MTI
Leáldozott a blogolás divatja
A felnőtteknek való a blogolás, a tinédzserek már alig írnak a világhálóra, legalábbis az Egyesült Államokban.
A Pew Internet és az American Life Project közös jelentése szerint az amerikai tizenévesek mindössze 14 százaléka blogolt 2009-ben, szemben a 2006-ban mért 28 százalékkal. Az internetes közösségi portálokon hozzászóló tizenévesek száma a 2006-os 76 százalékról 52 százalékra csökkent. "A fiatalok a +makroblogolás+ helyett a mikroblogolást választják, frissített bejegyzésekkel" - állapították meg a tanulmány szerzői a rövid üzenetek népszerűségére utalva.
A felnőttek körében ugyanakkor nem csökkent az internetes naplók iránti odaadás, tízből egy felnőtt vezet blogot. Ez az arány 2005 óta nem változott - derül ki a jelentésből. A 18 és 29 év közötti korosztályban ugyanakkor a 2007-es 24 százalékról 2009-re 15 százalékra esett vissza a blogolók száma. A harminc feletti amerikaiak viszont nagyobb kedvvel vezetnek online naplót, a 2007-ben mért hét százalékról ugyanis 11-re nőtt az arányuk.
A tizenévesek körében a közösségi portálok népszerűsége gyarapodott, a tinédzserek 73 százaléka tagja valamelyik közösségi oldalnak, noha már nem küldenek üzenetet ismerőseiknek minden nap. A Pew szerint a zeneközpontú MySpace fiatalabb, a Facebook viszont idősebb felhasználókat vonz. Érdekesség, hogy az amerikai tinik a Twitterért sem rajonganak, a 12 és 17 év közöttiek mindössze nyolc százaléka mondta, hogy használta a Twittert, amelynek legfőbb felhasználói a fiatal felnőttek.
A Pew Internet és az American Life Project közös jelentése szerint az amerikai tizenévesek mindössze 14 százaléka blogolt 2009-ben, szemben a 2006-ban mért 28 százalékkal. Az internetes közösségi portálokon hozzászóló tizenévesek száma a 2006-os 76 százalékról 52 százalékra csökkent. "A fiatalok a +makroblogolás+ helyett a mikroblogolást választják, frissített bejegyzésekkel" - állapították meg a tanulmány szerzői a rövid üzenetek népszerűségére utalva.
A felnőttek körében ugyanakkor nem csökkent az internetes naplók iránti odaadás, tízből egy felnőtt vezet blogot. Ez az arány 2005 óta nem változott - derül ki a jelentésből. A 18 és 29 év közötti korosztályban ugyanakkor a 2007-es 24 százalékról 2009-re 15 százalékra esett vissza a blogolók száma. A harminc feletti amerikaiak viszont nagyobb kedvvel vezetnek online naplót, a 2007-ben mért hét százalékról ugyanis 11-re nőtt az arányuk.
A tizenévesek körében a közösségi portálok népszerűsége gyarapodott, a tinédzserek 73 százaléka tagja valamelyik közösségi oldalnak, noha már nem küldenek üzenetet ismerőseiknek minden nap. A Pew szerint a zeneközpontú MySpace fiatalabb, a Facebook viszont idősebb felhasználókat vonz. Érdekesség, hogy az amerikai tinik a Twitterért sem rajonganak, a 12 és 17 év közöttiek mindössze nyolc százaléka mondta, hogy használta a Twittert, amelynek legfőbb felhasználói a fiatal felnőttek.