Berta Sándor
Rossz tapasztalata miatt lett akkumulátorgyártó
A 3GJuice cég két éve van jelen a mobilkészülékek akkumulátorpiacán, megszületése az Apple egyik rossz termékének köszönhető.
"Nagyon elégedetlen voltam az első iPhone készülékem akkuteljesítményével. Néhány a LinkedInre beküldött negatív hangvételű bejegyzésem után jelentkezett nálam egy gyártó és bemutatta az ötletét, amit továbbfejlesztettem. Így kezdődött a 3GJuice története" - jelentette ki Henk van Ess, a cég alapítója és vezérigazgatója. Egy kínai vállalat segítségével piacra dobott akkumulátorokra rövid időn belül felfigyeltek a vásárlók és a termékek világszerte keresettek lettek. A siker ellenére az első 3GJuice modellből még csak 300 darab fogyott, azonban napjainkban a vállalat már havonta több mint 1000 speciális akkumulátort értékesít.
A 3GJuice az eszközöket elsősorban az Amazon és az Apple boltjain keresztül árulja. A kínálatban található akku az iPhone és az iPod készülékekhez is, előbbi neve DeLuxe, utóbbié Just in case, illetve egy külső akkumulátor a Macbookokhoz és egy nagy teljesítményű, Major Mojo nevű univerzális akku. Henk van Ess korábban médiatanácsadóként és újságíróként dolgozott. A szakember a sikert az internetre és a közösségi hálózatokra vezeti vissza. "A Business 2.0 azt jelenti a számomra, hogy a fogyasztók a saját kezükbe veszik a dolgokat, ha nem elégedettek egy bizonyos piaci fejlődési iránnyal. Az iPhone akkuproblémájával nem voltam egyedül. Vadidegen emberek segítettek a 3GJuice projekt megvalósításában és ez nagyon meglepett" - közölte a vállalat alapítója.
Van Ess a LinkedIn, a Twitter és a Facebook hálózatában talált rá nemcsak a szükséges tippekre és utalásokra, hanem itt kapott ihletett arra vonatkozóan is, hogy miként készíthet egy optimális kiegészítő akkumulátort. Az első sorozatba tartozó modellek megtervezését és elkészítését a korai vásárlók finanszírozták, míg a cég logójának elkészítésére sikerült megnyernie Demian Rosenblatt grafikus tervezőt. Más kapcsolatoknak köszönhetően promóciós videoklipek kerültek a világhálóra az új termékekről, és így jelenhetett meg a pótakkuk kézikönyve is. Végül minden önkéntes segítő egy-egy 3GJuice akkumulátort kapott a fáradozásáért.
"Az internet korában először a kicsikre kell gondolni, hogy sikeresek lehessünk az ötletünkkel. Fontos azonban, hogy ne mindenáron és kényszerből keressük a megoldást. Emellett szükség van a szenvedélyre éppen úgy, mint a közösségi hálózatokban és médiákban való megjelenésre is" - hangsúlyozta van Ess. Az ügyfélszolgálati teendőket, az emberekkel való kapcsolattartást a vezérigazgató végzi, mivel szerinte így sokkal jobban reagálhat az észrevételekre és jobban optimalizálhatják az egyes termékeket. "A Best Buy áruházlánc egyszer felhívott és 100 000 akkumulátort rendelt. De nem akartam, hogy rajtam maradjon 90 000 eladatlan akku, ennyit nem ért nekem az egész dolog. Nem termékpalettákat akarok kifejleszteni, hanem olyan megoldásokat, amik megalkotása nekem is örömet jelent. A Best Buy végül őrültnek nyilvánított, amiért elutasítottam az ajánlatukat" - nyilatkozta végül a szakember, aki már az iPad kiegészítő akkumulátorát tervezi.
