Berta Sándor
A fogyasztók viszik előre a digitális forradalmat
A piaci folyamatokat is meghatározza, hogy egy óriáscég milyen irányban képzeli el a jövőt és mire fekteti a hangsúlyt.
A Deutsche Telekom jövőbeni stratégiájában kiemelt szerepet szán a hálózatba kötött életnek és munkának. A DT vezetői szerint a mindennapokban egyre inkább előtérbe kerülnek majd az egymással összeköthető készülékek, és ezek fogják meghatározni az életünket. Hamid Akvahan, a Deutsche Telekom egyik vezetője az IFA berlini nemzetközi kiállításon tartott beszédében elmondta, hogy több terület esetében is igyekeznek felkészülni a várható folyamatokra és változásokra.
Ezek egyike, hogy szerintük a telefonbeszélgetések elveszítik majd a korábbi jelentőségüket, mivel ma is csupán az adatforgalom 5 százalékát teszik ki. A telekommunikáció jövőjét három trend határozza meg: a digitalizálás, a mobilizálás és a személyre szabottság. Akvahan a véleményét a Németországban, az Egyesült Államokban és Izraelben végzett és a fogyasztói szokásokkal kapcsolatos felmérések tapasztalataira alapozta.
"A digitális forradalmat a fogyasztók viszik előre, ők határozzák meg,hogy mit szeretnének, mire van szükségük. Ők döntik el, milyen irányba halad a fejlesztés. A jövő magával hozza majd minden tartalom digitalizálását, a TV, a PC és a mobil készülékek teljes összeolvadását. A mobilok multifunkciós mindentudó eszközökké válnak, egyben lesznek telefonok, kulcsok, belépőjegyek, utazási iratok és pénztárcák" - jelentette ki a vezető.
Akvahan hozzátette, hogy a tartalmakat a felhasználók a jövőben nem a készülékeken fogják tárolni, hanem az internetről töltik majd le. Ahhoz azonban, hogy ez megvalósulhasson, mindenekelőtt az kell, hogy a világháló mindenütt és mindenki számára elérhető lehessen, valamint hogy a hozzáférés biztonságos legyen. A DT vezetője úgy vélte, hogy a jövőben nem lesznek problémák az eltérő felbontásokkal sem, mivel a különböző eszközök az összes tartalmat a megfelelő felbontásban fogják megjeleníteni.
A szakember közölte: jó példát jelentenek a forradalmi változásokra, hogy az elmúlt 15 évben drasztikus mértékben nőtt az SMS-forgalom, előretört a digitális fényképészet és a zenei letöltések száma is emelkedett. Akvahan szerint számukra az a legfontosabb feladat, hogy felmérjék a felhasználók igényeit. A legtöbb vásárló több funkcióval rendelkező, de egyszerűbben kezelhető készülékeket akar. "Az emberek 85 százaléka bírálja az eszközök összetettségét, bonyolultságát, de közben még több funkciót szeretne" - jegyezte meg a DT képviselője.
A szakértő végül leszögezte, hogy az adatátviteli sebességek nőni fognak, aminek köszönhetően egyre többen oszthatják majd meg másokkal a saját tartalmaikat. Emellett szintén a jövő világához fognak tartozni a mobil minikivetítők, a korszerűbb kijelzők és a 3D-s technológia.
A Deutsche Telekom jövőbeni stratégiájában kiemelt szerepet szán a hálózatba kötött életnek és munkának. A DT vezetői szerint a mindennapokban egyre inkább előtérbe kerülnek majd az egymással összeköthető készülékek, és ezek fogják meghatározni az életünket. Hamid Akvahan, a Deutsche Telekom egyik vezetője az IFA berlini nemzetközi kiállításon tartott beszédében elmondta, hogy több terület esetében is igyekeznek felkészülni a várható folyamatokra és változásokra.
Ezek egyike, hogy szerintük a telefonbeszélgetések elveszítik majd a korábbi jelentőségüket, mivel ma is csupán az adatforgalom 5 százalékát teszik ki. A telekommunikáció jövőjét három trend határozza meg: a digitalizálás, a mobilizálás és a személyre szabottság. Akvahan a véleményét a Németországban, az Egyesült Államokban és Izraelben végzett és a fogyasztói szokásokkal kapcsolatos felmérések tapasztalataira alapozta.
"A digitális forradalmat a fogyasztók viszik előre, ők határozzák meg,hogy mit szeretnének, mire van szükségük. Ők döntik el, milyen irányba halad a fejlesztés. A jövő magával hozza majd minden tartalom digitalizálását, a TV, a PC és a mobil készülékek teljes összeolvadását. A mobilok multifunkciós mindentudó eszközökké válnak, egyben lesznek telefonok, kulcsok, belépőjegyek, utazási iratok és pénztárcák" - jelentette ki a vezető.
Akvahan hozzátette, hogy a tartalmakat a felhasználók a jövőben nem a készülékeken fogják tárolni, hanem az internetről töltik majd le. Ahhoz azonban, hogy ez megvalósulhasson, mindenekelőtt az kell, hogy a világháló mindenütt és mindenki számára elérhető lehessen, valamint hogy a hozzáférés biztonságos legyen. A DT vezetője úgy vélte, hogy a jövőben nem lesznek problémák az eltérő felbontásokkal sem, mivel a különböző eszközök az összes tartalmat a megfelelő felbontásban fogják megjeleníteni.
A szakember közölte: jó példát jelentenek a forradalmi változásokra, hogy az elmúlt 15 évben drasztikus mértékben nőtt az SMS-forgalom, előretört a digitális fényképészet és a zenei letöltések száma is emelkedett. Akvahan szerint számukra az a legfontosabb feladat, hogy felmérjék a felhasználók igényeit. A legtöbb vásárló több funkcióval rendelkező, de egyszerűbben kezelhető készülékeket akar. "Az emberek 85 százaléka bírálja az eszközök összetettségét, bonyolultságát, de közben még több funkciót szeretne" - jegyezte meg a DT képviselője.
A szakértő végül leszögezte, hogy az adatátviteli sebességek nőni fognak, aminek köszönhetően egyre többen oszthatják majd meg másokkal a saját tartalmaikat. Emellett szintén a jövő világához fognak tartozni a mobil minikivetítők, a korszerűbb kijelzők és a 3D-s technológia.