is szerettek volna még több vendéget (és bevételt), mert növekedtek a költségeik: a zenekarok az elmúlt egy-két évben 50-100 százalékkal magasabb gázsit kérnek szerte a világon, miután az egyéb, például lemezeladásból származó bevételeik visszaestek. A három fesztivál közül a külföldiek aránya Sopronban volt a legkisebb, noha a Volt Szlovákiához és Ausztriához is közel van, de például az utóbbi országban olyan nagy a kínálat, hogy azt nagyon nehéz felülmúlni, ráadásul a Volt nem olyan műfajspecifikus, mint például a balatoni.