MTI

A gyerekek többségére nem hat az erőszakos játék

A gyermekek többségére nézve ártalmatlanok az erőszakot közvetítő videojátékok - derül ki egy friss kutatás eredményéből.

Az erőszakos videojátékok csupán a játékosok töredékénél idézhetnek elő agresszivitást vagy ellenséges viselkedést. A gyermekek többségénél ezek a károsnak vélt játékok a vizuális látást és a térbeli képességeket erősítik, ráadásul a közösségépítési képességet is segítik - állítják a kutatók. A Review of General Psychology amerikai orvosi szaklap különszámában megjelent tanulmány szerint az erőszakos játékok számos betegség kezelése mellett pszichoterápiai kiegészítésként is használhatók.

"Ezek a játékok olyanok, mint a mogyoróvaj" - magyarázta Christopher J. Ferguson, a texasi A&M Nemzetközi Egyetem munkatársa. "Az erőszakos játékok a gyerekek jó részére ártalmatlanok, mindössze egy kisebb csoportra nézve károsak, azokra, akik már korábban is pszichés problémákkal küszködtek" - hangsúlyozta a szakember. "Újabb tanulmányokból kiderül, hogy a videojátékok európai és amerikai népszerűségével kevesebb a viselkedési problémás gyerek, kevésbé agresszívak és az általános teszteken is jobb eredményeket érnek el" - tette hozzá Ferguson, a szaklap vendégszerkesztője.

Patrick Markey, a pennsylvaniai Villanova Egyetem kutatója 118 tizenévesen végzett tanulmányból arra következtetésre jutott, hogy bizonyos személyiségi jellemvonásokból előre kikövetkeztethető, hogy a videojátékok melyik gyermekre lesznek negatív hatással. Azok, akik könnyebben kiborulnak, lehangolódnak, lobbanékonyak, közömbösek mások érzéseire, megsértik a szabályokat vagy kevésbé tartják az ígéreteiket, valószínűbb, hogy ellenségesen viselkednek majd az erőszakos videojátékok használata után.

Az ilyen játékok pozitív hatásaira példa Pamela Kato, az Utrechti Egyetem kutatójának eredménye, amely azt mutatja, hogy a módszeresen megtervezett játékok megakadályozhatják az asztmás rohamokat, segíthetik a fájdalom elviselését és a cukorbetegség kezelését.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RiSeForMuSiC #6
    Érdekes, én inkább a konzervatív sajtó részéről emlékszem fennkölt "szentbeszédekre", hogy a 'mértéktelen számítógépezés, meg az agresszív játékok hogyan rombolják a gyerek személyiségét'. (Mellesleg, érdekes módon, az álszent USA cenzoroknál még mindig nagyobb probléma, ha kivillan egy mell egy videójátékban, mint hogy a játékos tocsog a vérben és a szétrepülő agyvelődarabkákban (Booom... headshot!).'.

    A hülyeség párt-, és világnézet semleges.
  • byzhouse #5
    Hát nem tudom :) Én 11éves koromban kezdtem játszani "erőszakos játékokkal",ahol egymást öltük több órán keresztül és most ölésen jár az eszem. :|
  • zola2000 #4
    Pedig hat, ezt a kutatást biztos valamelyik játékgyáros cég finanszírozta...
  • Merces #3
    ....hol van a flamewarom mindjárt erőszakos leszek
  • mrzed001 #2
    Most erre tényleg egy kutatás kellett?
    10 éve ezt szajkózzuk, mióta az a bizonyos liberális média elkezdte sulykolni az emberek fejébe, hogy gyerek nelődözzönaDoomban merterőszakosgyilkoslesz ... propaganda f.ságot.

    Aki pszichés problémákkal küzd, az így is úgy is iskolai vérengzést fog tartani ... aki nem az meg úgyse. Ennyi.
  • CptObvious #1
    Ki gondolta volna, hogy az iskolai lövöldözések hátterében pszichés problémák húzódtak meg. Meg a szülők a háló szoba fiókjában tartják a 9mm-est, tárral együtt - mert a gyerek miért is venné ki onnan?

    Jó lenne, ha nagyobb figyelmet kapna ez a tanulmány, akkor legalább a média leszállhatna a játékokról és megpróbálhatnák felkutatni az igazi felelősöket.

    Bár a negyedik bekezdés végére azért csak odaírták, hogy "annál, aki hajlamos az erőszakos viselkedésre, ott bizony a játék is kiváltó ok lehet" Gondolom, ha vízi lufit dobnék egy ilyen emberke fejére, hasonló reakciót érhetnék el, mintha játszott volna...