MTI

Nőtt az e-vásárlások száma

A múlt évhez képest jelentősen megnövekedett mind az e-vásárlók száma és gyakorisága is - közölte a Mai Piaccal közösen végzett legfrissebb felmérése eredményét a KutatóCentrum.

A felmérés szerint lendületben van az online piac: míg tavaly a legalább hetente internetezők 62 százaléka próbálta ki a netes vásárlást, addig idén ez az arány 78 százalékra nőtt. Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat eredményei szerint leginkább a 25-34 évesek, közülük is a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülményekkel rendelkezők élnek az online vásárlás lehetőségével. Az előző évi adatokhoz viszonyítva ugyanakkor nőtt a fővároson kívül lakó e-vásárlók aránya.

A legkelendőbbek - hasonlóan az előző évhez - az elektronikai termékek, a CD-k, DVD-k, könyvek, valamint a ruházati cikkek. Emellett magas az utazással kapcsolatos termékek - repülőjegy, szállás vagy komplex szolgáltatások - és a színház-, mozi- és koncertjegyek iránti kereslet. A netes vásárlások motiváló tényezői lényegében nem változtak: leggyakrabban a gyorsaságot, egyszerűséget és a kedvezőbb árakat említették a megkérdezettek. Az elutasítók többsége a termékek kézzelfoghatóságának hiányát emelte ki az e-shopping legnagyobb hátrányaként.

Ugyanakkor az internet egyre több lehetőséget kínál ennek ellensúlyozására - például multimédiás termékbemutatók, fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítése, visszavételi garancia -, ezek kiaknázása segítheti az online vásárlás gyorsabb terjedését. Az E-Shopping Report a KutatóCentrum és a Mai Piac közös, évente lebonyolított kutatása, mely a lakossági online vásárlási szokásokat és trendeket vizsgálja. Az úgynevezett nagymintás lakossági felmérést szekunder adatgyűjtés előzte meg, mely hazai és nemzetközi felméréseket egyaránt feldolgozott - tartalmazza a közlemény.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!