A célok között szerepel egy olyan eszköz megalkotása, amely legfeljebb 2-4 óra alatt feltölti az iPadet. Az új termék dizájnja egyszerű lesz, és a fő szempontot a praktikusságra helyezik.
"Nagyon elégedetlen voltam az első iPhone készülékem akkuteljesítményével. Néhány a LinkedInre beküldött negatív hangvételű bejegyzésem után jelentkezett nálam egy gyártó és bemutatta az ötletét, amit továbbfejlesztettem. Így kezdődött a 3GJuice története" - jelentette ki Henk van Ess, a cég alapítója és vezérigazgatója. Egy kínai vállalat segítségével piacra dobott akkumulátorokra rövid időn belül felfigyeltek a vásárlók és a termékek világszerte keresettek lettek. A siker ellenére az első 3GJuice modellből még csak 300 darab fogyott, azonban napjainkban a vállalat már havonta több mint 1000 speciális akkumulátort értékesít.
A 3GJuice az eszközöket elsősorban az Amazon és az Apple boltjain keresztül árulja. A kínálatban található akku az iPhone és az iPod készülékekhez is, előbbi neve DeLuxe, utóbbié Just in case, illetve egy külső akkumulátor a Macbookokhoz és egy nagy teljesítményű, Major Mojo nevű univerzális akku. Henk van Ess korábban médiatanácsadóként és újságíróként dolgozott. A szakember a sikert az internetre és a közösségi hálózatokra vezeti vissza. "A Business 2.0 azt jelenti a számomra, hogy a fogyasztók a saját kezükbe veszik a dolgokat, ha nem elégedettek egy bizonyos piaci fejlődési iránnyal. Az iPhone akkuproblémájával nem voltam egyedül. Vadidegen emberek segítettek a 3GJuice projekt megvalósításában és ez nagyon meglepett" - közölte a vállalat alapítója.
Van Ess a LinkedIn, a Twitter és a Facebook hálózatában talált rá nemcsak a szükséges tippekre és utalásokra, hanem itt kapott ihletett arra vonatkozóan is, hogy miként készíthet egy optimális kiegészítő akkumulátort. Az első sorozatba tartozó modellek megtervezését és elkészítését a korai vásárlók finanszírozták, míg a cég logójának elkészítésére sikerült megnyernie Demian Rosenblatt grafikus tervezőt. Más kapcsolatoknak köszönhetően promóciós videoklipek kerültek a világhálóra az új termékekről, és így jelenhetett meg a pótakkuk kézikönyve is. Végül minden önkéntes segítő egy-egy 3GJuice akkumulátort kapott a fáradozásáért.
"Az internet korában először a kicsikre kell gondolni, hogy sikeresek lehessünk az ötletünkkel. Fontos azonban, hogy ne mindenáron és kényszerből keressük a megoldást. Emellett szükség van a szenvedélyre éppen úgy, mint a közösségi hálózatokban és médiákban való megjelenésre is" - hangsúlyozta van Ess. Az ügyfélszolgálati teendőket, az emberekkel való kapcsolattartást a vezérigazgató végzi, mivel szerinte így sokkal jobban reagálhat az észrevételekre és jobban optimalizálhatják az egyes termékeket. "A Best Buy áruházlánc egyszer felhívott és 100 000 akkumulátort rendelt. De nem akartam, hogy rajtam maradjon 90 000 eladatlan akku, ennyit nem ért nekem az egész dolog. Nem termékpalettákat akarok kifejleszteni, hanem olyan megoldásokat, amik megalkotása nekem is örömet jelent. A Best Buy végül őrültnek nyilvánított, amiért elutasítottam az ajánlatukat" - nyilatkozta végül a szakember, aki már az iPad kiegészítő akkumulátorát tervezi.
A célok között szerepel egy olyan eszköz megalkotása, amely legfeljebb 2-4 óra alatt feltölti az iPadet. Az új termék dizájnja egyszerű lesz, és a fő szempontot a praktikusságra helyezik.