MTI

Hamis iTunes számlák miatt nyomoznak Japánban

Az Apple illetékeseinek beidézését tervezik a japán hatóságok, miután egyes felhasználók olyan számlákat kaptak az iTunes online áruházból, amelyeken állítólag soha le nem töltött tartalmakat tüntettek fel.

Öt hitelkártya-társaság legkevesebb 95 ügyfelétől érkezett panasz, akik szerint előfordult, hogy több százezer jenes tételről kaptak követelést. (1 jen 2,21 forint.) A japán fogyasztóvédelmi hivatal szerint a számlázással kapcsolatos panaszok tavaly ősz óta gyarapodnak. "A fogyasztókat ért kár néhány száztól több százezer jenig terjed" - közölte a hatóság.

Az egyik esetben a panaszos állítólag még évekkel ezelőtt regisztrálta magát az iTunes áruházba személyazonosító igazolványa és hitelkártyája adataival. A szolgáltatást azonban nem használta, mégis számláztak neki. Az Apple-től származó fizetési követelések összértéke meghaladta a százezer jent. Az Apple egyelőre nem nyilatkozott a reklamációkkal kapcsolatban.

A vizsgálathoz közben a japán ipari, kereskedelmi és gazdasági minisztérium is csatlakozott, amely azt próbálja kideríteni, hogy állhat-e személyes adatok eltulajdonítása a kifogásolt számlák háttérben. A tárca mindenesetre azt ajánlja a felhasználóknak, hogy rendszeresen ellenőrizzék bankszámláikat, és minden gyanúsnak ítélt tételt jelentsenek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!