Berta Sándor
Megváltoztatja adatvédelmi szabályait hat közösségi portál
A féltucat közösségi oldal üzemeltetői nyilatkozatban vállalták, hogy a jövőben jobban figyelnek a regisztrált tagok és látogatóik személyes adatainak védelmére.
Mindez azt jelenti, hogy sikeres volt a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetségének (VZBV) legutóbbi kampánya, amelyben bizonyos adatvédelmi előírások szigorítása mellett és egyes üzleti feltételek eltörléséért, illetve módosításáért szállt harcba.
A nyilatkozatban a Xing, a MySpace, a Facebook, a Lokalisten, a Wer-kennt-Wen és a StudiVZ működtetői vállalták, hogy bizonyos üzleti feltételeket a jövőben egyáltalán nem fognak alkalmazni. Így például az üzemeltetők lemondtak arról, hogy felhasználják a felhasználók által az interneten megjelentetett különböző tartalmakat.
"A körmükre fogunk nézni és meg fogjuk vizsgálni, hogy miként ültetik át a gyakorlatba a kötelezettségeiket. Nem kell mindig a törvényekre várni. Aki bízik a felhasználókban, az önként is lehetővé teszi az erősebb fogyasztóvédelmet" - jelentette ki Gerd Billen, a VZBV vezetője.< A közösségi oldalaknak a jövőben jobban kell védeniük az új tagok profiljait, új beállítási lehetőségeket kell biztosítaniuk, hogy mindenki maga dönthesse el, kik láthatják a személyes adatait. Emellett vizsgálniuk kell majd azt is, hogy a technikai újításoknak milyen hatása van az adat- és a fogyasztóvédelemre. A nyilatkozatban vállalt kötelezettségeket mindegyik aláírónak legkésőbb 2010 január végéig teljesítenie kell.
"Örülünk annak, hogy a közösségi hálózatok működtetői készek voltak az együttműködésre" - mondta Carola Elbrecht, a VZBV Fogyasztói Jogok a Digitális Világban nevű projektjének vezetője. A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége idén júliusban indított vizsgálati eljárást számos közösségi oldal üzemeltetője ellen és több mint 80 nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezettel közösen elkészített egy átfogó anyagot, amelyben a legfontosabb módosítási javaslatok szerepeltek.
Mindez azt jelenti, hogy sikeres volt a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetségének (VZBV) legutóbbi kampánya, amelyben bizonyos adatvédelmi előírások szigorítása mellett és egyes üzleti feltételek eltörléséért, illetve módosításáért szállt harcba.
A nyilatkozatban a Xing, a MySpace, a Facebook, a Lokalisten, a Wer-kennt-Wen és a StudiVZ működtetői vállalták, hogy bizonyos üzleti feltételeket a jövőben egyáltalán nem fognak alkalmazni. Így például az üzemeltetők lemondtak arról, hogy felhasználják a felhasználók által az interneten megjelentetett különböző tartalmakat.
"A körmükre fogunk nézni és meg fogjuk vizsgálni, hogy miként ültetik át a gyakorlatba a kötelezettségeiket. Nem kell mindig a törvényekre várni. Aki bízik a felhasználókban, az önként is lehetővé teszi az erősebb fogyasztóvédelmet" - jelentette ki Gerd Billen, a VZBV vezetője.< A közösségi oldalaknak a jövőben jobban kell védeniük az új tagok profiljait, új beállítási lehetőségeket kell biztosítaniuk, hogy mindenki maga dönthesse el, kik láthatják a személyes adatait. Emellett vizsgálniuk kell majd azt is, hogy a technikai újításoknak milyen hatása van az adat- és a fogyasztóvédelemre. A nyilatkozatban vállalt kötelezettségeket mindegyik aláírónak legkésőbb 2010 január végéig teljesítenie kell.
"Örülünk annak, hogy a közösségi hálózatok működtetői készek voltak az együttműködésre" - mondta Carola Elbrecht, a VZBV Fogyasztói Jogok a Digitális Világban nevű projektjének vezetője. A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége idén júliusban indított vizsgálati eljárást számos közösségi oldal üzemeltetője ellen és több mint 80 nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezettel közösen elkészített egy átfogó anyagot, amelyben a legfontosabb módosítási javaslatok szerepeltek.