MTI
A gyerekek többségére nem hat az erőszakos játék
A gyermekek többségére nézve ártalmatlanok az erőszakot közvetítő videojátékok - derül ki egy friss kutatás eredményéből.
Az erőszakos videojátékok csupán a játékosok töredékénél idézhetnek elő agresszivitást vagy ellenséges viselkedést. A gyermekek többségénél ezek a károsnak vélt játékok a vizuális látást és a térbeli képességeket erősítik, ráadásul a közösségépítési képességet is segítik - állítják a kutatók. A Review of General Psychology amerikai orvosi szaklap különszámában megjelent tanulmány szerint az erőszakos játékok számos betegség kezelése mellett pszichoterápiai kiegészítésként is használhatók.
"Ezek a játékok olyanok, mint a mogyoróvaj" - magyarázta Christopher J. Ferguson, a texasi A&M Nemzetközi Egyetem munkatársa. "Az erőszakos játékok a gyerekek jó részére ártalmatlanok, mindössze egy kisebb csoportra nézve károsak, azokra, akik már korábban is pszichés problémákkal küszködtek" - hangsúlyozta a szakember. "Újabb tanulmányokból kiderül, hogy a videojátékok európai és amerikai népszerűségével kevesebb a viselkedési problémás gyerek, kevésbé agresszívak és az általános teszteken is jobb eredményeket érnek el" - tette hozzá Ferguson, a szaklap vendégszerkesztője.
Patrick Markey, a pennsylvaniai Villanova Egyetem kutatója 118 tizenévesen végzett tanulmányból arra következtetésre jutott, hogy bizonyos személyiségi jellemvonásokból előre kikövetkeztethető, hogy a videojátékok melyik gyermekre lesznek negatív hatással. Azok, akik könnyebben kiborulnak, lehangolódnak, lobbanékonyak, közömbösek mások érzéseire, megsértik a szabályokat vagy kevésbé tartják az ígéreteiket, valószínűbb, hogy ellenségesen viselkednek majd az erőszakos videojátékok használata után.
Az ilyen játékok pozitív hatásaira példa Pamela Kato, az Utrechti Egyetem kutatójának eredménye, amely azt mutatja, hogy a módszeresen megtervezett játékok megakadályozhatják az asztmás rohamokat, segíthetik a fájdalom elviselését és a cukorbetegség kezelését.
Az erőszakos videojátékok csupán a játékosok töredékénél idézhetnek elő agresszivitást vagy ellenséges viselkedést. A gyermekek többségénél ezek a károsnak vélt játékok a vizuális látást és a térbeli képességeket erősítik, ráadásul a közösségépítési képességet is segítik - állítják a kutatók. A Review of General Psychology amerikai orvosi szaklap különszámában megjelent tanulmány szerint az erőszakos játékok számos betegség kezelése mellett pszichoterápiai kiegészítésként is használhatók.
"Ezek a játékok olyanok, mint a mogyoróvaj" - magyarázta Christopher J. Ferguson, a texasi A&M Nemzetközi Egyetem munkatársa. "Az erőszakos játékok a gyerekek jó részére ártalmatlanok, mindössze egy kisebb csoportra nézve károsak, azokra, akik már korábban is pszichés problémákkal küszködtek" - hangsúlyozta a szakember. "Újabb tanulmányokból kiderül, hogy a videojátékok európai és amerikai népszerűségével kevesebb a viselkedési problémás gyerek, kevésbé agresszívak és az általános teszteken is jobb eredményeket érnek el" - tette hozzá Ferguson, a szaklap vendégszerkesztője.
Patrick Markey, a pennsylvaniai Villanova Egyetem kutatója 118 tizenévesen végzett tanulmányból arra következtetésre jutott, hogy bizonyos személyiségi jellemvonásokból előre kikövetkeztethető, hogy a videojátékok melyik gyermekre lesznek negatív hatással. Azok, akik könnyebben kiborulnak, lehangolódnak, lobbanékonyak, közömbösek mások érzéseire, megsértik a szabályokat vagy kevésbé tartják az ígéreteiket, valószínűbb, hogy ellenségesen viselkednek majd az erőszakos videojátékok használata után.
Az ilyen játékok pozitív hatásaira példa Pamela Kato, az Utrechti Egyetem kutatójának eredménye, amely azt mutatja, hogy a módszeresen megtervezett játékok megakadályozhatják az asztmás rohamokat, segíthetik a fájdalom elviselését és a cukorbetegség kezelését.