Berta Sándor
Az iPhone és az iPad lehet a HTML5 legjelentősebb támogatója
Könnyen lehet, hogy az Apple sikerterméke és nemrég bemutatott készüléke lehet a HTML5 formátum megmentője.
Látszólag úgy tűnik, hogy a Flash-technológia mellett a HTML5 labdába sem rúghat. Azonban a YouTube és a Vimeo videomegosztó oldalak, valamint a Mozilla és a Wikimedia mellé újabb jelentős piaci szereplők sorakoztak fel: az Apple és a Brightcove. A Brightcove a világ egyik legjelentősebb webvideó infrastruktúra-szolgáltatója. A cég most úgy döntött, hogy támogatja az új technikát és segít abban, hogy a HTML5 tökéletesen működjön az Apple iPad készülékein. A Brightcove megoldását alkalmazza többek között a The New York Times és a The Times. A The New York Times ráadásul a vállalat résztulajdonosa is.
A Steve Jobs által vezetett konszern köztudomásúan rossz viszonyban van a Flash-technológiát fejlesztő Adobe céggel és ennek köszönhető, hogy az iPaden, illetve korábban az iPhone-on nem láthatott senki sem Flash-lejátszókat és -videókat. A Brightcove Experience for HTML5 elsősorban az iPadről és az iPhoneról szól. A cég ügyfelei ingyenesen használhatják a HTML5 szolgáltatásokat, nézhetik az ebben a formátumban készülő videókat. A The New York Times, illetve a The Times is már fejleszti az iPadet támogató kiadványait, illetve újságváltozatait.
A Brightcove megoldása ugyanakkor még közel sem tekinthető tökéletesnek, számos fontos funkció hiányzik belőle. Még nem lehet reklámokat integrálni a HTML5-videókba és ezért ezek még nem igazán vonzóak a tartalomszolgáltatóknak és a reklámügynökségeknek. Van viszont egy készülékfelismerő funkció, aminek köszönhetően az iPad, az iPhone és az iPod touch termékek automatikusan egy HTML5-lejátszóval szállíthatók. A videók automatikusan átkonvertálhatók H.264 formátumba. A cég emellett azt tervezi, hogy az idén számos egyéb funkcióval egészíti ki a szoftverét, így helyet kap majd benne a reklámintegrálási, a felvételelemzési és a videomegosztási funkció is.
A HTML5 egyik legnagyobb előnye, hogy a videók közvetlenül a honlapokba integrálhatók és a lejátszásukhoz nincs szükség kiegészítőkre. A formátum komoly hátránya viszont jelenleg nincsenek olyan egységes kodekek hozzá, amelyeket minden böngésző támogatna.
Látszólag úgy tűnik, hogy a Flash-technológia mellett a HTML5 labdába sem rúghat. Azonban a YouTube és a Vimeo videomegosztó oldalak, valamint a Mozilla és a Wikimedia mellé újabb jelentős piaci szereplők sorakoztak fel: az Apple és a Brightcove. A Brightcove a világ egyik legjelentősebb webvideó infrastruktúra-szolgáltatója. A cég most úgy döntött, hogy támogatja az új technikát és segít abban, hogy a HTML5 tökéletesen működjön az Apple iPad készülékein. A Brightcove megoldását alkalmazza többek között a The New York Times és a The Times. A The New York Times ráadásul a vállalat résztulajdonosa is.
A Steve Jobs által vezetett konszern köztudomásúan rossz viszonyban van a Flash-technológiát fejlesztő Adobe céggel és ennek köszönhető, hogy az iPaden, illetve korábban az iPhone-on nem láthatott senki sem Flash-lejátszókat és -videókat. A Brightcove Experience for HTML5 elsősorban az iPadről és az iPhoneról szól. A cég ügyfelei ingyenesen használhatják a HTML5 szolgáltatásokat, nézhetik az ebben a formátumban készülő videókat. A The New York Times, illetve a The Times is már fejleszti az iPadet támogató kiadványait, illetve újságváltozatait.
A Brightcove megoldása ugyanakkor még közel sem tekinthető tökéletesnek, számos fontos funkció hiányzik belőle. Még nem lehet reklámokat integrálni a HTML5-videókba és ezért ezek még nem igazán vonzóak a tartalomszolgáltatóknak és a reklámügynökségeknek. Van viszont egy készülékfelismerő funkció, aminek köszönhetően az iPad, az iPhone és az iPod touch termékek automatikusan egy HTML5-lejátszóval szállíthatók. A videók automatikusan átkonvertálhatók H.264 formátumba. A cég emellett azt tervezi, hogy az idén számos egyéb funkcióval egészíti ki a szoftverét, így helyet kap majd benne a reklámintegrálási, a felvételelemzési és a videomegosztási funkció is.
A HTML5 egyik legnagyobb előnye, hogy a videók közvetlenül a honlapokba integrálhatók és a lejátszásukhoz nincs szükség kiegészítőkre. A formátum komoly hátránya viszont jelenleg nincsenek olyan egységes kodekek hozzá, amelyeket minden böngésző támogatna.