Gyurkity Péter
A Creative is e-könyv olvasót mutatott be
Egyre több jól ismert cég dob piacra saját megoldást az e-könyv olvasók szegmensében - ezúttal a Creative rántotta le a leplet fejlesztéséről, amely reményeik szerint az Amazon Kindle családdal is eséllyel száll versenybe.
Az első beszámolókból kiderül, hogy a cég a Szingapúrban megrendezett éves találkozóján mutatta be a készüléket, amely a Zii MediaBook nevet kapta. Fő feladata a Creative kezdeti állásainak kiépítése az ágazaton belül, ám a cég szerint ennél jóval több potenciál van a sorozatban, amely akár a Kindle ellenében is sikerrel helytállhat.
A MediaBook a Creative saját fejlesztésű, szintén Zii elnevezésű system-on-chip technológiájára épül, ennek is köszönhető, hogy nemcsak szöveges, hanem képi tartalmakkal is megbirkózik. A készülékkel így képeket, sőt videókat is megtekinthetünk, bár az még kérdés, hogy utóbbi területen belül egészen pontosan milyen alkotásokra számíthatunk. A találkozón megtartott előadásból annyi derült ki, hogy a cég tíz helyi és nemzetközi kiadóval tárgyal a megfelelő online könyvtár (és egyéb gyűjtemény) kialakításáról, ezek egyike pedig a Singapore Press Holdings (SPH), amely 17 magazin és több mint 100 helyi napilap felett uralkodik.
A hardveres oldalon néhány részletet tudhatunk meg a tájékoztatóból, eszerint a MediaBook érintőképernyővel, text-to-speech funkcióval, valamint SD-kártya bővítőhellyel érkezik, emellett pedig az internetelérés biztosításával sem lesz gond. A vállalat üzleti stratégiáért felelős alelnöke kijelentette, hogy az Amazon Kindle mindössze egy azon készülékek közül, amelyek a szöveges tartalmak megjelenítéséért felelősek, ez pedig arra utal, hogy a kibővített funkcionalitással éppen az Amazon lesz az egyik fő célpont.
A készüléken keresztül kínált tartalmak között napilapok, magazinok, oktatási anyagok és jegyzetek, valamint egyéb kiadványok is megtalálhatók lesznek.
Az első beszámolókból kiderül, hogy a cég a Szingapúrban megrendezett éves találkozóján mutatta be a készüléket, amely a Zii MediaBook nevet kapta. Fő feladata a Creative kezdeti állásainak kiépítése az ágazaton belül, ám a cég szerint ennél jóval több potenciál van a sorozatban, amely akár a Kindle ellenében is sikerrel helytállhat.
A MediaBook a Creative saját fejlesztésű, szintén Zii elnevezésű system-on-chip technológiájára épül, ennek is köszönhető, hogy nemcsak szöveges, hanem képi tartalmakkal is megbirkózik. A készülékkel így képeket, sőt videókat is megtekinthetünk, bár az még kérdés, hogy utóbbi területen belül egészen pontosan milyen alkotásokra számíthatunk. A találkozón megtartott előadásból annyi derült ki, hogy a cég tíz helyi és nemzetközi kiadóval tárgyal a megfelelő online könyvtár (és egyéb gyűjtemény) kialakításáról, ezek egyike pedig a Singapore Press Holdings (SPH), amely 17 magazin és több mint 100 helyi napilap felett uralkodik.
A hardveres oldalon néhány részletet tudhatunk meg a tájékoztatóból, eszerint a MediaBook érintőképernyővel, text-to-speech funkcióval, valamint SD-kártya bővítőhellyel érkezik, emellett pedig az internetelérés biztosításával sem lesz gond. A vállalat üzleti stratégiáért felelős alelnöke kijelentette, hogy az Amazon Kindle mindössze egy azon készülékek közül, amelyek a szöveges tartalmak megjelenítéséért felelősek, ez pedig arra utal, hogy a kibővített funkcionalitással éppen az Amazon lesz az egyik fő célpont.
A készüléken keresztül kínált tartalmak között napilapok, magazinok, oktatási anyagok és jegyzetek, valamint egyéb kiadványok is megtalálhatók lesznek.