MTI

Novemberben döntenek a vasúti GSM-R tenderről

A MÁV Zrt. igazgatósága szerdai ülésén tárgyalt a GSM-R vasúti távközlési hálózat részben uniós forrásból tervezett megvalósításához kapcsolódó közbeszerzési eljárásról - közölte a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) az MTI érdeklődésére.

A szaktárca tájékoztatása szerint az igazgatóság javaslatát megküldte a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek, aki 2009. november 20-ig hozza meg döntését. A GSM-R projekt keretében 3.064 kilométer hosszú - a MÁV Zrt. és a GYSEV Zrt. vagyonkezelésében álló - vasúti hálózaton egy modern, európai szabványoknak megfelelő távközlési hálózatot építenének ki 2010 és 2014 között. A hálózat kiépítésével a vasúti közlekedésben megvalósulhat az európai és a magyar vasúti hálózatok közötti teljes, kölcsönös átjárhatóság. Műszaki értelemben ez többek között a rádióhálózatok azonos műszaki sztenderdek szerinti működését jelenti.

A GSM-R rendszer kiépítése, valamint az egyidejűleg folyó pályarekonstrukciós munkák összességében a vasúti közlekedés gyorsabbá, biztonságosabbá válását, és új, magas minőségű szolgáltatások bevezetését teszik lehetővé. A kormány 2008. áprilisban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügynek minősítette a GSM-R rendszert az egyes vasúti beruházások között. A MÁV Zrt. honlapján közzétett információk szerint a MÁV Zrt. 2009. július 1-jén támogatási szerződést írt alá KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.-vel és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel a GSM-R rendszer kiépítéséhez kapcsolódóan.

A szerződés és az Európai Unió Bizottságához benyújtott támogatási kérelem tartalmazza, hogy a csaknem 60 milliárd forint összértékű projektet 80 százalék feletti arányban támogatnák a Közlekedési Operatív Program forrásaiból. A GSM-R hálózat kiépítése része az Európai Unió azon célkitűzésnek, hogy a vasúti közlekedésben megvalósuljon az interoperabilitás, azaz az európai és a nemzeti vasúti hálózatok közötti teljes, kölcsönös átjárhatóság.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szombi #1
    LoL, legalább a "földön" fekvő sínpárokat kéne kicserélni, nem a "levegőbe" elszórni a pénzt!
    Persze ez utóbbihoz a MÁV menedzsmentje jobban ért...