Gyurkity Péter
5 milliárd felett az előfizetések száma
Ezt érhetjük el az év végéig egy friss előrejelzés szerint, amely arra mutat rá, hogy nemcsak a gyorsan fejlődő térségekben, de a szinte már telített fejlett országokban is lehetséges a további bővülés.
Az ABI Research közzétette részletes előrejelzését , amelyben a mobilelőfizetések globális számára, a növekedési trendekre koncentrálnak. Ebben megállapítják, hogy az első negyedévben elért 4,8 milliárd még mindig nem jelenti a felső határt, mi több, az év végére már az 5 milliárdot is meghaladja majd ez a szám.
A növekedés motorja természetesen az ázsiai-csendes-óciáni régió, valamint Afrika, amely számos fejlődő országot foglal magába. Ezen belül az afrikai országok érdemelnek kiemelést, hiszen itt az éves növekedési ráta eléri a 22 százalékot, miközben az ázsiai térségben a mobiltelefonos penetráció 65 százalék lesz az év végére. India és Indonézia szintén különösen gyorsan fejlődik ezen a téren, e két ország több mint 150 millió előfizetéssel járult hozzá a globális növekedéshez az elmúlt egy évben, ez a folyamat pedig várhatóan az év hátralévő részében is folytatódni fog. Észak-Amerika és Európa sem stagnál azonban, itt a korábban elért 100% penetráció ellenére is van hely a további bővülésre.
A dokumentumot elkészítő elemzők megjegyzik, hogy az Apple iPad sikere bizonyítja ez utóbbi állítást, ez ugyanis megmutatta, hogy egy innovatív és felhasználóbarát termékkel még mindig nagyot lehet kaszálni, szó sincs a piac telítettségéről. Ráadásul a fejlett országokban egyre többen szereznek be egy úgynevezett "harmadik kijelzőt", amely általában valamilyen tábla PC-t, netbookot, USB-megoldásokat, illetve e-könyv olvasót jelent. Itt tehát az otthoni készülékek választékának bővülésére számíthatunk, amelyhez meglesz a kellő vásárlói igény is.
A 4G megjelenése és elterjedése újabb lökést adhat ennek a folyamatnak, egyre többen fognak majd váltani a hagyományos vezetékes internetelérésről. A piackutató cég emberei az amerikai Clearwire, valamint az orosz Yota céget hozzák fel példaként, akik már megfigyelték ez utóbbi trend erősödését.
Az ABI Research közzétette részletes előrejelzését , amelyben a mobilelőfizetések globális számára, a növekedési trendekre koncentrálnak. Ebben megállapítják, hogy az első negyedévben elért 4,8 milliárd még mindig nem jelenti a felső határt, mi több, az év végére már az 5 milliárdot is meghaladja majd ez a szám.
A növekedés motorja természetesen az ázsiai-csendes-óciáni régió, valamint Afrika, amely számos fejlődő országot foglal magába. Ezen belül az afrikai országok érdemelnek kiemelést, hiszen itt az éves növekedési ráta eléri a 22 százalékot, miközben az ázsiai térségben a mobiltelefonos penetráció 65 százalék lesz az év végére. India és Indonézia szintén különösen gyorsan fejlődik ezen a téren, e két ország több mint 150 millió előfizetéssel járult hozzá a globális növekedéshez az elmúlt egy évben, ez a folyamat pedig várhatóan az év hátralévő részében is folytatódni fog. Észak-Amerika és Európa sem stagnál azonban, itt a korábban elért 100% penetráció ellenére is van hely a további bővülésre.
A dokumentumot elkészítő elemzők megjegyzik, hogy az Apple iPad sikere bizonyítja ez utóbbi állítást, ez ugyanis megmutatta, hogy egy innovatív és felhasználóbarát termékkel még mindig nagyot lehet kaszálni, szó sincs a piac telítettségéről. Ráadásul a fejlett országokban egyre többen szereznek be egy úgynevezett "harmadik kijelzőt", amely általában valamilyen tábla PC-t, netbookot, USB-megoldásokat, illetve e-könyv olvasót jelent. Itt tehát az otthoni készülékek választékának bővülésére számíthatunk, amelyhez meglesz a kellő vásárlói igény is.
A 4G megjelenése és elterjedése újabb lökést adhat ennek a folyamatnak, egyre többen fognak majd váltani a hagyományos vezetékes internetelérésről. A piackutató cég emberei az amerikai Clearwire, valamint az orosz Yota céget hozzák fel példaként, akik már megfigyelték ez utóbbi trend erősödését.